Kan colloidaal zilver samen met prednoral en temgesic????

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Kan colloidaal zilver samen met prednoral en temgesic????

Bericht door Nova »

Hoi allemaal,
Weten jullie of ik colloidaal zilver samen met Prednoral en Temgesic mag gebruiken????
Kimba heeft Triaditis (combinatie cholangitis,pancreatitis en IBD) en krijgt sinds 3 weken Prendnoral (Prednison), Temgesic pilletjes en is net klaar met een AB-kuur van 5 dagen (Metrobac).
Hij kreeg AB omdat hij sinds vrijdag brij/onvaste ontlasting heeft. Maar deze is niet over gegaan!!! :-(
De DA gevraagd over colloidaal zilver maar nog geen antwoord erop gehad?
Mag ik dat geven, kan dit kwaad omdat hij nog steeds Prednoral en Temgesic krijgt??? (van de Huisdierendokter krijg ik helaas ook geen antwoord :-( )
Ik hoop jullie kunnen mij verder helpen. Ik blijf maar toppen met hem en ben heel ongelukkig hierover.... :cry: :cry: :cry:
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes,
Nova & Kimba (11jaar)
Cerna

Re: Kan colloidaal zilver samen met prednoral en temgesic???

Bericht door Cerna »

Weet ik niet, maar ik heb voor Cochi coloidaal zilver gehad en hij werd er erg lusteloos van en stopte met eten. Ben er dus vrij snel weer mee gestopt.

AB bij diarree vind ik vreemd. Mijn ervaring met AB is dat het juist vaak diarree veroorzaakt!
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Kan colloidaal zilver samen met prednoral en temgesic???

Bericht door Nova »

Ik heb Colloidaal zilver ook eerder al gegeven en zag ook niet veel verandering. En sloom worden ze wel in begin, dat stond bij de beschrijving.
En met de AB, dat dacht ik dus ook, maarja de DA zei het tegen de diarree was. Maar hij heeft het nog steeds. Hij zag ook erg veel vet onder het microscoop in Kimba's ontlasting. Dus hele slechte vertering.
Prednison en Temgesic schijnen wel te helpen. Hij eet sinds 1,5 dag weer zelfstandig. Ik gaf hem het natvoer met de spuit, maar had later wel het idee dat hij nog steeds honger had, dus heb ik hem na het dwangvoeren nog een paar brokjes uit de hand gegeven. Daarna een paar brokken onder het natvoer gemixt (want het natvoer wat ik hem met spuit gaf wilde hij ook niet zelf opeten). En voilá NU deze mix uit een paar brokjes en natvoer eet hij op en ik geloof dat hij dan wel verzadigd is. En de brokken liggen misschien niet zo zwaar op zijn maag als ze al een heel klein beetje zachter zijn als normaal...haha.... (want ook weken lust hij niet)
Dus 2 vliegen in een klap.... :lol:
Kan alleen maar hopen dat het zo blijft!!!!! :roll:
Annet, wat ik nog vragen wilde, waarom heb jij bij het dwangvoeren het dopje afgeknipt? Ik heb dat geprobeerd bij Kimba en al het voer kwam er weer uit zijn mond. Kan het zijn dat het dan teveel is in een keer, wat ze in de mond krijgen?? Dus heb ik alles zo gelaten als het was. En is dat erg als je dan wel af en toe tegen zijn tandjes stoot??

Groetjes,
Nova & Kimba (11jaar)
Cerna

Re: Kan colloidaal zilver samen met prednoral en temgesic???

Bericht door Cerna »

Wanneer je het dopje er niet afknipt moet je het voer heel erg dun maken anders verstopt de boel. En dan moet je dus heel erg veel geven wil de kat toch nog aan een normale hoeveelheid natvoer komen.

Ik heb een konijn gehad die een schots en scheef gebit had en hier steeds aan geholpen moest worden en hij at heel erg slecht wanneer hij last van zijn tanden had. En dan moest ik dwangvoeren met een vezelrijk papje waar ik babywortelhapje aan toevoegde, maar dan nog liep het spuitje vast. En toen hebben we de dop er afgehaald en ging het perfect.

Ik had dus al heel wat ervaring met deze methode voordat Noa ziek werd en zag gelijk bij de eerste keer spuitjevoeren dat zich hier hetzelfde probleem voordeed als bij Pluk, het konijn.
Het vraagt wat handigheid en je moet het voer op precies de goede dikte maken. Maak je het te dun dan loopt het al uit het spuitje voordat het in de bek is en maak je het te dik dan krijg je het niet in het spuitje. Maar liever iets te dik (zachtjes schudden zorgt er wel voor dat het voer zakt) dan te dun.

Verder spuit ik altijd achterop de tong. Niet rechtstreeks in de keel want dan verslikt de kat zich, maar ook niet te ver naar voren want dan loopt het er weer uit. En de kop wel iets naar achteren.
Ik spuit een spuitje van 5 ml (kan 6 ml in) in 2x in de bek, maar toen ik nog niet zoveel ervaring had, deed ik het in 3x.

Het is niet erg wanneer je zachtjes tegen een hoektand stoot (ik heb het geluk dat Noa verder geen tanden meer heeft) of een enkele keer het gehemelte raakt.

Wij zitten op dit moment met het rare geval dat Cerná steeds luier wordt met eten. Ze was erg snotterig en wilde niet eten dus toen heb ik geprobeerd of ik haar kon spuitjevoeren en dat ging uitstekend. En nu neemt ze twee likjes Gourmet en vindt het wel weer genoeg. Dan doe ik het in spuitjes, Cerná komt al miauwend uit de tweeverdiepingenmand, springt op de mand en gaat zitten wachten op het eerste spuitje. Lekker makkelijk op deze manier! :lol:
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Kan colloidaal zilver samen met prednoral en temgesic???

Bericht door Nova »

Dankjewel voor je berichtje. Lief is dat als ze dan als wachtend ergens op gaan zitten totdat je met de spuit komt.... :edance: Ik dacht dat het misschien ook nog een andere reden had behalve dat het voer te dik is. Met Sensitivity Control natvoer gaat dit best makkelijk. Het voer is heel zacht en ik druk het nog extra door een zeef en dan in de spuit. Ik hoef nog niet eens water aan toe te voegen, dit gaat erg goed. Ik deed het wel soms (maar dan minimaal) omdat hij zo weinig plaste. Maar ook dat ging dan beter, want hij ging nat het spuitjes voeren zelf drinken. In begin deed ik het met veel water en heb het voer met de spuit opgezogen, maar dan was het ook erg dun. Maar dan kreeg hij ook om de 2 uur eten ivm. het uitdrogen.
Vandaag hoefde ik hem nog niet te voeren hij at alles netjes zelf op. :eclap: Daar was ik erg blij om. Ben alleen een beetje bang als ik op een gegeven moment moet stoppen met de medicijnen wat er dan zal gebeuren.
Maar ik neem het met de dag en als ik zie hij eet weer minder...hup de spuit erin...
Ik kan goed merken als Kimba weer aan het zelfeten aan toe is, dan moet ik hem namelijk eerder vangen om hem te voeren en anders staat hij net als Cerná al klaar op een stoeltje en wacht netjes op zijn spuitje.
Ik neem de 10ml spuitjes en geef hem dan 5 - 6 keer per dag 10 ml. Als ik merk hij heeft meer nodig dan geef ik hem 10ml en 5 ml.
Jammer dat het kereltje dit nu heeft :-( , omdat je dan wel erg gebonden bent om thuis te blijven ook ivm vakantie's. Anders kreeg hij eten van de buurvrouw, maar die kan niet spuitvoeren....hahaha.....
Maar als hij nog een fijn en pijnloos leven heeft met veel plezier, dan heb ik dat wel voor over.....
Zou hij toch wel iets over gehouden hebben van deze vervelende tijd als hij 4 weken met die ontstoken tanden zat? Want sindsdien eet hij zo slecht, daarvoor nooit problemen gehad.

Groetjes,
Nova & Kimba (11jaar)
Plaats reactie