Is dit normaal voor een kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Is dit normaal voor een kat

Bericht door Tsameni »

Ik ben niet zo op de hoogte van het gedrag van katten, en ik veronderstel dat ons Karo nog een kitten is, daar wij haar leeftijd niet weten.
Maar wij hebben haar al veel speeltjes gegeven, zoals beertjes, kleine kussentjes, waar ze heel graag mee speelt.
Het is nu wel zo, alle speeltjes, dompelt ze in haar waterbak haalt het er weer uit, maar alles ligt klets nat iedere keer.
En daar ik mij steeds heb laten zeggen, dat katten het zo niet hebben begrepen op water, weet ik niet of dit normaal gedrag is.

Kan iemand mij wat informeren

Groetjes
Tsameni
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Is dit normaal voor een kat

Bericht door Ms Maaike »

Hoi Tsameni, een van mijn katten vindt het heerlijk om met een gieter begoten te worden op warme dagen. :) De meeste katten hebben het inderdaad niet zo op water, maar spelen er wel mee. Wat Karo doet ben ik vaker tegen gekomen, dus je hoeft je geen zorgen te maken (alleen wat vaker dweilen haha).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Is dit normaal voor een kat

Bericht door Mickey_Mouse »

Hier verdwijnt ook vaak zat iets in de waterbak. Ja hoor wat mij betreft is het normaal.
Mijn eerste kat deed het er ook om... hoe groter de bak en hoe meer rotzooi aan takjes en speeltjes je er in gooide, hoe leuker zij het vond. En maar meppen in dat water!
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: Is dit normaal voor een kat

Bericht door Tsameni »

Bedankt voor de info, hoef mij dus geen zorgen te maken, en dat extra dweiltje neem ik er graag bij. :wink:


Tsameni
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Is dit normaal voor een kat

Bericht door Arjuna »

Arjuna speelt ook graag met water.....hop met pootje erdoor maaien.....
Gebruikersavatar
Mauster
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:55
Locatie: Vroomshoop

Re: Is dit normaal voor een kat

Bericht door Mauster »

Hee, dat is heel normaal bij een kat.

Als ik de douche of de kraan aan zet is mijn kat Qido als de bliksem er bij. Hij is geobsedeerd voor water geloof ik. Wel een geinig gezicht! maar je hoeft je dus nergens zorgen om te maken ;)
Maureen & Qido
Plaats reactie