Ik ben hier nieuw. Ik heb een kwestie waar ik te weinig ervaring voor heb om hierover te kunnen beoordelen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Sinds ongeveer 3 weken heeft mijn kat een bultje op zijn zij (ter hoogte van zijn ribben, achter zijn voorpoot maar niet vlak achter de poot of in de buurt van zijn oksel). Ik heb het even aangekeken om te kijken of het groeide. Na een week begon het te groeien. Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan om het te controleren. Zij heeft een biopt gedaan. 'S avonds, na de biopt, werd het bultje twee keer zo groot! Na 2 dagen was het bultje weer terug naar zijn 'normale' formaat van ongeveer een halve cm. Ik heb de dierenarts opgebeld dat het opeens was gegroeid maar ook weer was gekrompen. Zij vond dit juist een reden om het weg te halen? De uitslag van de biopt was vaag. Ze konden niet uitsluiten dat het kwaadaardig is, maar ze weten ook niet wat het is. Ik heb dus besloten om het bultje te laten weghalen en opnieuw op te sturen naar het lab á €400,-. Dit weekend kwam ik erachter dat het bultje zo was gekrompen dat het nog maar een speldenknop lijkt. Aan de ene kant heb ik nog nooit gehoord van een (kwaadaardige) tumor die krimpt? Maar aan de andere kant, als de dierenarts al niet eens weet wat het is na een biopt en het niet vertrouwt.. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. €400 voor een operatie is een groot bedrag. (Echter heb ik het er uiteraard voor over gewoon, maar wel als het toegevoegde waarde heeft).
Iemand hier ervaring mee?
PS: Mijn kat heet Jimi, en is 2,5 jaar