Slapen met kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Slapen met kitten

Bericht door Mexylexy »

Goedemiddag kattenliefhebbers,

Ik heb 2 kittens van bijna een halfjaar oud. Beide hartstikke gzond en blij.

Nu heb ik een heel vreemd iets...... niet lachen aub! :smile:

1 van mijn 2 kittens komt elke nacht naar mij toe... ze knuffelt mij bijna dood.
Ze kruipt in mijn nek, onder de dekens en nu komt het...
Ze begint verschikkelijk hard en overdreven te spinnen ( soms met een piepje erdood ), ze kneed met haar voorpootjes op mijn borst en zuigt aan mijn tepel!!!!!!
ik sta dat natuurlijk niet doe en zet haar weg, maar ze blijft het doen!
Zodra ik naar bed ga en mijn nacht lampje uit doe komt ze aangerend, sprint ze onder te dekens en begint ze als een gek te zoeken naar een tepel.

Overdag is ze afstandelijk. Maar midden in de nacht kan ze niet van me afblijven. Ze slaapt het liefste in mijn nek of tegen mijn buik. Dat vind ik niet erg, maar zodra ze wakker wordt begint ze weer.
Alsof ze s'nachts denkt dat ik haar moeder ben... Ik vind het zo bizar.
Zodra de zon op is, bekijkt ze me niet.

Ik ga haar niet meer bij mij laten slapen vanaf nu. Ze zal uiteraard veel gaan krabben en miauwen tegen mijn slaapkamer deur, maar het is niet anders.

Ik hoop dat jullie dit herkennen want ik vind het zo bizar!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Slapen met kitten

Bericht door Sifra »

Mijn eigen kat Sifra gaat erbij liggen, kneedt ritmisch spinnend mijn arm en drukt haar snuit in een plooi van mijn kleding. Soms lijkt ze totaal in trance. Er zijn ook katten die daadwerkelijk op kleding zuigen. Echt een tepel zoeken vind ik wel ver gaan. Vanuit de kat gezien wel begrijpelijk, want het is kennelijk zeer bevredigend. Als mens zou ik dit gedrag ook niet accepteren. Ik weet niet wat de beste reactie op dit gedrag zou moeten zijn.
Je vertelt dat ze overdag wat afstandelijk is. Sifra wilde als kitten ook helemaal niet op schoot of opgetild worden. Daar had ze helemaal geen tijd voor! Wel wilde ze vanaf het begin tegen mij aan slapen, net zoals jouw kitten dat wil.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Slapen met kitten

Bericht door BloemTetsu »

Uitermate vreemd gedrag.
Is ze geholpen?

Dinsdagavond is er een gratis telefonisch spreekuur voor gedragsissues. Andere mogen helpen met de link ;)
Ik zou hier advies voor inwinnen.

(ps ik herken het wel van mijn eigen zoontje ;p)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slapen met kitten

Bericht door Dinky »

Link die Bianca bedoelde is: http://www.kattengedragcentrum.nl ;-)
Je kan daar altijd eens heen bellen tijdens spreekuur op dinsdagavond.

Heb er geen ervaring mee maar klinkt alsof de moederlijke geborgenheid wordt gezocht.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Slapen met kitten

Bericht door Ikey »

Is het een flessenkitten? Die blijven dit soort gedrag vaak hun hele leven doen.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Slapen met kitten

Bericht door Cari »

Kittens willen vaak zo graag sabbelen en pakken dekentjes, elkaar, hun eigen pootje, je oren, en die van jou.... die heeft gevonden wat ze zocht :lol: . Heeft ze dat gedaan vanaf dat je haar hebt? Hoe oud is ze?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Re: Slapen met kitten

Bericht door Mexylexy »

Wat een fijne site.. Vanavond is er een gratis spreek uur? Wat FIJN!!!!!!!! ik ga vanavond bellen!

Inderdaad, ze heeft gewoon gevonden wat ze zocht. Het lijkt alsof ze het weet dat het een tepel is! haha.

Ze is bijna een halfjaartje, heb haar gekregen toen ze 7 weken oud was (VEEL TE JONG!) maar ze is keurig opgevoegd en hartsikke gezond. Ze begon het sinds 2 maandjes geleden te doen ongeveer...
Ze is 's nachts echt geobsedeerd die gek.. ik ga gewoon gelijk op mijn buik liggen..

Ik ga in iedergeval vanavond bellen.

Thanks
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Re: Slapen met kitten

Bericht door Mexylexy »

Ze is geen flessenkitten..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Slapen met kitten

Bericht door Cari »

Ben benieuwd wat ze zeggen...
Ik heb ook ooit een kitten van 6 weken in huis gehaald en die had mijn oorlel uitgekozen om op te sabbelen. Vanaf het begin tot zijn dood (bijna 17) bleef hij dat af en toe graag doen.
Sabbelde ze - vóór jouw tepel - misschien bij haar broertje (?) en is die haar gaan afweren? Het is nl een beetje vreemd dat ze pas met 4 maanden hiermee begon.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Slapen met kitten

Bericht door Sifra »

Ik vind het niet helemaal vreemd dat ze pas na 4 maanden hiermee begon. Sifra is pas toen ze ouder dan een jaar was gaan melktreden. Eerst stond ze daar gewoon bij. Sinds enkele jaren ligt ze erbij als een kitten en pas sinds twee jaar duwt ze tijdens het "melken" haar snuit tegen mijn mouw. Zij heeft dit dus ook niet vanaf het begin gedaan.
Misschien is er iets wat het gedrag triggert. Zo hebben de meeste kattenbaasjes wel de ervaring dat zachte stof een trigger is. Ook het contact met je huid of je haar - ze slaapt toch graag in je nek - kan misschien een trigger zijn.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Slapen met kitten

Bericht door Cyamytha »

Zachte stof om te melken (trappelen) herken ik wel. Sabbelen heeft hij nog nooit gedaan. Ik zie het maar als een teken van tevredenheid
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Plaats reactie