Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
emerge77
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2014 23:13

Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door emerge77 »

Mijn buitenpoes Mikki wil opeens niet meer naar buiten. Ze zit wel op het balkon, maar zodra ze echt naar buiten kan dan wil ze niet, ze zit nooit op schoot en opeens deze week wel en dan klauwt ze ook, ze slaapt meer en is minder aan het mauwen, eet wel goed en komt nog steeds over als een gelukkige poes met elke dag dr gekke 5 minuten. Maar ik heb haar zelfs op de rand van de deur neergezet, en dan loopt ze snel weer naar binnen. Normaal spendeert ze 85 procent van haar tijd buiten... Ik begrijp er niks van? Iemand goede tips? Niet dat ik me heel erg zorgen maak hoor. Maar raar gedrag is het wel!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door Sifra »

Misschien vond Mikki het gewoon erg koud. Mijn eigen kat was deze koude week ook veel minder buiten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door castratenkoor »

Als Mikki buiten is, kan ze dan wel zelf weer naar binnen? Heeft ze een kattenluik?
Misschien heeft ze het een keer als onprettig ervaren dat ze buiten gesloten was terwijl ze liever naar binnen wilde. Dan zou het een logische verklaring zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
emerge77
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2014 23:13

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door emerge77 »

Nee ze kan niet zelfstandig naar binnen. maar dat is al 2 jaar geen probleem... Misschien inderdaad de kou, maar ze zit wel op het balkon. Misschien inderdaad een eker een nare ervaring buiten ofzo, want er zijn veel honden in de buurt, maar normaal ook geen probleem. Ik kijk het gewoon ff aan! Ze is wel zo aanhankelijk in 1 keer, ken haar bijna niet terug! Maar das juist ook wel weer gezellig:)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door castratenkoor »

Misschien toch een idee haar een luikje te geven. Je zegt wel dat het 2 jaar geen probleem was, maar je kunt niet in het koppie van de poes kijken. Misschien wil ze best naar buiten als ze zeker weet er weer in te kunnen als zij dat wil.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door Jantina »

Kiest ze er zelf voor om naar buiten te gaan, of wil jij dat liever?
Zou haar zelf de keuze laten met inderdaad een kattenluik.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door Ms Maaike »

Misschien voelt ze zich niet zo lekker. Ik zou het even in de gaten houden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
emerge77
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2014 23:13

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door emerge77 »

Nee hoor, het is echt heel duidelijk haar keuze geweest. Ik werd in mijn vorige huis wakker van haar gemauw toen was ze via het raam, balkon en schutting van de buren naar buiten geklommen. Daar kon ze wel zelfstandig naar buiten en naar binnen. Nu heb ik een flat wat wel betekend dat een kattenluikje niet gaat. Dus de afgelopen twee jaar zijn er inderdaad wel momenten dat ze niet naar binnen kon als ze dat misschien wel wilde. Maar volgens de dierenarts is dat helemaal niet zo erg, als is het natuurlijk niet ideaal. en ben ik langer dan 8 uur weg dan hou ik haar binnen. Ik vindt het echt prima als ze nu besluit binnen te blijven. Zeker nu het vuurwerk er weer aankomt alleen maar beter. Maar ik heb het gewoon nog nooit meegemaakt dat een kat zo die omslag maakt en heb meerdere poezen gehad in mijn leven. Ze eet goed, poept goed en heeft nog steeds haar gekke 5 minuten op de dag. Ik denk ook niet dat er echt iets aan de hand is, maar ben dan inderdaad wel nieuwsgierig naar mogelijke " oorzaken". Nu is ze altijd wel een rare haha, maar tis mijn schatje en ik dacht laat ik eens kijken of mensen kunnen meedenken. Dus bedankt!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door Cari »

Maar volgens de dierenarts is dat helemaal niet zo erg,
Nee, ze zal er niet direkt ziek van worden, maar hoe zou jij 't vinden als je keer op keer voor een gesloten deur staat? Als je van iets geschrokken bent, als je 't koud hebt, als je moe bent, als je behoefte hebt aan veiligheid?
Waar een kat naar buiten kan, kan ook een kattenluik aangebracht worden. Waarom zou dat in een flat niet kunnen? IK heb ook altijd huurhuizen gehad en heel wat kattenluiken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
emerge77
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2014 23:13

Re: Mijn Buitenpoes blijft opeens alleen maar binnen?

Bericht door emerge77 »

Nou ja, de wooncoöperatie waar ik bij woon laat het simpelweg niet toe. Ik heb het met de dierenarts besproken voordat ik verhuisde en tijdens, en de poes was in erg slechte staat toen ze bij me kwam en is nu meer dan gezond en blij. Dus de dierenarts geeft aan dat er best veel mensen zijn die op deze manier een kat hebben. Ik vind je een beetje kort door de bocht en overigens geef je helemaal geen antwoord op de daadwerkelijk vraag. Met "je kan niet in het koppie van de poes kijken", pretendeer je alleen maar dat jij dat dus wel kan. Maar laat maar joh, de buren hebben me ondertussen gemeld dat er buurtjongens met vuurwerk bezig waren toen Mikki buiten was en dat ze daar erg van geschrokken bleek. Ik zoek daar de oorzaak wel.
Plaats reactie