anders dan anders

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
binkie25
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013 11:41

anders dan anders

Bericht door binkie25 »

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraagje of iemand misschien de signalen herkent of kan koppelen aan iets wat wij over het hoofd zien of dat misschien toch het een met het ander te maken heeft.

ons poes binkie nu net een jaar geweest en ook al jong gesteriliseerd vertoont de laatste week (2 a 3 weken) nogal vreemd gedrag wat we niet van haar gewend zijn.
ze lijkt soms angstig dat ze met grote ogen rond zit te kijken naar alle kleine geluiden die ze hoort ook is ze in de tijd dat ze wakker is constant haar kop overal langs heen aan het strijken. ook neemt ze soms vreemde sta houdingen aan met kromme rug en als ze slaapt en we haar wakker maken om te spelen klinkt het nu vaak erg zielig mauwwww met andere worden please nu even niet en dat klinkt zo zielig.

haar eet lust is niet veranderd ze eet net als altijd smorgens en savond netjes haar bakje leeg ze krijgt altijd vers vlees en elke dag een ander smaakje komt hier ook echt voor na je toe want ja ze vind het gelukkig nog altijd een feestmaal.
ook is ze nog actief en wil best spelen maar ze ook wel liever lui dan moe ze slaapt veel (nu weet ik echter wel dat dit bij de kat hoort maar van haar niet zo gewend)
het is ook niet de grootste knuffel kont die er is maar de laatste weken komt ze dus echt wel soms even boven op me staan om te knuffelen wat ze eerder eigenlijk niet zo deed.

Binkie is eigenlijk nooit alleen behalve als we samen boodschappen zijn halen of een verjaardag maar verder is er altijd iemand bij haar.

nu is wel het geval dat we in augustus een franse hangoor hadden aangeschaft deze mocht ook heerlijk los lopen in huis en de twee waren grote vriendjes speelden samen renden door het huis en zetten het hele huis op stelten haha maar helaas heeft jambo onze fransehangoor maar 2 maandan bij ons kunnen wezen wanaar ze hellaas is overleden aan cunniculi ook met binkie naar de da geweest om haar te laten controleren want loop niet graag risico dat ook zij iets zou krijgen maar gelukkig was het voor haar niet besmettelijk.
maaar dit gedrag is pas begonen na zo 3 weken nadat jambo al overleden was (we hebben der ook afscheid laten nemen en haar er nog bij gelaten dus het konijn is ook iet gelijk bij haar weg gehaald)

nu zijn er dus verschillende kleine dingen die misschien in verband staan met het ander maar misschien dat iemand een soort gelijke situatie heeft mee gemaakt oid.

(overigens komt er wel een nieuw konijn maar die moet nog geboren worden en zal omstreeks als alles hopelijk goed mag gaan 15 februari bij ons komen)

dus ik heb alles al bedacht en overwogen kan misschien nog een wormenkuur proberen maar misschien hebben jullie nog ideeen.

tips en advies zijn welkom
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: anders dan anders

Bericht door nellebel »

het kan eenzaamheid zijn, ze mist haar konijnenmaatje. maar het klinkt ook bijna als een soort van krolsheid. mijn guusje is ook geholpen en toch heeft ze periodes waarbij ze wat krols lijkt. niet heel heftig, maar wel meer vocaal, aanhankelijker, slepen met haar knuffelbeertjes enz.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: anders dan anders

Bericht door castratenkoor »

binkie25 schreef:Hallo allemaal,

en als ze slaapt en we haar wakker maken om te spelen klinkt het nu vaak erg zielig mauwwww met andere worden please nu even niet en dat klinkt zo zielig.

tips en advies zijn welkom
Dit stukje begrijp ik niet. Ik zou haar persoonlijk zelf laten aangeven wanneer ze wil spelen. Ik laat katten die slapen gewoon slapen, dat heb ik mijn kinderen ook van jongs af aan altijd geleerd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie