Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Gizmobritsekorthaar schreef:Nou v probleem opgelost
Misschien hoef je geen voer meer te kopen hij vangt toch alles buiten Jeeejjjj weer een voordeel
G+S schreef:Zo dat scheelt weer voer.. T geluk kan niet op in dit topic!
Foei dames, niet zo sarcastisch ......... :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Kattebeest schreef:Hij was pijnlijk eerlijk in een van zijn laatste berichten over de betaling van de zitbank etc.

Overal gelijk in geven is niet goed nee. Hij heeft zelf in het 'kitten-topic' aangegeven dat de goede tips toch wel blijven hangen. Die komen wel aan vermoed ik maar waarschijnlijk lastig toe te geven. Maakt niet uit.
De combinatie schuldsanering en bank op afbetaling klopt ook niet. Als je in de schuldsanering zit mag je geen nieuwe schulden maken. Dus ook niks op afbetaling kopen. Verhaal rammelt aan alle kanten.

Maakt mij niet uit verder, maar de geloofwaardigheid van Drestar daalt met de dag wat mij betreft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Zijn vriendin heeft de bank gekocht bij Neckermann en hij zal nu wel aan haar terug moeten betalen. Onze vakantieoppas heeft hetzelfde meegemaakt, maar toen vriendlief zijn aankoop - in dit geval een auto dus een iets duurdere uitgave - eenmaal had, maakte hij het uit en kon ze naar haar centen fluiten.

Maar goed, dit gaat inderdaad niet meer over de kat, maar wel over de geloofwaardigheid van Drestar. Ik blijf het een zelfingenomen fantast vinden die vooral bezig is om ons zoveel mogelijk op de kast te jagen en we trappen er nog in ook.
Laatst gewijzigd door Cerna op 15 jul 2014 08:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Ze hebben bij de kringloop ook prima banken. *sprak zij zonder schaamte uit ervaring*

Een levend wezen goed verzorgen is van veel groter belang. Ik hoop dat Drestar dat in gaat zien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

castratenkoor schreef:Ze hebben bij de kringloop ook prima banken. *sprak zij zonder schaamte uit ervaring*.
Haha dinie deze kan ik alleen maar bevestigen! ;-)

Onze bank is ook 2e hands!
Heerlijk kunnen stoeien, wroeten en knuffelen op de bank zonder bang te hoeven zijn dat er haakjes en scheurtjes in de bank komen! We wonen hier nu een half jaar en nu al begint de bank sporen van katten te vertonen! Op de naden begint hij slijtage te krijgen! But we don't care!! Sterker nog, vind het juist wel leuk als we weer iets anders in de woonmaker neer kunnen zetten!! :)

Volgende keer wel een stof waar de haren makkelijker vanaf te zuigen zijn! :)
Binnekort maar eens gaan rondkijken :lol:
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

castratenkoor schreef: De combinatie schuldsanering en bank op afbetaling klopt ook niet. Als je in de schuldsanering zit mag je geen nieuwe schulden maken. Dus ook niks op afbetaling kopen. Verhaal rammelt aan alle kanten.

Maakt mij niet uit verder, maar de geloofwaardigheid van Drestar daalt met de dag wat mij betreft.
Lekker bezig blijven terwijl je een dikke 0 voor lezen en denken hebt.
staat niet op mijn naam die bank zoals ik al eerder vertelde. dus als het fout gaat ben ik ook niet verantwoordelijk.maar dat zijn jou zaken ook helemaal niet! ,dus kan je eens ophouden met je hersenloze gedachten en het hier nu bij de kat houden?

En dan nu terug naar Brutus die is flink aan het overgeven geweest. ik heb de da al gebeld. volgens hem moet ik het vandaag nog even aankijken en dan morgen komen als het nog niet beter gaat. is dit wel verstandig om het af te wachten?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

heb je het overgeefsel gezien en wat zat daarin?
kan zijn dat hij fors last van haarballen heeft en ze moeilijk kwijt kan.. daar kunnen ze redelijk ziek van zijn..
zorg wel dat hij goed drinkt en missch toch even binnenhouden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Hangt een beetje van zijn verdere gedrag af.
Het overgeven kan de oplossing zijn voor zijn minder eten van gisteren (haarbal, veren, etc. die hem dwars zaten). Het kan ook een symptoom van iets anders zijn.

Als hem iets dwars gezeten heeft en hij geeft nu over, dan zou hij snel moeten opknappen. Als dat niet zo is dan is er waarschijnlijk meer aan de hand.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat houden

Bericht door Cari »

Ik vind de teksten van E.D. nog altijd heel geloofwaardig en ze komen volkomen oprecht op me over.
Goed, als ik een kat te plaatsen had, zou hij niet mijn eerste keus zijn, maar eh.... ondanks alles; hij heeft dus WEL de da al gebeld!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Misschien voelt Brutus zich nu wel beter nadat hij zijn maag heeft geledigd. Ik zou hem kleine beetjes voer tegelijk geven, niet teveel ineens. Beter wat kleine blikjes of zakjes kopen zodat het niet te oud wordt als het open is. Anders blijft hij er misselijk van worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Ik heb wel wat haren gezien in zijn braaksel.maar voornamelijk ook helder vocht,het is niet veel wat hij spuugt maar toch wel enkele keren achter elkaar.

nu houd ik hem maar even binnen om het verloop verder te kunnen volgen.
ik ga hem goed in de gaten houden en als het erger word dan toch maar weer bellen naar da?

wat moet ik in zijn braaksel zien als het erg is?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

haarballen zijn soort van proppen die soms op een sigaar lijken.
daar zit altijd ook wel wat eten bij dus met een stokje even uit elkaar peuteren...

misschien heeft hij zijn eten en missch de haarbal wel buiten overgegeven.
als hij water blijft overgeven dan moet je even aantekeningen bijhouden, hoe vaak en wat en vanmiddag met je da overleggen.
kan zijn dat hij verkeerde (spits)muis heeft gegeten of pad oid.. daar kunnen ze redelijk ziek van zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Heel verstandig om hem nu binnen te houden. Zet je wel de kattenbak weer neer dan?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Een haarsigaar.
Wanneer hij hem niet kan uitspugen wordt hij er beroerd van en zal niet willen eten (vandaar dat hij voornamelijk vocht spuugt). Hij moet die bal/sigaar dus kwijt en dat kan met gras, maar beter is lax-a-past. Dat kun je bij de dierenarts kopen.

Wanneer bij mij een kat een dag slecht eet geef ik wat lax-a-past en een uur later gaat de kat eten. Sommige katten likken het zo van je vinger, bij andere moet je het op de poot smeren. Maar wanneer een kat niet erg poetserig is, kan hij het ook laten zitten en dan wordt het een smeerboel.
In dat geval kun je het met een waterspuitje geven van 5 ml. wat je zo kunt halen bij de dierenarts. Je snijdt het puntje eraf zodat je een open spuitje krijgt en doet er wat (ong. 2 ml.) lax-a-past in en dan in de bek spuiten (hopelijk vindt hij dat goed).

Hoe vaak borstel je Brutus?
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Ik borstel brutus normaal gezien elke dag 3 a 4 keer als hij eet, want dan kan het makkelijk onde rhet eten bedoel ik..
maar bedankt voor de tips. de kattenbak zet ik gelijk weer even terug nu,

moet nu even weg maar ik houd jullie nog op de hoogte ;-)
Laatst gewijzigd door Scooby Doo op 15 jul 2014 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie