Kat altijd bij buren in tuin

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Ghost79 »

Mij buren klagen bijna elke dag tegen me dat mijn kat op de hek klimt en bij hun in de tuin poept. Ik zou hier graag advies over willen want me buren zijn echt niet uit te houden.
Wat kan ik hier tegen doen?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Ms Maaike »

Je tuin afzetten is de beste optie. Je kan een kat niet vertellen waar 'ie wel en niet mag poepen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Dinky »

Wees blij dat de buren jou er op attenderen zodat je de kans krijgt om er iets tegen te doen ;-)
Zeker het poepen in de tuin is zeer vervelend voor je buren!

De oplossing is het afschermen van je tuin. Dit kan bijvoorbeeld met schrikdraad zie hier: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=330
Zoiets hadden mijn ouders ook over de schutting om katten uit de tuin te houden (zij wisten niet van wie de katten in de tuin waren).
Een andere optie is de tuin afzetten met gaas waarvan voorbeelden hier staan: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... lit=noppie

Ook hier kan je in elk geval inspiratie opdoen of afzetting door hun laten maken: http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Ghost79 »

Ms Maaike schreef:Je tuin afzetten is de beste optie. Je kan een kat niet vertellen waar 'ie wel en niet mag poepen.
Gaat echt niet lukken om mijn tuin af te zetten. Mijn kat moet gewoon buiten zijn tuin komen.
Ik heb ook al tegen ze gezegd dat ik mijn kat niet kan commanderen en ze zeggen dat hun hondje ook last heeft van onze kat want die eet zijn poep op!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9371
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door castratenkoor »

Jouw kat is jouw verantwoordelijkheid en dus ben jij echt degene die voor een oplossing dient te zorgen. De buren hebben recht op gebruik van hun eigen tuin, zonder de stront van jouw kat.

Dus of binnen houden of een kattenren bouwen oid als je je tuin niet af kunt of wilt zetten......en hoezo moet je kat buiten jouw tuin komen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Dinky »

Tja, dan zou je de buren voor kunnen stellen om hun tuin af te schermen met bijvoorbeeld schrikdraad zoals mijn ouders dus hadden gedaan tegen de kattenoverlast wanneer jij zelf je tuin niet af kan schermen in jou ogen.

Jij bent namelijk degene die verantwoordelijk is voor de kat en zijn gedragingen dus dien jij te zorgen dat hij geen overlast veroorzaakt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Adriana »

k zou om te beginnen je buren te vriend houden want mensen kunnen hele nare dingen met overlast-katten uithalen.. de dader ligt altijd op het kerkhof en de kat soms ook..
je hebt binnen blijkbaar geen kattenbak en schuift die overlast naar je omgeving. vind je dat fatsoenlijk en sportief?
van vorige topics weet ik dat je doorgaans niet reageert op tips en advies, dus hier waarsch ook niet en beetje zonde van de moeite..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Rik »

Adriana schreef:.. want mensen kunnen hele nare dingen met overlast-katten uithalen..
In het meest gunstige geval komt ie een keer kleddernat thuis (emmer water) :)
en in het ergste geval komt ie dus helemaal niet meer thuis :(
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik ben t met je buren eens
Bij mijn ouders schijten de katten ook in tuin ze weet niet van wie ze zijn Maar t is erg hinderlijk! Jou buren zeggen er tenminste wat van

Kat binnen houden
Tuin afzetten
Katten ren maken? Er is vast en oplossing
Als je maar wil :-)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Mickey_Mouse »

Jij vindt je buren ''niet om uit te houden''
Jouw buren zijn compleet klaar met jouw schijtende kat.

Ik denk dat jij moet gaan bijdragen aan een oplossing. Het is immers JOUW kat
Samina
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2014 20:43

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Samina »

Deze zomer zijn we verhuisd van een appartement naar een huis met tuin.Heel gezellig tot het op het gazon begon te stinken. Verschillende hoopjes kattenpoep gevonden en dit meermaals. Dus ik begrijp je buren wel.
Misschien toch je tuin afsluiten zodat ze niet meer bij de buren hun vuil achterlaten.
astrid86
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2014 13:43

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door astrid86 »

Hier in de buurt is een ongeschreven regels dat tuin poepers nat gegooid worden. Ik deed dat ook met een plantenspuit, maar nu begrijpen de tuinpoepers de hint al als ik aan de klink van de achterdeur zit. En ook mijn katten zijn wel eens nat terug gekomen, daar leren ze wel van want ze komen nu liever terug om rustig op de bak te zitten.

Mijn buurvrouw heeft Lois een keer terug gebracht omdat ze in haar woonkamer zat :lol:
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Kat altijd bij buren in tuin

Bericht door Arjuna »

Ik zou de buren echt serieus nemen, en proberen het probleem op te gaan lossen. Als ie over het hek klimt, kan je ws hier iets aan bevestigen dat ie er niet overheen kan gaan.
Als hun hondje de poep opeet, nou das niet fris, en ongezond voor dat hondje.

Ik vind zelf kattenpoep in de tuin ook heel vervelend van buurkatten.

Onze Arjuna komt met name 's avonds en 's nachts buiten, maar poept altijd op de bak binnen.
Plaats reactie