Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Sja ik kan ook echt niet begrijpen dat sommige gewoon normaal op hem kunnen reageren
Mijn haren gaan echt overeind staan van zin uitspraken
Laconiek egoïstisch en nee geen dierenvriend
T spijt me
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat houden

Bericht door Mickey_Mouse »

Heeft vanavond een sokje naar de eettafel gesmeten omdat fleur er op zat...geloof me, die sok was genoeg al haalde die de eettafel niet...nu is mn sok slachtoffer van dr jachtpartijen...haar wraak voor mijn luiheid, geen zin om op te staan... geven en nemen....van die tafel moeten ze nog ffies wennen. staat nu niet meer aan het raam, ze hebben er niks meer te zoeken.

*smijt bij deze dr pump naar drestar*
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

drestar schreef:mwa ik heb tegels liggen dus kan op zich geen kwaad. maar hij kan hier snel naar buiten toe. dus als ik het zie dan doe ik hem snel buiten. en ja ik zit er steeds boven op ,houd hem goed in de gaten, dat voelt hij ook denk ik.zie hem vaak eerst naar me kijken voordat hij iets doet. vind het goed zo. heb geen zin in een kat die hier de boel gaat afbreken ik denk dat ik gek word als hij ergens een krasje op maakt. dan krijgt hij een pantoffel naar z'n kop gegooit haha. vanavond kwam hij toen ik zat te eten. nou 1 keer grommen en hij wist dat die niet dichterbij moest komen.is mijn eten en daar moet ie vanaf blijven. in de natuur gaat het ook zo ,en ik eet eerst en dan komt hij aan de beurt.maar verder zijn we dikke maatjes hoor. krijgt hier een aaitje op z'n tijd en mag hier zijn 2 krabpalen helemaal kaal krabben en krijgt volop eten en mag lekker liggen op zijn kussens die ik speciaal voor hem heb gekocht.alleen ben ik hier de leider in huis en daar moet hij zich naar rang schikken en dat doet die ook.
Hihi ik ben ook een beweeglijk type dus krijg (i.t.t. mijn vriend) onze poes niet op schoot, maar ze komt op de bank wel heerlijk tegen mij aan liggen knuffelen :-)
Wanneer wij op de bank gaan zitten is dat voor onze poes teken voor knuffel tijd, zit daarom zelden alleen op de bank ;-)
Zou er niet aan moeten denken om zo politie agent te spelen als jou. Zou ook eerst de kat eten geven zodat ik daarna zelf rustig kan eten in jou situatie (hier staan gewoon altijd brokjes). Hier weet onze poes dat eettafel tijdens eten verboden terrein is, zeurt ze ook niet om. Buiten etenstijd en mag ze er wel op. Enige waar ze niet op mag zijn de tafel voor de bank en het aanrecht en daar lijkt ze ook totaal geen behoefte aan te hebben :-) ik zou gek worden als ik zo politieagent zou spelen zoals jou ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

Gizmobritsekorthaar schreef:Sja ik kan ook echt niet begrijpen dat sommige gewoon normaal op hem kunnen reagerene
k geloof al zijn leven dat het drestar juist te doen is om reacties uit te lokken. beetje jennen en op de kast jagen.
de soep wordt daar niet zo heet gegeten als opgediend want als je goed leest dan heeft hij al heel wat voor brutus gedaan/aangeschaft. maar hij vindt het gewoon leuk om dingen keihard neer te zetten..
en hoe normaler wij erop reageren, hoe minder leuk het voor hem is. gewoon beetje de draak met hem steken en terugjennen..
en wachten op een serieuze vraag...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Ho Ho, wat ik hier schrijf meen ik allemaal echt hoor. dat ik veel aangeschaft heb is omdat ik wel om dieren geef. ik wil brutus alles geven en ook voor mijn eigen gemak,maar dat moet hij bij mij ook doen.het was geven en nemen dacht ik toch? ik ben gewoon zo dat ik graag op mijn eigen ben en prut op m'n spullen. daarom geen katten op de bank tegen me aan of op schoot. jullie vinden dat misschien erg raar en denken dan hou je niet van je beest. maar ik zie hem graag maar ik ben gewoon zeer gesteld op orde. brutus gaat dat wel wennen. dat doet hij nu al. dat voor politie agentje spelen is een fase die voorbij gaat als we helemaal gesetteld zijn.
Renatevanderveer

Re: Kat houden

Bericht door Renatevanderveer »

Ze zeggen weleens dat honden bazen hebben en katten personeel.
Dat is niet voor niets. Je kunt een kat niet opvoeden, een hond wel.
Want als jij aangeeft dat je kat niet op het aanrecht mag - als jij weg bent doet hij het toch.

Typisch voorbeeld;
De katten kropen elke keer in onze TV-kast. Ik vond dat maar niks, met al die snoeren.
Ik haalde ze er altijd uit, maar binnen no- time zaten ze er weer in.
Toen ik ermee ophield ze te corrigeren, was het niet interessant meer.

Ik ben ermee opgehouden mijn katten voortdurend te corrigeren.
Ik heb hier een mentaliteit van; Goed gedrag belonen en negatief gedrag negeren.
Het heeft hier altijd nog gewerkt, want het 'storende' gedrag is altijd vanzelf overgegaan.
Het is inderdaad geven en nemen, maar ook een acceptatie dat je een kat in huis hebt gehaald.
Een kat is anders dan een hond, een kat gaat zijn eigen gang.
Dat behoor jij als eigenaar mee om te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat houden

Bericht door Cari »

Ik heb weer even bijgelezen. Oh, oh, E.D., wat ben je toch een lekker jong :lol: . Een echt ouderwets "mannetje". Dat type is eigenlijk niet geschikt voor het houden van katten, maar ach, Brutus schijnt toch wel iets voor je te voelen en dat is ook wederzijds, wat je verder ook zegt. Ik hoop van harte dat Brutus een lang en gezond leven is toebedeeld, want anders heeft hij wel dikke pech. 'Zorgen voor' staat nou eenmaal niet op de harde schijf van jouw soort mannetjes, evenmin als altruïsme en empathisch vermogen.
Dit soort mannetjes heeft ook altijd eigenlijk liever een hond, maar ja.... da's wel èrg lastig :roll: .
Ik heb beide. Ik voel me noch baas, noch personeel. De hond luistert als dat nodig is en de katten hebben ook geen politie nodig. Gewoon een kwestie van binding, begrip voor elkaar en aanpassing van beide kanten 8-) .
Mickey_Mouse schreef:Ik heb katten, niet om personeel voor te zijn. Niet om baas voor te zijn. Ik heb katten om thuis te komen.
Dat vind ik mooi gezegd en dat gaat voor mij op voor al mijn huisdieren.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

drestar schreef:Ho Ho, wat ik hier schrijf meen ik allemaal echt hoor. dat ik veel aangeschaft heb is omdat ik wel om dieren geef. ik wil brutus alles geven en ook voor mijn eigen gemak,maar dat moet hij bij mij ook doen.het was geven en nemen dacht ik toch? ik ben gewoon zo dat ik graag op mijn eigen ben en prut op m'n spullen. daarom geen katten op de bank tegen me aan of op schoot. jullie vinden dat misschien erg raar en denken dan hou je niet van je beest. maar ik zie hem graag maar ik ben gewoon zeer gesteld op orde. brutus gaat dat wel wennen. dat doet hij nu al. dat voor politie agentje spelen is een fase die voorbij gaat als we helemaal gesetteld zijn.
Je kunt ook een shampoofles proberen - mikt ook erg goed ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kat houden

Bericht door jojo »

Ed, met de pagina dat ik dit topic zie groeien lees ik steeds meer nerveuzig gedrag tegen het neurotische aan van je. Wil je erover praten? Kan hier hoor, hier geen 'hanenkamp' maar begripvolle mensen.
Heb je nou zelf niet door hoe krampachtig kortzichtig je bezig bent joh? Durf eens verder te kijken dan wat je van huis uit is aangeleerd. Je zult nog verbaasd zijn, àls je durft tenminste.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Renatevanderveer schreef:Ze zeggen weleens dat honden bazen hebben en katten personeel.
Dat is niet voor niets. Je kunt een kat niet opvoeden, een hond wel.
Want als jij aangeeft dat je kat niet op het aanrecht mag - als jij weg bent doet hij het toch.

Typisch voorbeeld;
De katten kropen elke keer in onze TV-kast. Ik vond dat maar niks, met al die snoeren.
Ik haalde ze er altijd uit, maar binnen no- time zaten ze er weer in.
Toen ik ermee ophield ze te corrigeren, was het niet interessant meer.

.
een kat eruit halen noem ik niet corrigeren dus waarschijnlijk heb je het dan toch niet goed aangepakt,en te softie,
ten eerste moet je ervoor zorgen dat je kat niks te zoeken heeft op je aanrecht dan hoeft hij er ook niet op. als ik hier s'avonds naar bed ga dan gaat de woonkamer deur dicht zodat hij er niet meer in kan, dit is ook als ik weg ga van huis. elke ruimte waar ik hem niet wil hebben word afgesloten.ik zorg dus steeds dat ik hem een stap voor ben en geef hem al niet eens de kans om dingen te doen die ik niet wil.en op die manier ben je er dus al baas over.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat houden

Bericht door Ilone »

drestar schreef:Ho Ho, wat ik hier schrijf meen ik allemaal echt hoor. dat ik veel aangeschaft heb is omdat ik wel om dieren geef. ik wil brutus alles geven en ook voor mijn eigen gemak,maar dat moet hij bij mij ook doen.het was geven en nemen dacht ik toch? ik ben gewoon zo dat ik graag op mijn eigen ben en prut op m'n spullen. daarom geen katten op de bank tegen me aan of op schoot. jullie vinden dat misschien erg raar en denken dan hou je niet van je beest. maar ik zie hem graag maar ik ben gewoon zeer gesteld op orde. brutus gaat dat wel wennen. dat doet hij nu al. dat voor politie agentje spelen is een fase die voorbij gaat als we helemaal gesetteld zijn.
Wat ik hier schrijf meen ik ook.
Neem een goudvis.

Serieus, als jij het normaal vindt om pantoffels naar de kat zijn kop te gooien en over je nek gaat bij het scheppen van de kattenbak....jij had gewoon óf vooraf beter in moeten lezen óf niet moeten beginnen aan een kat.
Daarnaast kan ik jouw humor niet a l te bedt waarderen maar dat is iets persoonlijks.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

r is ooit eens een pet de kant van butus op gegooid, geen pantoffels dacht ik..
en goed punt. zo doe je dat met kinderen ook. niks gevaarlijks laten slingeren, geen vlees op het aanrecht en zo. geen aanleiding geven en dan valt er ook niks meer te verbieden..

katzels zijn dol op aandacht, de meeste mensen ook trouwens.. en ze leren heel snel..
negatieve aandacht is ook aandacht en als een kat eenmaal doorheeft waardoor hij pos/neg aandacht krijgt, zal hij het blijven doen zolang hij geen aandacht op een andere manier krijgt.

sommige katzels zijn aandachtsjunks en daar moet je een dienstregeling met rituelen voor instellen. maar tot die categorie hoort brutus niet. lijkt me een erg makkelijk dier, dat schreef drestar ook al een paar keer en ze raken over en weer langzamerhand ingewerkt.
ben jij zelf trouwens ook zo onderdanig en gezeggelijk?
en hoe zit het met die knipjes in zijn oren?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Adriana, ik snap niet dat jij het maar op blijft nemen voor dit figuur.

Negeren dit topic vind ik want positieve of negatieve aandacht, het blijft aandacht en Drestar kikt hierop en schrijft heel tegenstrijdige berichten waardoor ik sowieso ga twijfelen aan het waarheidsgehalte van zijn verhalen.

Zo kan hij nog geen 15 euro per maand apart leggen voor Brutus omdat hij in de schuldsanering zit, maar schaft zich wel een kat aan van 50 euro, heeft net een nieuw bankstel gekocht, een kattenluik en wil zo'n voedermachine kopen.
Is ook regelmatig een paar dagen van huis (zegt hij). Waarvan?

Volgens mij is het een fantast die er heel veel lol aan beleeft om ons iedere keer op de kast te jagen met zijn uitspraken.
Negeren dus!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Adriana schreef:r is ooit eens een pet de kant van butus op gegooid, geen pantoffels dacht ik..
Helaas heeft hij wel degelijk aangegeven dat als Brutus het waagt op de bank te gaan, dat hij dan een pantoffel naar zijn kop krijgt.

Vandaar dat ik een shampoofles opperde - zoals mijn vrouwelijke collega deed - een soort vrouwelijk haantje denk ik.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

drestar schreef: een kat eruit halen noem ik niet corrigeren dus waarschijnlijk heb je het dan toch niet goed aangepakt,en te softie,
Je hebt zelf de ballen verstand van hoe je met een kat om gaat - en dan denk je ook nog mensen van het forum op te moeten voeden? Zucht......

Neem maar van mij aan, een kat ergens uithalen of eraf zetten als je hem daar niet wilt, dat werkt stukken beter dan met petten en pantoffels en shampooflessen gooien.

Het zou je sieren open te staan voor ideeën en adviezen van mensen met ervaring.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie