Wanneer neem je een nieuwe kat? Onze kat is al maanden weg.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
joelle_gm
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2009 17:33

Wanneer neem je een nieuwe kat? Onze kat is al maanden weg.

Bericht door joelle_gm »

Al een aantal maanden is onze viervoeter Nougat verdwenen. Ze had epilepsie en ik ben daardoor bang dat ze met 2 aanvallen per dag het niet haalt in het centrum van Utrecht. Na heel wat nachtelijke zoektochten, 800 flyers, posters en natuurlijk internet hebben we tot op heden helemaal niets van haar vernomen. Wel een hoop look a likes gevonden!

Onze lieve kater die met zijn goede gedrag gezellig thuis zit vind het maar eenzaam alleen. Hij miauwt erg veel en zoekt ons continu op om te spelen en aandacht te krijgen. Natuurlijk krijgt hij zoveel wij hem kunnen geven :) Maar wij kunnen er niet 24/7 voor hem zijn.

Ik ben stiekem al heel voorzichtig op zoek gegaan naar een nieuwe aanwinst voor ons huishouden maar de gedachten blijft steeds; "stel nou dat ze morgen terug komt, of iemand haar vindt". 3 katten is voor ons een beetje teveel in het appartement.

Ik vindt het erg lastig om te bepalen wanneer het tijd is voor een nieuwe kat. Kan iemand mij hier tips over geven?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wanneer neem je een nieuwe kat? Onze kat is al maanden w

Bericht door Cari »

Soms worden katten - als ze gechipt zijn - na jaren nog terug gevonden, maar die kans acht ik voor een epileptische poes die geen medicijnen krijgt, erg, erg klein. Ik neem aan dat ze ontsnapt is?
Als je kater behoefte heeft aan kattengezelschap, zou ik rustig op zoek gaan. Mocht poes dan onverhoopt tóch nog gevonden worden, dan ben je zo dolgelukkig dat er wel een mouw aan te passen is, toch?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie