Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
TJU
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2014 13:44

Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door TJU »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben sinds een paar dagen een (mannelijke) perzische kitten.
Hij doet het allemaal best wel goed, alleen zit hij af en toe duidelijk gewoon voor de lol, niet om zijn behoefte te doen, in de kattenbak. Ik vroeg me af of dat normaal is?

Alvast bedankt!

Tamara
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door Freya13 »

ik denk het wel.
De opvangkittens hier doen het ook af en toe. Het is mij niet echt duidelijk waarom ze het doen, maar zolang de bak schoon is, zie ik er niet echt een probleem in :-)
TJU
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2014 13:44

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door TJU »

Oke, bedankt!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door Cari »

Tip: wil je je kitten laten opgroeien tot een gezonde, evenwichtige kat zonder allerlei gedragsproblemen, dan heeft hij een maatje nodig.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
TJU
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2014 13:44

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door TJU »

Hoi Cari,

Bedankt voor de tip, maar wij hebben geen ruimte voor een andere kat. Hij heeft een konijn als maatje en ik zie niet echt in waarom hij persee gedragsproblemen zou krijgen als wij hem gewoon goed opvoeden?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door ayla »

Omdat een kat niet op te voeden valt ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door Cari »

Een kat is geen konijn en en een konijn geen kat. Ook een konijn moet een soortgenootje hebben voor een fijn leven. Je hebt nu dus weinig ruimte, maar neemt 2 verschillende diersoorten die allebei niet krijgen wat ze nodig hebben. Als je je zou verdiepen in de psyche van het dier dat je aanschaft, dan zou je deze fout niet maken. Je kan het bij elke katten- of konijnenopvang navragen, je kan het bij gedragstherapeuten navragen, bij mensen die ervaring hebben, op internet, op dit forum... het is overal te vinden.
Je hebt nu 2 dieren in huis die nooit in hun leven contact zullen hebben met een soortgenoot en het zijn allebei dieren die dit wel nodig hebben.
Wat betreft gedragsproblemen bij je kat, denk aan: je 's nachts wakker houden, je meubels vernielen, agressief en onvoorspelbaar gedrag vertonen, geen grenzen leren kennen, zijn energie niet kwijt kunnen, overal in huis gaan plassen (vooral Perzen zijn daar goed in). Dat je huis klein is, kan je niets aan doen, maar maakt ook niets uit. 20m2 in je eentje is veel saaier dan 20m2 waarin je kan dollen met een vriendje. EN als jullie moeten werken? Zit de kleine dus alleen... Het geld zal het probleem niet zijn, want dan had je niet voor een Pers gekozen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door Nikki2309 »

Ik woon ook maar klein, maar heb toch voor 2 katten gekozen. Goed de hoogte in werken en je ruimte is voor de kat opeens een stuk groter
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door Dinky »

TJU schreef:Hoi Cari,

Bedankt voor de tip, maar wij hebben geen ruimte voor een andere kat. Hij heeft een konijn als maatje en ik zie niet echt in waarom hij persee gedragsproblemen zou krijgen als wij hem gewoon goed opvoeden?
Tip: lees de sectie agressie hier op het forum door, gaat vrijwel altijd over kittens die alleen zijn en aanvallen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door Mickey_Mouse »

hier kruipt kater ook nog wel doodleuk op de kattenbak, gewoon voor de lol. of om te spelen, de steentjes slaan zo leuk weg. En dat terwijl hij 2 is. Gewoon maf, lekker laten gaan :)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat gaat voor de lol in de kattenbak zitten

Bericht door loek »

1 van mijn katten deed dat ook weleens als kitten, ging er gewoon in liggen slapen.... Alsof daar geen betere plekjes voor waren. Zou me er niet druk om maken zolang het geen 24-7 is ;-)

(Ik wil me eigenlijk niet bemoeien met de 2 katten discussie... Al heb ik er zelf niet voor niks 2.. Maar het argument geen ruimte is geen goed argument....waar er 1 leeft kunnen er ook 2 leven en dat heeft alleen maar voordelen...voor mens en dier)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie