bijten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
van Diermen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2015 14:38

bijten

Bericht door van Diermen »

Onze kat een oosterse korthaar,heeft de volgende eigenaardigheid.
hij ligt meestal bij mijn vrouw op de bank te slapen (niks aande hand) soms als hij wakker word
begint hij haar handen te likken heel lief en intens gevolgt door vals bijten
dit doet hij alleen bij haar nooit bij mij

wie weet hier een antwoord op?
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: bijten

Bericht door genm »

Weet je zeker dat het bijten als vals bedoeld is? Anders kunnen het ook liefdesbeetjes zijn.
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bijten

Bericht door Rik »

Het zijn inderdaad eigenlijk altijd "liefdesbeetjes". Als het echter een solo-kat is, dan kan het zijn dat hij niet weet hoe hard hij eigenlijk bijt. Als jonge kittens wordt er ook wel eens gebeten om aan te geven van "lik mij nou maar eens". Of als uitdaging om te gaan spelen. En als ze ouder worden (en niet gecorrigeerd worden) kan dat bijten harder worden. Wat je zou kunnen doen is aangeven dat het bijten wat te hard is. Klein gilletje of kneepje terug. Kroelen in de nek (als vervanging voor likken) kan ook. Ik geloof in ieder geval niet dat bijten na het likken als vals gezien moet worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: bijten

Bericht door Adriana »

als je oosterse korthaar sinds zijn kittentijd alleen is geweest (dw dat neem ik aan) dan heeft-ie een deel van zijn opvoeding gemist. als/als je er twee gehad zou hebben dan hadden ze elkaar gecorrigeerd, want ze bijten elkaar ook.
maar knauw --> au is piep is ho! en ze begrijpen elkaar feilloos.

het is aardig en speels bedoeld maar hij is nooit door soortgenoten gecorrigeerd en kent zijn kracht niet. het is ook niet vals of zoiets.
probeer hem qua toonhoogte na te doen met piepen en trek je hand, hoe moeilijk dat ook is, niet terug. aziaten zijn behoorlijk vocaal en hij moet dat geluid herkennen, beetje kats.
toespreken heeft geen zin en boos zijn ook niet, niet gezegd dat jullie dat zijn hoor.. want hij 'begrjipt' niet waar je het over hebt.

en anders tijdje niet met handen laten spelen of likken, al zal hij dat niet snappen en zich missch afgewezen voelen..
het werkt denk ik bij een aziaat het beste als je een kattenmaatjes-situatie kopieert door zelf te piepen als hij het doet en goed te kijken op welke piep hij reageert.
en hem te prijzen als hij onmiddellijk stopt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie