te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
poesminous
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014 19:39

te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door poesminous »

Hallo allemaal

ik heb de vorige keer veel gehad aan jullie hulp met onze kittens.
onze rode kater spencer, bijna 4 maanden, is nogal bang en wil niet de tuin verkennen, dat vinden we prima. Maar onze poes floor van 2,5 maand die wil alleen maar buiten zijn (aan een lijntje met ons erbij) nu 1vraag.
Is het erg dat zo een jonge poes buiten speelt onder toezigt? Ze gaat achter vanalles aan en eet insecten. Ze kan ook steeds bij de deur miauwen want ze
wil dat spence mee gaat.
ze is geënt enzo maar ik hoor veel mensen zeggen dat ze daar veel te jong voor is maar die zijn er zo op tegen dat er voor mij geen ruimte is om te vragen waarom.
nu denk ik over het algemeen het zijn onze katten dus ik bepaal maar ja
ik wil wel het beste voor de kleine tijgers

thank u
groetjes poesminous
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door jennli »

Tja, het is echt nog een peutertje. Zonder toezicht buiten .... Bedoel je in een afgeschermde tuin?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
poesminous
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014 19:39

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door poesminous »

Hoi Jennli

onder toezicht staat er! Haha ik laat haar nog voor geen millioen alleen buiten.
als ze buiten is is ze dat altijd met mij of mn vriend. Zelfs niet alleen met een van onze kinderen. Ze gaat namelijk over het hek en dat soort dingen.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door Mickey_Mouse »

Kan best hoor. Zo doet ze gelijk wat ervaring op en jij kan haar nog beschermen tegen de gevaren van buiten. Lekker laten gaan. Zou niet weten waarom het niet kan, zeker als ze gewoon netjes haar inentingen heeft gehad. Wel blijven ontwormen op schema.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door Featherr »

Kan je je tuin niet afzetten, een ren bouwen?
Kan je kat lekker heel de dag naar buiten wanneer ze dat wilt, misschien wilt je andere dan ook wel in zijn 'veilige tuin' en hoef jij niet heel de tijd op te letten.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door mittenslief »

hier gaan de kittens ook al snel naar buiten, vindt dat heel gezond voor ze de frisse lucht. wel heb ik een compleet afgeschermde tuin waar ze absoluut niet uitkunnen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door castratenkoor »

Teske had met 12 weken ontdekt hoe het kattenluik werkt en hij zit nu heel veel buiten. In een afgesloten ren.

Poesminous het is prima met het kitten aan tuig naar buiten te gaan. Beter niet helemaal los op straat laten voor ze ruim een jaar zijn. En zeker niet voor ze gecastreerd zijn. Kittens zien geen gevaar.

De mensen die vinden dat ze te jong is om met jou naar buiten te gaan hebben misschien niet begrepen dat je ze aan een lijntje houdt?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door pinguin »

Ik zou ook gewoon de kat aan tuig lekker naar buiten laten gaan. Zie het ook als een mannier om lekker met een kat te spelen en kat dingen laten ontdekken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
poesminous
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014 19:39

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door poesminous »

Hallo allemaal,

Ik heb kippengaas tegen de schutting gemaakt en de lasten spelen
nu elke dag wel 2 uur buiten. Ze vinden het heerlijk.
Wederom weer super bedankt voor jullie tips.
ik weet niet hoe ik fotos moet plaatsen maat ze zijn zeer te vreden

groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door Adriana »

poesminous schreef:...... hoor veel mensen zeggen dat ze daar veel te jong voor is maar die zijn er zo op tegen dat er voor mij geen ruimte is om te vragen waarom.
je hebt al veel goeie tips en uitleg gekregen, hier nog eentje:
kittens gedragen zich onbesuisd, springen, klimmen, denken dat ze kunnen vliegen..
dat levert nog als eens gebroken staarten, poten of ander letsel op..
en daarom moet je met kittens tot aan zo ongeveer anderhalf, beetje afhankelijk van het betr tiepje, voorzichtiger zijn dan met jong volwassen katzels.
die laatste zijn al wat rustiger, lichamelijk verder ontwikkeld, kunnen beter inschatten, hebben beter besef van gevaar en gaan niet meer door roeien en ruiten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
poesminous
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014 19:39

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door poesminous »

Hahah ja dat heb ik inderdaad gemerkt..de kater ziet vogels over vliegen en hij denkt
serieus dat hij ze uit de lucht kan plukken...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: te jong om naar buiten te gaan...maar dan?

Bericht door nellebel »

guusje is nu 3 en komt ook alleen buiten met tuigje aan. die denkt ook nog soms dat ze kitten is en vliegt de boom in of de schutting over. veel te gevraarlijk bij ons. gijs mocht altijd los, omdat onze tuin wel is afgezet tot 2 meter hoog. maar die stond laatst ook op de schutting en 2 dagen later zat hij halverwege de boom. die mag dus ook niet meer los buiten. erg jammer voor hem maar zijn veiligheid staat voor mij voorop. wij hopen snel te gaan verhuizen om een grote kattenren bij ons nieuwe huisje te kunnen maken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie