Blaasontsteking

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Blaasontsteking

Bericht door ayla »

Tja door apart op vaste tijdstippen te voeren.. Zo los je dat bijvoorbeeld op. Maar blijft lastig hoor!

Kan niet vinden welke smaak trovet is alleen... Natvoer meerdere smaken maar de brokjes?
Ga eens mailen of ik proefzakje kan krijgen!
Laatst gewijzigd door ayla op 22 jun 2014 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Daar wil ik inderdaad wel naartoe maar ze eet zo slecht dus daarom wil ik het wel laten staan en ik ben 4 dagen thuis dan kan ik het wel in de gaten maar de 3 dagen dat ik werk zal het toch blijven staan met de kans dat Tyson ervan eet. Maar die wil niet werken voor zijn eten dus als ik het dan in de labyrint doe denk ik dat alleen Diesel het eet. En hem genoeg proberen te laten eten voor ik ga werken maar hij vind het eten van Diesel lekkerder als zijn eigen eten dus valt niet mee allemaal. Maar komt wel weer goed.

Edit: Ook echt frappant dat ze wel natvoer uit m'n hand eet en brokjes als ik het naar haar toen schuif. Heb ook al een plastic bakje geprobeerd i.p.v steen maar dat maakte geen verschil. En de labyrint gaat op zich ook goed maar ze eet zowat niet uit haar bakje.

Vlees en dierlijke bijproducten (kip) zijn de ingrediënten, jammer want die van mij zijn gek op vis.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blaasontsteking

Bericht door Dinky »

http://trovet.nl/nl/product_detail.html ... D&dier=kat
Ik zou qua smaak inderdaad zeggen kip ;-) rechtsboven op de site staat proefzakje aanvragen voor een proefzakje ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Blaasontsteking

Bericht door ayla »

Thnx Mirjam! Blinde vink hier ;) dat is me allebei niet opgevallen! Haha.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking en struviet

Bericht door sandyd1971 »

Ik heb maar even gebeld met Royal Canin vandaag en die zeiden dat het niet de voorkeur heeft om een gezonde kat het te geven (urinary s/o high dilution) maar het is wel een volledig voer dus het kan ook geen kwaad. En na die 6 maanden is het in samenspraak met de da.

Diesel is gelukkig aan het eten, en drinkt en plast goed. Nu nog even kijken wat voor voer hierna wat ze allebei mogen eten. Volgens mij is er niet echt graanvrij dieet voer. Want alhoewel het niet heeft geholpen bij Diesel gaat het toch tegen mijn principes om graan te voeren!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaasontsteking

Bericht door Adriana »

katten in het wild eten behoorlijk wat plantaardigs, via muizen maar ook zelf.
tarwe is een grote boosdoener, zowel voor gebitsklachten als blaasproblemen, maar er zijn veel meer graansoorten en je kunt niet alles over één kam scheren.
er zijn maar enkele 'graan-vrije' voeders en dat wordt gecompenseerd met aardappels en erwten en zo.. en vooral veel toegevoegde kunstmatige dl-methionine en als je op 'methionine cat' googelt, dan krijg je berichten over veronderstelde nierschade.
sommige voerfabrikanten schermen met hoge eiwitgehaltes want een kat is dus een vleeseter en dat is zeer discutabel. er zijn diverse onderzoeken en de meeste katzels doen het t best op een mix en kiezen zelf zeker niet voor koolhydraatloos.

veel berichtenwisselingen vind je hierover in de voedingstopics en je zult missch je principes ietwat bij moeten stellen..
bij jou heeft het zeker niet geholpen want het heeft ook met onbalans in mineralengehaltes in voer (magnesium en zo) te maken èn met het individuele dier. stofwisselingen van katten verschillen en waar de ene katzel goed gaat op relatief hoge eiwitgehaltes, raakt de ander daar onmiddellijk van aan diarree en andere verteringsproblemen..

'het juiste voer' bestaat niet en het blijft een lastig probleem. veel forumleden lossen dat op door diverse merken/soorten voer aan te bieden voor een zo breed mogelijk aanbod van stofjes (plus regelmatig geblancheerd gevogeltevlees plus vers (tarwe)-gras).
met eurologist onderhoudsdosering hoef je niet 6 maanden gruisoplossend te voeren en dat scheelt, zeker omdat daar ook een gezonde kat van mee-eet.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Super bedankt voor je uitgebreide uitleg :-) Verschillende brokjes deed ik al, daar was ik al voorstander van. Maar ik ga zeker mijn principes bijstellen. Ik ga vanavond even googlen op methione cat.

Nogmaals bedankt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaasontsteking

Bericht door Adriana »

hier twee artikelen over methionine (even juist spellen..!)
http://truthaboutpetfood.com/what-is-dl-methionine
dl-methionine is de kunstmatige vorm

http://www.petplace.com/drug-library/me ... page1.aspx
kijk even bij precaution and side effects.

voor mij is het altijd een veeg teken als er aan een voer verhoudingsgewijs zo veel methionine,
maar ook een hele riedel aan andere kunstmatig vervaardigde vit+mins wordt toegevoegd.
en de kreet 'kan geen kwaad' is allang achterhaald voor een aantal vitamines..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Hartstikke bedankt weer voor je uitleg. Ik gelijk kijken bij de ingrediënten van Taste of the Wild - Canyon River Feline (dat voerde ik 75%) maar daar zit wel het wel in maar niet de dl varriant en ik lees dat dl-methionine een synthetische versie van het natuurlijk in vlees voorkomende aminozuur methionine. Dus dat lijkt me oké? Maar dat ga ik toch niet meer voeren! Of kan dat wel straks met eurologist erbij?

Ik heb net een proefzakje trovet binnen gehad. Ben benieuwd of ze het lusten. Ik zit eraan te denken om dat te gaan voeren.http://trovet.nl/nl/mogen_gezonde_huisd ... _eten.html omdat ik het erg lastig vind om apart te voeren. Wat zou je doen, RC urinary s/o blijven voeren of over gaan op trovet dat ook oplossend is en wat ze allebei mogen eten. RC ook maar toch niet aan te bevelen. Vind het maar lastig allemaal maar het belangrijkste is dat Diesel het weer goed doet op de bak :-)
Ik heb voor 10 dagen clavubactin meegekregen dat moet ik denk wel afmaken?
Plaats reactie