Allereerst moet ik zeggen dat ik best een beetje boos word van je bericht..
Pantertje schreef:Als niemand hier het erg vindt om een hele lieve poes die je huis als kattenbak gebruikt in huis te nemen dan zie ik het probleem niet. Je mag d'r zo meenemen..
Ik kan uit dit stukje weinig liefde voor zazoe halen.. Meer sarcasme en irritatie naar haar.. Dan te bedenken dat die hele lieve poes jou huis als kattenbak gebruikt omdat het jou keuze is geweest om een hond te nemen terwijl een nieuw "gezinslid" altijd een risico kan zijn en dat had je kunnen weten van tevoren..
Pantertje schreef: Kijk... snel oordelen en miepen is natuurlijk heel makkelijk als je er verder niets mee hoeft.
Het is allemaal zo zielig voor de poes...toch?... en niemand voelt zich geroepen om haar in huis te nemen. Want wie wil nou zo'n poes?! Nietwaar?! Beetje hypocriet. Doe maar snel roepen dat je voorzien bent en dat er voor een kleine poes geen plaats meer is. Als ik niet gemeld zou hebben dat ze het buiten de bak doet, had ze waarschijnlijk al liefhebbers. Maar dat terzijde..
Hoe bedoel je "snel oordelen en miepen is natuurlijk heel makkelijk als je er verder niets mee hoeft"?
Waar doel je dan op?
Ben jij niet degene die de poes een ongelukkig leven bied door een hond in huis te halen?
Ben jij niet degene die een advertentie op een forum plaatst omdat ze Van de poes af moet?
Ben jij niet degene die zelf voor deze situatie gekozen heeft?
Er is niemand verantwoordlijk voor deze situatie, behalve jij! En dat de antwoorden die hier gegeven worden niet in jou straatje passen, dat is jou probleem en dat vind ik geen miepen!
Het is inderdaad zielig voor de poes, maar niemand hoeft jou verantwoording af te leggen waarom zazou niet in een bepaalde thuissituatie past! Jij hebt immers zelf deze situatie veroorzaakt en kunt de schuld niet bij iemand anders neerleggen. Het is precies wat mede- forummers al uit proberen te leggen: dit is een katten- forum, iedereen die hier komt heeft al katten en heeft hier het beste mee voor. Dat zazou niet in bepaalde thuis- situaties past is voor iedereen persoonlijk verschillend en daar heeft het wildplassen niets mee te maken! Vooral niet omdat de oorzaak van het wildplassen bekend is..
Pantertje schreef:Dat buiten de bak haar behoeft doen is overigens niet van gisteren. Dit doet ze al jaren.
Want de pup is namelijk inmiddels al weer 6 jaar oud. Maar ik heb het altijd voor lief genomen.
Omdat ik van haar hou. Zoals ik van al mijn huisdieren hou.
En nou breekt m'n klomp hoor..
6jaar..
6 jaar is jou zazoe al ongelukkig, plast ze buiten de bak en voelt zich waarschijnlijk niet happy..
6 jaar lang.. En nu ben jij het beu en moet ze maar weg onder het mom " ze is niet meer gelukkig en is aan het vereenzamen"!? Dat doet ze al 6 jaar..!?
En jij beweerd dat je om al je dieren geeft..
Pantertje schreef:Ik ga wel navraag doen bij het asiel.
Heel verstandig