Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Mickey_Mouse »

Wat een mooi beest
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door sandyd1971 »

Hier heb ik er 2 die toen de krabpaal kwam (met 4, 5 maanden geloof ik) nooit meer op schoot hebben gelegen toen ze de hangmandjes hadden uitgevonden :-( Ik wilde echt heeel graag schoot en knuffel katten maar dat zijn ze dus niet. Heb ze ook nooit gedwongen en dat zal ik ook nooit doen. Daarom geniet ik er maar extra van als ze s'nachts op bed een beetje tegen me aanliggen en geaaid willen worden. Ze doen waar ze zin in hebben en dat respecteer ik en ik kan echt van ze genieten ook al zijn ze niet aanhankelijk :-)
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Ja. Helemaal mee eens. Zou hem ook nooit dwingen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Cari »

Wat een prachtige jongen en wat een schitterende foto!
Je zegt dat hij alleen is en waarschijnlijk komt hij als raskat ook niet buiten? Je wilt er misschien op den duur wel eentje bij? Hou er dan rekening mee dat, hoe langer je daarmee wacht, hoe onmogelijker het gaat worden. Je kleine mooie man weet na verloop van tijd namelijk helemaal niet meer hoe hij met andere katten moet omgaan. Je bent nu misschien veel thuis en alles is hartstikke leuk, maar als meneertje zich over een tijdje misschien zelf moet gaan vermaken en zich gaat vervelen heb je een probleemkat. Abessijnen kunnen héél lastig worden, juist door hun intelligentie. Als ik jou was, zou ik er serieus over nadenken om hem een maatje te geven, nu het nog kan. Daarmee verlies je overigens ook niet zijn aandacht en eventueel schootkruipen - je wint er alleen maar eentje bij ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Dank je. Maar jammer genoeg zal ik nooit vaker van huis zijn. Ik zou willen dat het zo was maar ja. Zo is de situatie. Daarom heb ik er ook voor gekozen het wel te doen.
En het lang wachten en dat het moeilijker zal worden ben ik me ook van bewust.
Ik heb echt wel een jaar elke dag zitten lezen over alles voordat ik Grigor in huis heb genomen.
IIk heb echter al een Abessijnen gehad dus daarom dat ik er weer eentje genomen heb. Maar nu gaan we een beetje off topic.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door nellebel »

Guusje lag als kitten altijd op schoot.na een paar weken al hield dat op.druktemaker die het liefste alleen op de kast ligt.nu 3 jaar jong, en sinds weken met de dag aanhankelijker aan het worden.vaker op schoot, meer knuffelen.puberteit gehad denk ik.ze is nu zo lief.hij kan ook nog veranderen hoor
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Ja. Hij is nu ook lief echter afstandelijk. Ik kan er wel mee leven hahaha. Een beetje . Ik denk ook dat het ooit weer bijtrekt. Ik denk dat hij zich op het moment wat te stoer voelt voor al dat geklef.

In de ochtend op bed veel geknuffel en laat in de avond in bed :-) De rest is een beetje koeltjes haha.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door nellebel »

heel herkenbaar, want guusje hetef op bed ook altijd haar knuffelmomenten gehad maar verder nooit. maar wat ik al schreef, nu 3 jaar verder wordt ze met de dag aanhankelijker
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Ja. Bij oppakken wil hij nog wel eens blijven zitten lol. Dan blijft je eerst knorren in mijn armen en valt dan in slaap. Maar goed. Blijf stiekem proberen zonder hem te pushen uiteraard.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door loek »

Mijn kater wisselt altijd knuffelperiodes af met mandjes periodes. Mijn andere kat zit het liefst 24/7 op schoot ( als ik buikspieroefeningen op de grond aan het doen ben dan komt ze zelfs vaak bovenop me liggen ;-)) dus dat scheelt, ik krijg genoeg aandacht haha ;-)

Maar ik wilde dus vooral zeggen dat het zomaar weer anders kan zijn over een tijdje...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Ikey »

Ik heb hetzelfde gehad met kater Diesel. Als kitten lag hij altijd op schoot en ook bij iedereen. Nu nooit meer, op een heel enkele keer na. Knuffelen en kriebelen wil hij nog steeds. Maar optillen of op schoot, nee. Hij is bijna 2.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Plaats reactie