Weekendje weg

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Weekendje weg

Bericht door sandyd1971 »

Hallo allemaal, ik ga over een maandje een klein weekend weg (liever niet maar ik kan er echt niet onderuit!) Vrijdag om een uur of 4 vertrek ik en op zondag rond een uur of 7 weer thuis. Dus eigenlijk zie ik ze maar 1 dag niet. Ze zijn met z'n tweeën en ze hebben het hele huis (Huis met 2 verdiepingen) tot hun beschikking. Verder heb ik 3 kattenbakken, kan er 4 van maken. Water staat er veel, in alle soorten en maten en op alle verdiepingen (altijd al) Ik vind het ook weer zielig als er iemand komt en dan weer weggaat dan zijn ze weer alleen. En ik ben bang dat ze straks ineens ontsnappen ofzo. Ik ben zo ie zo van plan om m'n laptop webcam te gebruiken zodat ik wel kan kijken hoe het gaat die richt ik op de paal waar ze vaak inzitten. Dan kan ik ze toch een beetje in de gaten houden :grin:
Ze zijn wel overal waar ik ben maar geen schootzitters en vragen niet veel aandacht. Dus ik denk als er iemand vreemds komt ze ook niet de aandacht gaan vragen. Wat zouden jullie doen? Iemand laten komen op zaterdag of ze alleen laten?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Weekendje weg

Bericht door Dinky »

Ik zou zelf dan denk ik wel de zaterdag iemand langs laten komen om nieuw voer te geven er van uitgaande dat je zondag 7 uur ' s avonds bedoeld en je dus ruim 48 uur weg bent.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Weekendje weg

Bericht door sandyd1971 »

48 uur dat klinkt dan weer lang :-( wil helemaal niet!! Maar eten kan ik ook genoeg neerzetten. Gewoon in grote bakken doen en op alle verdiepingen dat is het probleem niet. Ze krijgen altijd onbeperkt eten.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Weekendje weg

Bericht door Anne87 »

Wij doen dat ook wel eens. Vrijdag weg rond een uur of 18, zondag rond 21u thuis. Veel bakjes water en brokken klaarzetten op verschillende plekken, kattenbakken van tevoren goed schoonscheppen en dat gaat hier prima. Nooit problemen ervaren...
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Weekendje weg

Bericht door sandyd1971 »

Fijn om te horen Anne :-) Ik vind het niks dat er dan iemand in huis is met de kans dat ze ontsnappen. Er zit wel een hekje bij de voordeur maar toch het idee. Ik heb vroeger ook 2 katten gehad en toen deed ik het ook weleens en dat ging ook goed. Maar ik denk zal eens horen hoe andere mensen dat doen.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Weekendje weg

Bericht door Jantina »

Persoonlijk zou ik zelf op zaterdag iemand laten komen. Gewoon om te checken en voor de aandacht.
Dan zou ik zelf een stuk rustiger zijn in ieder geval, maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Weekendje weg

Bericht door Dinky »

Ik heb voor mijzelf de grens zitten bij zo'n 36 uur/1 nacht weg ;-)
Maar ik heb dan ook maar 1 (solo)poes.
Bij een lang weekend heb ik het voordeel dat schoonma dan in ons huis woont en op die manier volop aandacht kan geven.

Het is dus maar net waar je voor jezelf de grens trekt en waar je je prettig bij voelt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Weekendje weg

Bericht door Chiquita98 »

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Als ik een hele dag weg ben van ' 's ochtends heel vroeg tot 's avonds heel laat dan vind ik dat al naar. Als ik een nacht weg ben laat ik altijd iemand komen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Weekendje weg

Bericht door sandyd1971 »

Zo dat is fijn zeg Mirjam, daar heb je geluk mee. Maar ik denk inderdaad dat het persoonlijk is. Met 1 kat is het ook weer anders. Ik ben wel blij dat ik m'n webcam van de laptop zo heb gekregen dat ik die overal kan bekijken dus dat vind ik wel een geruststelling. Maar ik kan er nog even over denken wat ik nou ga doen! Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Collor
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 22:28

Re: Weekendje weg

Bericht door Collor »

hoi,

Ik ben net een weekendje weg geweest en heb daar een super oplossing voor. mijn kat is net 2dagen alleen geweest en heb een voederbak met doorschuifsysteem.
Onze Tuur vind het absoluut niet erg alleen te zitten. veel water voorzien en speelgoed en dit komt goed
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Weekendje weg

Bericht door Anne87 »

Het verschilt natuurlijk enorm per situatie. Onze katten hebben hier heel veel ruimte en zijn niet gewend om naar buiten te gaan behalve als wij thuis zijn en ze op het balkon kunnen. Ze kunnen dus ook prima binnen zitten. Ze zijn gek op elkaar en vermaken elkaar prima, dat is ook een voordeel. Met één kat heb ik er ook moeite mee. Toen we in het begin alleen Flo* hadden, voelde ik me ook altijd heel schuldig en ging ik ook liever niet een nacht weg. Nu is twee nachten de max, bij drie nachten of meer zoeken we een catsitter. En met twee nachten tel ik dus dat je de eerste dag pas in de avond vertrekt. Dus niet van vrijdag 06.00 - zondag 23.00. Dat is wel heel lang.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Weekendje weg

Bericht door sandyd1971 »

Volgend weekend is het zover :-( Heb ondertussen een ip camera die ik zijwaarts, omhoog en omlaag kan draaien op afstand :-) op 2 verdiepingen. Ik ben een controlfreak :oops:

Maar ik ben wel geschrokken omdat Diesel ondertussen struviet heeft en nu is dat een poes maar als het bij Tyson was gebeurd dan had hij verstopt kunnen raken en dan is het met 24 uur gebeurd. Dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden. Dus ik ga toch op zaterdag een vriendin vragen om langs te komen.
paasnini

Re: Weekendje weg

Bericht door paasnini »

Dat is verstandig (en het is voorbij voor je het weet). Succes.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Weekendje weg

Bericht door sandyd1971 »

Dank je wel, ja ik hoop het!
Plaats reactie