Ik ben nieuw op dit forum en heb flink gezocht maar heb niet echt een vergelijkbaar onderwerp gevonden.
Dus maak ik maar een nieuw onderwerp aan
Ik heb een vraagje over het gedrag dat mijn poes Didi vertoont.
Ze wilt altijd onder mij gaan liggen. (niet onder de bank of stoel maar echt onder mij, of zo dicht mogelijk naast mij, of achter mij)
Als ik gehurkt sta wil ze altijd onder mij gaan liggen tussen mijn voeten in.
Ze gaat dan flink kopjes geven tegen mijn been en voet aan en ook dabberen met der pootjes.
En flink spinnen natuurlijk en dan kijkt ze mij met van die schattige dichtgeknepen oogje aan.
Dit doet ze ook als ik op de wc zit (Ja ik moet mijn 2 katten wel toelaten op de wc want anders hou ik geen deur over).
Ook als ik op de bank zit perst ze zich tussen de rugleuning en mij in en gaat ze net zo lang en wild in de weer met mijn trui tot ze eronder ligt en lekker tegen mij aan kan kruipen.
Ook als ik op mijn knieën ga zitten en ik buig mij voorover en een soort holletje van mezelf maak moet ze er perse onder liggen. (Al heeft ze hier genoeg holletjes in huis waar ze in kan gaan liggen maar toch kiest ze steeds voor mij)
Nu vraag ik mij dus af.... Waarom doet ze dit?
Is ze gewoon zo dol op mij of ruik ik niet sterk genoeg naar haar?
Of voelt ze zich gewoon veilig onder mij?
Want onder de deken kruipen met slapen doet ze niet, alleen onder mij of onder mijn trui die ik aan heb. Een trui die ik niet aan heb is voor haar niet interessant dus het lijkt toch echt om mij te gaan.
Haar broertje Bandit doet dit niet. (Die gaat liever als een baby in mijn armen liggen Ghihihi)
Het is wel hartstikke schattig hoe ze dat doet maar vraag me toch af waarom ze het precies doet.
Ze heeft nog wel meer gekke trekjes mja dat is weer een ander onderwerp

Nou, ik hoop dat iemand meer weet over dit gedrag.
Groetjes Erwin