Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door castratenkoor »

Vergelijkbaar met het macho gedrag van Rik, die is net 4 geworden. Hij vindt het enig katten van lekkere plekjes te jagen. En er dan 1 minuut te gaan liggen, en vervolgens de ren in. Bij Bob maakt hij geen kans, al blijft hij proberen, hem in zijn nek bijten als Bob op mijn schoot ligt. Bob doet nooit wat terug, hij blijftb liggen en kijkt star. Rik druipt uiteindelijk af.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door nellebel »

guusje echt terug, dus de haren vliegen hier rond en er wordt flink gegromd en geblzan. vooral manlief wordt er supergespannen van wat mijns inziens ook weer weersalg op de katten heeft gisteren gijs toch even zijn rustbolletjes gegeven, toen werd er dus ook neit gevochten. misschien is hij toch weer wat banger waardoor hij eerder de aanval zoekt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door pinguin »

snabbel word nooit volwassen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door sandyd1971 »

Ik heb hier broer en zus van zowat 10 maanden en die zijn de rustigheid zelve! Halen nooit kattenkwaad uit zitten elkaar niet veel achterna. Ze zijn nooit de pubertijd ingegaan! Eigenlijk voorbeeldige katten alleen willen ze niet op schoot :-( Vanaf dat ik ze had nam ik ze mee in de slaapkamer als ik ga slapen en ook s'nachts hoor ik ze niet. Van +/-23.00 tot ik eruit ga zijn ze heel rustig. Af en toe zou ik wel willen dat ze wat drukker waren (behalve s'nachts dan!)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door Ms Maaike »

De puberteit begint pas rond hun eerste jaar; sommige katten zijn wat eerder en andere wat later. Over een maand heb je etterbakken, let maar op! :lol:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door sandyd1971 »

oh haha oeps :oops: dacht eigenlijk dat ze daar gelijk inkwamen ofzo. Nou ik ga het afwachten dan ben benieuwd :lol:
Shimbalaya

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door Shimbalaya »

Ms Maaike schreef:De puberteit begint pas rond hun eerste jaar; sommige katten zijn wat eerder en andere wat later. Over een maand heb je etterbakken, let maar op! :lol:
Haha Maaike, ik heb nog nooit een kat gehad die eerst rustig was en pas op de leeftijd van ongeveer 1 jaar begon te "puberen".
De meeste waren allemaal van kleins af aan, ong.8 weken, al behoorlijke etterbakjes. ;-)
Simba is eigenlijk een uitzondering, zij is van jongs af aan altijd vrij rustig geweest, wel lekker speels, maar nooit vervelend.En nu is zij nog steeds rustig in haar gedrag.

Ben ook zeer benieuwd of de katten van Sandy inderdaad nog pubergedrag gaan vertonen aangezien ze nu zo rustig zijn.
Hou je ons op de hoogte Sandy? :grin:
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door Ms Maaike »

Grappig, Pippi was juist erg rustig tijdens haar kittenperiode en begon pas te 'stormen' toen ze pak 'm beet 15 maanden was. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door jennli »

BloemTetsu schreef:Tetsu is nog steeds een pupber en hij wordt, gok, 6 jaar. Bloem wordt dit jaar 3 en ik merkte dat ze telkens iets hoger werd. Elfie heeft nog 1 jaar te gaan. Zij mag nog wel wat groeien.
Ligt aan het motiefje. Jagger blijft ook puberen hihi. Onze mannen lijken toch tot een jaar of drie door gegroeid.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door G+S »

Hier 2 echte pubers! Niks is veilig haha! Sem is altijd een enorme druktemaker geweest! Garfield lijkt al vanaf kitten af aan met de week erger te worden! Wel gezellig maar soms ook best lastig! Haha
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door sandyd1971 »

Hahaha ja natuurlijk dan hoor je het Maria want dan kom ik misschien weer hulp vragen op dit forum, hoe hoe ik mijn katten in bedwang ;-) :lol: Maar ik zie dat echt niet gaan gebeuren maar je weet het maar nooit!
Luv my cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2014 15:23

Re: Wanneer is een kat(er) echt volwassen?

Bericht door Luv my cats »

Mijn kater en poezen waren met ongeveer 3 jaar uitgegroeid maar ik heb het idee dat ze nog steeds niet volwassen zijn (nu 9 en 11 jaar)
Plaats reactie