zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
DonVito
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2014 16:50

zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door DonVito »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag en of iemand mij ermee kan helpen ...
Heb 2 Ragdolls en doen echt alles samen het zijn ook 2 broers ik heb deze gekocht toen waren zij ongeveer anderhalf, heb ze nu ongeveer vanaf Dec 2013 het huis waar zij vandaan kwamen waren zij geslagen en daar kwam ik pas later achter door het aanvallig gedrag van don.
Dit ging allemaal prima en slapen eten elkaar schoonlikken alles , ze zijn echt heel lief geworden maar….
Eergisteren hoorde ik ineens een kreet of een de ander hand aangerand zo te zeggen, toen gingen zij in de tuin ECHT vechten en heb ze uit elkaar gehaald of zo te zeggen gejaagd.
Heb toen don naar binnen gedaan en Vito bleef buiten die was ook echt bang.
Geprobeerd ze weer samen te doen maar Don ging naar hem toe snoof aan hem en toen viel hij direct weer aan! Nu ben ik steeds om de buurt ze dan in de slaapkamer en dan weer wisselen en buiten pfff kan hier echt niet tegen .
Heb al hulp gevraag aan gedrag dierenarts maar dit is allemaal onzin wat ze zeggen, ben ook naar dieren arts geweest en verteld dat ze volgens mij krols zijn maar het zijn mannetjes en worden zogenaamd niet krols .
Nou ze rollen en miauwen steeds en hun kont omhoog dus ja dat was stress zei de dieren arts? Ze wist niet veel te vertellen en heb maar weer spray meegenomen wat toch niet helpt .
Ik wil zo graag mijn katten bij elkaar houden maar Don vliegt toch steeds Vito aan als ik ze samen probeer te doen , wie kan mij helpen want dit is echt stress ook voor de katten natuurlijk en krijgen ze weer hun oude gedrag.
Als ik moet kiezen dan vind ik dat heel moeilijk om een weg te doen , ik heb nog nooit een dier weg gedaan in mijn leven …
Als iemand kan helpen graag…

Bedankt
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door Kattebeest »

Klopt het dat je twee ongecastreerde katers hebt?
Zou ze in ieder geval allebei laten castreren, denk dat het een hoop scheelt. Natuurlijk gaan ze met elkaar op de vuist, ze hebben beiden een territorium te verdedigen en ook nog eens dezelfde vierkante meters...
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik vind het een warrig verhaal, maar oke...

Wat ik begrijp zijn het 2 katers, gecastreerd?
En heb je her en der advies gevraagd, maar klopt daar volgens jou toch niks van. Wat kunnen wij dan voor je betekenen?

Zijn er dingen veranderd in huis/buiten?
DonVito
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2014 16:50

Re: zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door DonVito »

Kattebeest schreef:Klopt het dat je twee ongecastreerde katers hebt?
Zou ze in ieder geval allebei laten castreren, denk dat het een hoop scheelt. Natuurlijk gaan ze met elkaar op de vuist, ze hebben beiden een territorium te verdedigen en ook nog eens dezelfde vierkante meters...
Hi,

Nee zijn allang gecastreerd en verder heb ik maar een gedrag therapeut in handen genomen , het is maar 3 de dag maar toch gaan ze raar doen tegen elkaar.
Het blijkt dat er iets gebeurt is misschien een vogel, of een vrouwtje die sproeide ik weet het echt niet .
Ben gewoon bang dat ik er een kwijt moet
:cry:
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door Sifra »

Geef het nog wat tijd. Misschien komt het spontaan of met wat hulp van de kattentherapeut weer goed. Als het niet lukt, zou je ze een tijdje gescheiden kunnen houden en daarna op neutraal terrein, bijv. in een dierenpension weer bij elkaar kunnen introduceren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door Adriana »

er is iets gebeurd met één van de twee en nu heeft dat slachtoffer zich tegen zijn broer gekeerd, omdat-ie denkt dat zijn broer dat heeft gedaan. en dat kan van alles zijn.
ik ken een geval van op staart gaan staan van één van twee broertjes en dat ging ook helemaal verkeerd.
idem met twee nesten, kittens van beide nesten speelden met elkaar en moeders waren in goeie harmonie. totdat één van de moeders ik dacht met een poot tussen een deur zat en daarna was het absoluut hommeles tussen beide moeders.
ze vlogen elkaars kittens aan en ze moesten met kittens en al van elkaar gescheiden blijven.
tussen de moederpoezen is het nooit meer goed gekomen..

ik lees je nog niet over wat druppels valeriaan op een wattenschijfje en dat door de lucht wapperen. tenzij je ze helemaal niet meer bij elkaar durft te laten, dan zul je ze opnieuw moeten introduceren..
lees de introductietips waarbij ze uit elkaar blijven en heel voorzichtig, eerst door een spleet of achter gaas of bench weer aan elkaar worden voorgesteld.
je kunt een kalmerend middel proberen bv telizen, zylkène (medpets of da) of destress (huisdierendokter) en lees op het forum even onze ervaringen hiermee.
liever geen clomicalm, dat is voor honden en kan een forse eetstaking veroorzaken..

je schrijft steeds dat je ze niet kwijt wilt. nee, maar je zult zelf in actie moeten komen en veel meer proberen. en wat meer en snellere informatie en reageren helpt ons meedenken trouwens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: zo ieneens vechten mijn 2 ragsdolls

Bericht door Cari »

Ben benieuwd wat de gedragstherapeut adviseert...
Ik vind dit wel een heel vreemd aspect:
ben ook naar dieren arts geweest en verteld dat ze volgens mij krols zijn maar het zijn mannetjes en worden zogenaamd niet krols .
Nou ze rollen en miauwen steeds en hun kont omhoog dus ja dat was stress zei de dieren arts?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie