Pluisje bloedarmoede

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door nellebel »

Als jouw gevoel zegt dat je nu iets moet doen en niet kunt wachten moet je het doen.ik verwijt het mezelf nog steeds dat ik met nellie te lang heb gewacht.op advies van de da, pas veel te laat verwijzing geëist, toen was het al te laat.zij had zelfs de terugreis niet meer overleefd.ga op je gevoel af, het is jouw pluis, jij voelt dat het niet goed is en je wilt actie.afwachten kost tijd.beter afbellen als te laat
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Kattebeest »

Afspraak afzeggen kan altijd nog :smile: .
Dit staat en geeft misschien wat rust. Als je maandag pas een afspraak had gemaakt waren er weer veel dagen overheen gegaan.

Dus: goed gehandeld!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Cerna »

Ben het met de anderen eens. Zo gauw mogelijk verder kijken want een kat gaat echt eten op Periactin en zo niet, dan is het niet goed en hoe sneller je er dan bij bent, hoe beter (vind maandag eigenlijk nog te lang duren wanneer ze zo lusteloos is en al zo lang).
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Ik weet dat maandag nog lang duurt, maar het is voor mij de eerste mogelijkheid...'s avonds om 18.00 kan ik geen vrij meer regelen voor de dag erna. Daarnaast moet ik morgen een doorverwijzing regelen, en kan ik ook nog de bloeduitslagen afwachten en spreken met eigen DA.
Mocht het het weekend ineens verslechteren dan laat ik alles vallen en zit ik meteen in het(zelfde) dierenzh, die zijn in het weekend ook bereikbaar.
Spuitvoeren gaat met 2 personen vrij goed, en snel, gelukkig. Temperatuur is nog steeds boven die 38,6 (net om 21.00 39,0) maar al wel beter dan gisterenavond...toen was hij 39,3 en de avond ervoor zelfs 39,9...


EDIT: Ze likte net wat moutpasta van mijn vinger, met flink enthousiasme. Klein likje gourmet maar dat was al snel gedaan. De A/D trok ze meteen haar neus voor op. Maar blij met de moutpasta!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Ischa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2012 09:21

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ischa »

Ik heb even alles doorgenomen, er was inderdaad weer veel gebeurd.

In Dordrecht hebben ze volgens mij geen officiele internist, alhoewel ik wel denk dat daar goede artsen zitten. Je begint met bepalen of de bloedarmoede regeneratief is. Dit doe je door het percentage reticulocyten te meten (met een betrouwbaar apparaat). Dit wordt uitgedrukt in een percentage. Onder de microscoop even kijken is niet betrouwbaar genoeg..

Als het regeneratief is weet je in ieder geval dat het beenmerg nog goed werkt. Zoals ik al eerder schreef zijn er, of het nu regeneratief is of niet, heel veel verschillende mogelijke oorzaken. Uitgebreid bloedonderzoek, urine onderzoek, echo en rontgen geven vaak de oorzaak, soms moet je een beenmergpunctie doen, maar deze stap zet ik normaliter na de vorige stappen.

Om alle mogelijke oorzaken en stappen in dit forum te bespreken wordt een heel boekwerk. Daar heb je uiteindelijk een dierenarts voor nodig. Ik zou een goede zoeken. Ik ken meerdere collega's in Dordrecht en denk dat dit een goede praktijk is. Een Internist in Utrecht is ook een optie (of een andere internist). Ik heb nog geen bloeduitslagen gezien in dit forum waaruit ik een diagnose kan stellen of zelfs maar iets zinnigs. Op dit moment weten we dat ze bloedarmoede heeft, meer niet.. En een slechte eetlust, maar dat komt bij zeer veel aandoeningen voor (net als bloedarmoede trouwens).

Veel succes met je moeilijke keuzes!

Ischa
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Adriana »

ach, die arme pluis en arme jij!
ik heb goeie ervaringen met echo-onderzoek, mits goeie apparatuur en ervaren da voor het juist interpreteren van de beelden. en je kunt met goeie apparatuur zo heel veel zien!
voor pluis is het voordeel dat het minder heftig is, doorgaans geen narcose nodig, alleen blote buik pluis!
en voor jou is het in de buurt en dat is met vervoer ook wel handig.
fijn dat je er nu - met zijn tweetjes - voedingsstoffen in krijgt en missch went pluis er de komende tijd ook wel aan en kun je het binnenkort in je eentje.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Chiquita98 »

Wat een boel zorgen om pluis zeg. Sterkte ilone.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door ayla »

Ik lees mee maar kan niets nuttigs toevoegen, enkel veel sterkte wensen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door NoahBalou »

Wens je heel veel sterkte. Ik zit in hetzelfde afwachtende schuitje... Blijf positief dat voelt Pluisje ook
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Vandaag de bloeduitslag gehad...helaas alleen maar verder verslechterd...
Leuko's zijn juist toegenomen in vergelijking met 2 weken terug, en de neutrofiele granulocyten zijn verhoogd (boven de grens) maar verder is alles nog meer gedaald. Trombocyten zijn zelfs nog maar 69 terwijl die tussen de 180 en 550 moet zijn, en 2 weken terug nog 154 was.

Reticulocyten staat op 5, maar ik heb geen idee wat het inhoud. De DA zal het vast hebben uitgelegd maar ik ben het ff kwijt...

Beetje demotiverende uitslagen, maar ik heb mijn hoop een beetje op maandag gevestigd.
Ik heb de afspraak laten staan, het is een uitgebreide afspraak waarbij ruimte is gemaakt voor in ieder geval een echo en zo nodig de punctie.
Ik hoop maandag eindelijk te weten wat m'n meissie mankeert, om keuzes te kunnen maken. Gaan we door, of... nog maar even niet aan denken.

Bedankt allemaal voor de lieve wensen!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door nellebel »

Weet ook even niet wat te zeggen.sterkte voor jou en pluis
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Chiquita98 »

Tuurlijk. Lekker de afspraak laten staan. Wie weet wat daar nog uitkomt. Je laatste strohalm. Dikke knuffel ilone. Wat moeilijk is dit
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door NoahBalou »

Moest even aan jou en pluisje denken. Dikke knuffel van Noah en mij, ik duim.
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door castratenkoor »

Wat jammer dat de bloeduitslagen verslechterd zijn. Ik duim mijn duimen blauw dat maandag iets oplevert en dat het eventueel te verhelpen is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door flower1980 »

Wat een nare situatie, Ilone. Heel veel sterkte en hopelijk komt maandag meer duidelijkheid.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie