natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Sydney
Poema
Poema

natvoer

Bericht door Sydney »

Een vraagje over natvoer; we hebben drie poezen thuis en ik probeer natvoer te geven zonder toevoegingen als suiker, granen etc. Ik heb dus vaak Almo, miamor, applaws etc. Eén poes eet niet zo graag natvoer, maar wat ze op het moment wel een beetje lust is de mouse van pro plan, wat ik een keer mee heb genomen van de dierenwinkel. Ze vindt het lekker (onze andere poes ook), maar nu las ik dat daar ook suiker in zit. Toen heb ik de mouse van miamor voorgeschoteld, maar beide dames halen hun neus er voor op. Weet iemand nog andere mouse van een 'goed' merk wat katten graag lusten. Ik dacht nog aan hills omdat ze die brokjes ook graag lusten, maar daar zit ook suiker in. Iemand nog ervaringstips? Ze houdt dus meer van smurrie-natvoer (zoals van goedkope merken), het natvoer wat echt op kip of vis lijkt zoals bij Almo lust ze niet. Bedankt!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: natvoer

Bericht door castratenkoor »

Ik voer ook wel Princess en Princess Zest. Is ook zonder granen en suiker. En wordt hier erg lekker gevonden.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Bedankt, die kende ik nog niet. Koop je die in de winkel? Ik zie het bij zooplus niet staan.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik koop het bij Ranzijn. Je zou eens bij verkooppunten kunnen zoeken of het ook elders verkocht wordt.

Dat merk heeft ook goede graanvrije brokken. Die ga ik ook proberen denk ik.
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

OK, ik ga dat merk eens bekijken, bedankt!
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

We hebben toch een andere mousse gevonden die ze graag lusten, namelijk van Almo, mousse met kip. Ze vinden die erg lekker, dus ook voor andere misschien het proberen waard... En we hebben ook ontdekt dat de poes die moeilijk natvoer eet, het wel eet als we het even laten staan. Eerst loopt ze wat te dralen en als ik het dan een half uurtje ofzo nog eens voorschotel eet ze het wel op. Rare beesten hoor hihi
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Almo mousse - die tip had ik ook al van iemand anders gekregen. Die ga ik zeker proberen. Almo met vleessliertjes vreten ze hier niet.
Adriana

Bericht door Adriana »

Sydney schreef:We hebben toch een andere mousse gevonden die ze graag lusten, namelijk van Almo, mousse met kip.
als je bij Zooplus naar het overzicht van Almo natvoer kijkt,
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... almonature
welke soort (graag linkje) is dat dan?
missch voor mijn tandeloze Enzo ook wel een idee..

en nog iets over die suikervermelding, die staat op de laatste plaats bij de ingredienten en stelt niks voor. dat doen ze om vlees bij het verwerken/koken smakelijker of zachter te maken. ergens op het forum staat een uitleg want iemand heeft dat ooit aan een producent gevraagd. en in sommige landen moet je dat vermelden maar iedere fabrikant van natvoer past het toe.. dus vaak weet je het niet eens!
en plantaardig bij natvoer slaat doorgaans op bindmiddel..
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

O, dat van die suiker is goed om te weten, bedankt voor de uitleg!

Van Almo is het deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ily/433449

de vierde is de mousse met kip, ze hebben ook nog andere smaken mousse, maar wij hebben alleen de kip geprobeerd en die vonden ze dus heel lekker!
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Bericht door Mickey_Mouse »

Prins kattenvoer heeft ook hele fijne mouse, in 3 smaken evt

http://www.prinspetfoods.nl/aanvulling/ ... en-analyse
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Bedankt voor de tip, die ga ik misschien ook eens proberen.
Cerna

Bericht door Cerna »

Even een vraagje: die mousse van Almo is dat echte mousse (dus lekker luchtig zoals van Gourmet) of toch meer paté-achtig?
Ik vraag dit omdat ik al vaak de plank mis heb geslagen. Schreef Zooplus mousse en bleek het een hele vaste substantie te zijn en dat eet mijn oudje (ook tandenloos) niet. Asiel blij.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Maar je kunt van stevige mousse met water erbij prakken net zulke mousse als Gourmet Gold maken. Bij mij zijn ze veel doller op Gourmet dan op Miamor. Maar voor mijn gevoel is Miamor beter dus dat krijgen ze elke ochtend, geprakt met water erdoor.
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Ik zou die van Almo omschrijven als een luchtige mousse (klein beetje met bubbeltjes ofzo), maar ik heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal...
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Mickey_Mouse schreef:Prins kattenvoer heeft ook hele fijne mouse, in 3 smaken evt

http://www.prinspetfoods.nl/aanvulling/ ... en-analyse
http://www.prinspetfoods.nl/artikel/nat ... ip-kalkoen
Pssst het zijn niet 3 smaken maar 6 smaken ;-)
- kip
- kalkoen
- rund
- lam
- tonijn
- zalm

Wel is het zo dat er per verpakking van 4 porties 2 smaken zitten. Kip/kalkoen is dus 2xkip en 2xkalkoen, rund/lam 2xlam en 2xrund, tonijn/zalm 2xzalm en 2xtonijn.

Ik vind het zelf wel een luchtige mousse maar heb geen ervaring met gourmet gold dus weet niet hoe het in verhouding daarmee is (maar duidelijk luchtiger dan portie tinlo :-p). Weet wel dat het naar puur kattenvoer stinkt zoals meeste natvoer denk ik? Schesir tonijn vond ik duidelijk naar tonijn voor mens ruiken, dat heb ik met prins (en Felix) niet ;-) maar vl (meer kattenervaring) stond dan ook zeer te kijken toen schesir niet stonk zoals 'normaal' kattennatvoer :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie