blaasoperatie kater

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
PatriciaT
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2015 21:23

blaasoperatie kater

Bericht door PatriciaT »

Hallo lieve mensen,

Ik heb al veel gehad aan deze site. Nu ben ik toch nog op zoek naar mensen met dezelfde ervaring en kan het steeds net niet vinden. Ik heb een britse kater van 11 jaar. Twee weken geleden merkte ik dat het niet goed ging met hem. Bij de da bleek hij verstopt te zitten. Dus werd hij gecatheteriseerd. Na anderhalve dag ging hij eruit en moest hij zelf plassen... maar er kwam niets. Dus weer catheter erin. Deze keer heb ik hem vier dagen thuis gehad met catheter. Maandag weer heen catheter eruit en afwachten... weer lukte het hem niet om te plassen. Na een echo zijn er blaasstenen geconstateerd. Deze zijn operatief verwijderd en de volgende dag wist de da bijna wel zeker dat hij zou plassen en naar huis kon. Dat was gisteren. Weer niet. Hij is gisteravond voor de vijfde keer gecatheteriseerd en die is er vanochtend weer uitgehaald. Hele dag afgewacht. Ze weten het zelf ook niet zo goed meer. De catheter gaat er vlot in en op de rontgen is niets meer te zien. Dus er kan geen verstopping meer zijn. Ze denken dat misschien de blaas weer moet leren samen te trekken. Omdat het morgen weekend is moest ik hem ophalen (na vijf dagen) en moet ik hopen dat hij gaat plassen. Vanochtend is de catheter eruit gehaald. Als hij dat morgen om 16.00 niet heeft gedaan moet ik het spoednummer bellen. Hij zit steeds op de bak maar er komt niets. Hij gaat echt af en aan. Hebben mensen hier ervaringen mee? Kan ik dit wijtten aan het feit dat hij eergisteren een blaasoperatie heeft gehad of moet ik me zorgen gaan maken. Hij heeft antibiotica en pijnstillers. Ben zo bang dat hij niet meer gaat plassen uit zichzelf:( ben dus eigenlijk op zoek naar mensen die een kat hebben die ook zo'n operatie heeft gehad en wat het gedrag daarna was.

liefs een heel bezorg baasje
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: blaasoperatie kater

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb geen ervaring met de operatie, maar ik kan me wel voorstellen dat de kat een hele geïrriteerde blaas en plasbuis heeft. Misschien zelfs een beetje opgezwollen door het katheteriseren en de operatie. Door pijn durft hij misschien niet te plassen.

Helaas kan ik je niet verder helpen. Hoopt dat hij snel gaat plassen. Veel beterschap voor je kater
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blaasoperatie kater

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
dat is een heel lastig probleem, ook om in mee te denken..
drinkt hij wel genoeg en waar blijft die urine dan? heb je de indruk dat hij zijn plas ophoudt?
is hij gestressed?
het kan inderdaad zijn dat hij zulke slechte ervaringen met dat gekatheter heeft, dat hij zo verkrampt dat hij niet meer plast. blaasontspanners kunnen dan helpen.
en telizen of destress of zylkene of een feliway verdamper om hem in een wat meer ontspannen modus te krijgen.
is het je enige kater?
kattenbakken en korrels ok? poept hij wel? en heb je twee bakken voor hem?
is hij verder gezond en zijn de waardes bij bloedonderzoek binnen de referentie?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie