Nierziekte

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
MarjavanDijk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2015 18:36

Nierziekte

Bericht door MarjavanDijk »

Onze kat, (7 jaar) heeft ontzettend grote nieren. De eene dokter zegt tumoren aan beide nieren, de andere een acute ontsteking, dus de oorzaak is nog vrij onduidelijk. Hij heeft bloed geprikt en de nier waardes waren veel te hoog. Hij eet al ruim een week niet meer en kan bijna niet zelfstandig lopen, wel plassen en drinken. We hebben een nierdieet gekregen van royal canin, maar ook dit eet het kleine kereltje niet. Nu geef ik hem een soort katten pasta dat ik achterop zn tong spuit zodat hij wel moet slikken en iets binnen krijgt. Hij kreeg ook medicatie in vloeistof vorm (waarvan ik de naam even kwijt ben) moest eenmaal daags met een spuitje in zn bekje gespoten worden, 4,5 ml. Dat is zijn gewicht tevens in kilo's, dit is tevens een remmend middel tegen de hoge bloeddruk die de kat had. Hier zijn we mee gestopt want had geen effect. Hij krijgt nu antibiotica toegediend via een injectie naald. De eerste 2 heeft hij gekregen bij en door de dierenarts, de hierop volgende geef ik hem zelf in zn huidje. Ook was hij ontzettend uitgedroogd en heeft hij een vocht infuus gekregen met kalium. Zijn huid is nu een stuk beter maar verder zien we geen verbetering, af en toe sleept ie zn achterpootjes achter zich aan omdat ie te moe is om het op te tillen lijkt het wel. Wij weten niet meer wat we moeten doen. Zodra we merken dat de kat echt niet meer kan en het een lijdensweg wordt gaan we natuurlijk voor het welzijn van het beestje. Moeten we met alle medicatie doorgaan of hem in laten slapen? Het kost ook allemaal veel geld maar dat hebben we in zoverre er zeker voor over. Maar operaties van honderden euro waarvan de kans dat hij het overleeft minder dan 50% is, tja das een ander verhaal. AUB, heeft er iemand tips? wat kunnen we nu het beste doen? We slepen die kleine vriend overal mee naartoe terwijl hij hartstikke ziek is en dat vind ik zo zielig. Zijn nieren zijn trouwens binnen no time veranderd in de grote van bijna een tennisbal. 2 weken geleden huppelde hij nog vrolijk rond. :cry:

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Was dit een tumor aan beide nieren of toch een ontsteking?
Ik hoor heel graag jullie ervaring.

Dankjullie wel alvast
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Nierziekte

Bericht door Nikki2309 »

Zelf nooit zoiets meegemaakt, maar ik snap je dilemma. Persoonlijk zou ik eerst willen weten wat het is. Een ontsteking kan behandeld worden. Kunnen de dierenartsen niet zeggen wat het is? Tumoren zijn toch te zien op een echo?
Using Tapatalk
MarjavanDijk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2015 18:36

Re: Nierziekte

Bericht door MarjavanDijk »

Klopt. We zijn nu met de medicatie bezig en een echo is de volgende stap. We hopen voor nu dat ie zich eerst iets beter gaat voelen zodat ie 'wat meer aankan'. Bedankt voor uw reactie overigens. Ik hoop echt dat ons maatje erbovenop komt !
Plaats reactie