Voor de zekerheid, toch maar wel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Voor de zekerheid, toch maar wel

Bericht door Mickey_Mouse »

Hoihoi

Mickey is nu een half jaar bij me. Een heerlijke kater.
En toch...toch knaagt er iets. En ik weet niet wat...

Vanaf dat ik hem haalde kon hij beginnen met hijgen (stress en bij inspanning/spelen). Hij heeft nog steeds dat hijgen bij/tijdens het spelen. Het begint met snuiven en zuchten om neer te ploffen en te hijgen.

Hij staat wankel op zijn voorpoten. Moet hier regelmatig corrigeren, bijstellen. Doet hij dat niet, dan blijven die poten wankelen/knikken.
Achter volgens mij niet. Lastiger te zien.

Hij kan de gehele dag door blijven eten. Daarom ben ik gestopt met onbeperkt voeren. Waar ik normaal een week kon doen met een bak (bij ruime portie voeren), deed hij het in een paar dagen leegeten.

Hij kan goed water drinken.

Regelmatig een plakkaat aan dunnere ontlasting in de kattenbak. Kleur? Onbepaald. Roodbruinig is denk de beste beschrijving. Het stinkt.
Het komt ook echt van hem af. Heb die 2 is apart gezet in het begin. Bij hem toen de dunne ontlasting gevonden.

Verder eet ie, drinkt ie, plast ie en poept ie. Is een bommetje energie en daarin soms enorm lomp. Een normale kat springt beheerst op een bed(of zo ken ik ze) hij springt op bed en stuitert nog een hop of 3 door.
Hij loopt ook niet graag over kussens heen. In mijn bed liggen veel kussens her en der en die omzeild hij.

Donderdag een afspraak staan bij mijn oude dierenarts, bij mijn ouders. Met deze dierenarts is al zo een geschiedenis met de oudere katten die we bij mijn ouders hadden/hebben.
De dierenarts in mijn eigen woonplaats, die hou ik even voor de inentingen enzo.

Ohja, Mick heeft ook last gehad met zijn bek. Stomatitis is toen genoemd. Wat tandjes getrokken en medicatie gehad. Nu ziet het er allemaal wel oke uit.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Re: Voor de zekerheid, toch maar wel

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk dat het goed is dat je gaat, zeker ook voor je eigen gemoedsrust. Dat knagende gevoel is er misschien niet voor niets. Ik denk dat eigenaren van dieren goed aanvoelen wanneer er iets is met hun dier. Het zou niets kunnen zijn - gewoon de aard van het beessie zeg maar, maar als er toch iets mocht zijn dan weet je dat en kun je er wellicht iets aan doen. Ik ben benieuwd en wens je succes in elk geval. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Altijd je gevoel volgen. Beter een keer voor niks een check, dan achteraf te laat..Succes met je beessie!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik zou me in jouw geval ook zorgen maken. Goed dat je gaat en ben benieuwd wat de uitkomst is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Ik zal zeker morgen weer wat laten weten. Als iemand ideeen heeft, hoor ik ze graag. Ook suggesties, ideeen, waar ik op moet letten enz...

Kan goed met deze dierenarts. Hij heeft in het verleden met mijn andere kat ook een hoop mee gedacht en veel gedaan voor ons. Legt ook goed en rustig uit.

Is het gek trouwens? Ik ga naar mijn ouwe terug(20-25 min rijden) ipv naar waar ze hier ingeschreven staan. Maar heb met die van hier nog niet zoveel. Ik weet niet. Zal prima dierenarts zijn hoor, daar niet van...
Adriana

Bericht door Adriana »

nee, waarom zou dat gek zijn? je hebt een goeie verstandhouding en vertrouwen en kiest ervoor om 25 minuten extra te rijden. onze favo dierenarts zit in Gouda en we hebben die km's er graag voor over. hier in de buurt hebben we ook een dierenarts maar sommige ingrepen gebeuren in Gouda, omdat ik daar een beter gevoel bij heb..
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Mijn gevoelens draaien overuren. Net bij de dierenarts geweest. Mickey is daar nu nog.
Ze weten het niet. Het is te veel om niks te zijn. Hij krijgt nu een roesje en er worden foto's gemaakt en bloed getrokken.

Bloeduitslag krijg ik waarschijnlijk morgen al. Foto's hoor ik straks.

We wachten het af
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Spannend hoop dat er niets ergs is!!
Probeer rustig te blijven ( zegt de stresskip)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Sterkte met wachten en duimen draaien dat er iets makkelijk behandelaars uitkomt!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

Mickey_Mouse schreef:Ze weten het niet. Het is te veel om niks te zijn.
Hij krijgt nu een roesje en er worden foto's gemaakt en bloed getrokken.
Bloeduitslag krijg ik waarschijnlijk morgen al. Foto's hoor ik straks.
hoe vervelend het ook is, wees blij dat je dierenarts doorpakt en onderzoekt.
heel vaak komt het op het forum voor dat je naar huis wordt gestuurd met een vaag medicijn en de boodschap over een paar weken nog eens terug te komen.

rustig blijven ademhalen en we duimen intussen met je mee!!
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Mickey is weer thuis :) Uitslag van het bloed is nog even wachten, dat komt morgen aan het eind van de middag.

Foto's zagen er goed uit, niks op aan te merken.
Buik aangeprikt, geen vocht er in
Blaas aangeprikt, urine onderzocht. Eiwitten was wat veel, zou kunnen wijzen op beginnend nierprobleem. Maar dat moet morgen dus uitwijzen.

Er zat bloed bij de ontlasting. Had een drapje mee genomen. Daar zat rood in.

We wachten het verder af.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Wat is dat slopend hè......
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Mickey_Mouse
Poema
Poema

In ieder geval geen enge dingen uit het bloedonderzoek. Geen fIP aids, nieren schildklier etc.

Wat het dan wel is...

Auto imuun of allergie gerelateerd.

Voor nu krijgt hij een kuurtje prednison
Hopelijk krijgen zijn darmen dan de rust en verdwijnt de diarree en het bloed er in.
Hij moet het er in ieder geval beter op gaan doen.
Mocht dit niet geheel werken dan over op hypoallergeen voer.

De oral care van royal canin haalt bij hem verder niks uit. Brok is brok en beter zijn binnenkant eerst op orde. Mogelijk dat hij daarom ook zo met die tandjes liep te klooien.
Ik heb er nog 15 kg van over, dichte zak...naja dat moet maar eerst op denk ik.
Adriana

Bericht door Adriana »

houd je er rekening mee dat het best nog wel eens zo kan zijn dat er stofjes in oral care zitten waar mickey allergisch voor is? dus als je nog 15 kg te gaan hebt....
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Ja ik weet het...
voor nu hoefde ik nog niet over te stappen...eerst die kuur afwachten wat ie doet

T is overigens 8 kilo, nog een berg maar in ieder geval al een stuk minder:P

Zooplus maar even een mail gedaan met de vraag of die zak heeel misschien terug mag omdat ie wat anders moet gaan eten. Heb net 3 weken geleden besteld.
Plaats reactie