gevoelskwestie

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

gevoelskwestie

Bericht door Xtrada »

hoi, ik heb even een vraag.

Ik zit net op marktplaats te kijken, en daar staat deze advertentie op:
---------------------- LET OP>>---------------------------------

Het poesje heeft een handicap.
Zij is verkeerd geboren en heeft iets aan haar linkerachterpoot. Ze kan m niet buigen, alleen strekken. Ze heeft er niet erg last van, maar het zit soms in de weg. Amputatie zou een goede optie zijn. Ze loopt op haar onderbeen, dat moet verbonden worden (zelf) om de val te breken.

Ik vind het al erg genoeg dat dit poesje sinds geboorte (januari) hier mee rondloopt. Poesje is gratis op te halen. Ik kan hier zo boos om worden en heb medelijden met het beestje.Maar mijn vraag is, zou het poesje hier erg aan lijden dat het achterpootje niet gebogen kan worden. En wat kost een eventuele amputatie, iemand hier ervaring mee?

Ben bang dat ik me anders een hoop ellende op de hals haal. Soms is het lastig om een groot hart voor dieren te hebben!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gevoelskwestie

Bericht door castratenkoor »

Als het katje verder gezond en sterk is, kan het prima leven met 3 pootjes. Als het pootje eraan blijft en beschadigt bij het lopen, lijkt het mij dat ze er dan meer last van heeft. Dus mijn idee zou zou eraf.

Ze zou dan bij die operatie gelijk gecastreerd kunnen worden, dan hoeft ze niet nog een keer onder narcose.

Maar mijns inziens hangt het er vooral vanaf of ze verder wel goed is. De term "verkeerd geboren" kan inhouden dat haar pootje alleen beklemd zat, maar kan ook betekenen dat ze klem heeft gezeten en zuurstofgebrek opliep.
Dat zou je uitgebreid na kunnen/moeten vragen.

Bij een kat met een neurologische afwijking zou ik geen poot amputeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: gevoelskwestie

Bericht door Xtrada »

Ik ben ermee bij de dierenarts geweest , met deze advertentie. Ik heb mw. gemaild. Kreeg hele vage
informatie van mw, en ze wilde ook niet precies zeggen hoe of wat. Later kreeg ik; je kunt haar gratis
ophalen, zoniet, word ze vandaag ingeslapen.

Volgens de dierenarts zag het poesje er op de foto niet goed uit, en ze zei ook, je weet niet wat er aan de
hand is verder met het beestje. Wat er mis is gegaan met de geboorte.

De dierenarts vond het een heel raar verhaal, ze heeft ook de mails gelezen.
Al met al niet doen, want het zou zo maar eens een grote bult ellende kunnen worden.


Zielig zeg :( pfft
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: gevoelskwestie

Bericht door Ms Maaike »

Dat is inderdaad zielig en een gevoelskwestie... Maar ik denk dat de dierenarts gelijk heeft. Ik weet wel dat ik persoonlijk niet meer zulke dieren haal. Anders houd je slechte praktijken in stand (hoezo zou de huidige eigenaar niet voor het kitten willen zorgen? Is het te moeilijk of kost het te veel geld?). Ik zoek ook nooit naar kittens op marktplaats, dat is niet goed voor m'n hart. :-P Als je een kitten wil kun je beter kijken op ikzoekbaas.nl.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: gevoelskwestie

Bericht door Xtrada »

Nouja tis niet echt dat ik opzoek ben. Wij hebben zelf al 5 katten. Maar kreeg de adv. doorgestuurd
via een vriendin. En ik vind alles zielig, dat is mijn grote valkuil!

Ga zo naar de dierenwinkel, en mijn eigen poezels lekker verwennen
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: gevoelskwestie

Bericht door Ms Maaike »

Ah op die fiets. Kan inderdaad lastig zijn; een groot hart. Je katten treffen het maar met jou. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: gevoelskwestie

Bericht door Cari »

Kon 't niet laten en heb de advertentie opzocht: http://link.marktplaats.nl/m817991450.
Het is inderdaad een raar geval en zeker weten een akelig mens ("bieden mag!"), maar om nou te zeggen "het poesje ziet er niet goed uit" vind ik onzin. Het is een mooi katje, maar ongetwijfeld bedoeld om er geld aan te verdienen en niet om er geld aan uit te geven.
Zolang de advertentie er nog staat, is ze er nog., dus ze leeft nog....
(Ik moet dit soort advertenties echt niet zien..... :???: )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gevoelskwestie

Bericht door castratenkoor »

Belachelijk hoe mensen met levende wezens omgaan. Het lijkt wel of ze een vreemde knik in haar rug heeft. Verder qua uitstraling oogt ze niet ziekelijk, ogen staan helder. Ze lijkt ook wat magertjes.

Pffffff bieden mag........op een invalide poesje. Hoe ziek kun je zijn in je hoofd.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie