Kat plast op tapijt overloop

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Sinds gisteren rook ik een urinegeur op de gang, en wat blijkt, is dat Ginger heeft geplast op de overloop boven, waar ik tapijt heb liggen. Het tapijt was nat geworden, door de lekkende cv-ketel.
Ik heb vandaag het tapijt eruit gehaald, en buiten met een slang schoongespoten, en dit ruikt nu niet meer naar urine.

Het beton, wat onder het tapijt ligt, heb ik 2x gedweild met heet water en allesreiniger.
Hier ruik ik de geur van urine nog een beetje.

Waarmee kan ik dit het beste nogmaals schoonmaken?
En kan ik een middel gebruiken, dat Ginger hier niet nogmaals gaat plassen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Dinky »

Zoek even op urine off ;-)

Houdt zeker in je achterhoofd dat er medische oorzaak kan zijn voor het wildplassen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Oke bedankt.
Heb je zelf ervaring met urine off?

Ginger heeft dit nooit eerder gedaan, dus ik denk dat dit gekoppeld is, dat het tapijt nat is geworden door de lekkende cv-ketel.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Dinky »

Ik heb er zelf geen ervaring mee (ook niet met wildplassen ondanks dat dinky flink blaasgruis had toen ze hier kwam) maar wel gelezen dat het goed werkt (is geloof ik van beaphar).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ding/19676
zelf evaring met dit product, zowel bij over de rand plassen (tegels en voegen) als bij verwijderen/ontgeuren van sproeikater-urine op mijn volkstuin.

werkt perfect, ruikt een half uurtje naar ouderwetse zuurtjes (peerdrups.. :pdtold: )
maar daarna ruik je niks meer.
ik maak het altijd wel eerst schoon (biotex of zachte zeep) voordat ik er licht achteraan spuit.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Oke mooi, ik ga het ook uitproberen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Adriana »

Scirocco schreef:Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Vanish Oxi Action om de geur van urine uit het tapijt te halen?
Ik heb al allesreiniger, groene zeep, en glassex gebruikt, maar de geur komt een tijd ernaar weer duidelijk naar boven.

Vanish Oxi Action wil ik proberen, als mensen hiermee positieve ervaringen mee hebben.
Mocht dit niet helpen, dan haal ik nieuw tapijt, maar is een duur grapje.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ding/19676
snap niet zo heel veel van je reactie en van het openen van weer een nieuw topic...
en ook je verzuchting over de kosten van een nieuw tapijt begrijp ik niet.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Heb je zelf ervaring met de Beaphar geurbinder-vaporisator?

100 ml is namelijk wel weinig voor 3 vierkante meter.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Rik »

Scirocco schreef:Mocht dit niet helpen, dan haal ik nieuw tapijt, maar is een duur grapje.
...
Adriana schreef: en ook je verzuchting over de kosten van een nieuw tapijt begrijp ik niet.. ;-)
Ik lees hier niet echt "verzuchting" over de kosten van een nieuw tapijt hoor. Nogal logisch dat je eerst kijkt of andere middelen helpen voordat je een nieuw tapijt gaat kopen. Ik lees hier dus alleen in dat dat ook in gevallen dat andere dingen niet werken gewoon gaat gebeuren. Wel was het inderdaad niet helemaal noodzakelijk om er een nieuw topic over te openen. De meeste hier kijken waarschijnlijk onder "nieuwe berichten" en zien dus ook berichten uit oudere topics naar boven komen.
Laatst gewijzigd door Rik op 07 dec 2014 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Rik »

Scirocco schreef:Heb je zelf ervaring met de Beaphar geurbinder-vaporisator?

100 ml is namelijk wel weinig voor 3 vierkante meter.
Ja, Adriana had ervaring met dit middel (stelt ze zelf in haar post). Hou er rekening mee dat dit geur is. Je.hebt er niet veel voor nodig om effectief te zijn. Ik hoop dat het niet al een gewoonte is geworden want mijn poes heeft ooit de gewoonte gehad om op de mat bij de voordeur te plassen. Lange tijd heb ik er maar gewoon oude vloerbedekking gelegd (was maar 1m2). Nu ligt er weer een kokusmat en doet ze het niet meer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Heeft er iemand hiermee ook ervaring met: HG alle nare geurtjes weg, omtrent urinegeur in tapijt?

Ik vind de producten van HG altijd goed hun werk doen, en dit valt gewoon te kopen in de supermarkt.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Ik lees dat ze van HG ook hebben: HG alle nare geurtjes weg uit textiel:
http://nl.hg.eu/products/show/id/121/al ... it_textiel
Laatst gewijzigd door Scirocco op 07 dec 2014 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Rik »

Scirocco schreef:Heeft er iemand ervaring met Vanish Oxi Action om de geur van urine uit het tapijt te halen?
Ik neem aan dat je Vanish Oxi Action Carpet bedoeld. Er staat dat het is om de geur te verwijderen. Het middel dat Adriana noemt geeft actief meer een geur af. Het werkt dus anders. Je zou zelf even moeten kijken welk middel het beste werkt. Beide middelen zijn niet zo duur dus de moeite waard om te proberen voordat je overgaat op het kopen van nieuwe tapijt.
Laatst gewijzigd door Rik op 07 dec 2014 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Scirocco »

Ja inderdaad, ik haal als eerste HG alle nare geurtjes weg uit textiel.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat plast op tapijt overloop

Bericht door Adriana »

het verwijdert heel effectief de geur van sproeikaters en urine maar het product zelf heeft ook een geurtje en dat is wat je in het begin ruikt. dus het is niet zo dat de geur die andere overstemt. als die zuurtjeslucht weg is ruik je helemaal niks meer en al helemaal geen sproeikaterlucht en die zijn heel hardnekkig en lastig weg te krijgen. urine van gecastreerde dieren ruikt veel minder sterk.
Scirocco schreef:Heb je zelf ervaring met de Beaphar geurbinder-vaporisator?

100 ml is namelijk wel weinig voor 3 vierkante meter.
ja, ik heb ruime ervaring met dit product en het werkt geweldig.
je kat heeft toch geen drie vierkante meter natgeplast? het was dacht ik vochtig door iets anders dat lekte..
even het flesje erbij gehaald en je kunt wel drie keer je tapijt daarmee vernevelen!
Laatst gewijzigd door Adriana op 07 dec 2014 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie