Help... Kat plast continue in de zetel...

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Ms Maaike »

Als je zelf niet (zeker) weet waar het gedrag vandaan komt zou ik iemand inschakelen die dat wel weet (en dan inderdaad goed zoeken naar niet-kwakzalvers). Als je wel weet waardoor het komt en de oplossing daarvoor is een maatje voor Zazou erbij, dan zou ik dat laatste doen.

Meer kattenbakken plaatsen gaat niet helpen als het een gedragsprobleem is waar onzekerheid aan ten grondslag ligt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Senti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2014 22:39

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Senti »

Goed, ik zal eerst even rondkijken voor een therapeut dan...
Moesten er toevallig mensen meelezen die een goeie therapeut kennen die in Gent wil komen, geef maar even een seintje dan :-)
Ook andere tips zijn meer dan welkom.
Mijn papa had het over een plastiek spannen over de zetel, zodat het niet meer aangenaam is om op te plassen.
Misschien moet ik dat ondertussen ook even proberen?
Of verhuis ik daar het probleem enkel maar mee?
Senti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2014 22:39

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Senti »

Ik heb ondertussen al een therapeute contacteert via mail.
Ik heb de situatie kort geschetst en haar mening gevraagd.
(en uiteraard ook hoe ze te werk gaat)
We zullen zien zeker..
Weet er trouwens iemand wat dit gaat kosten?
(heb ik in de mail ook gevraagd)
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Mickey_Mouse »

plastic spannen werkt niet

misschien ka je voorlopig van die matjes voor zindelijkheidstraining (pupps) in de zetel leggen zodat je zetel een beetje gespaard blijft, scheelt ook soppen. kleedje weg en nieuwe er op...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Dinky »

Mickey_Mouse schreef:misschien ka je voorlopig van die matjes voor zindelijkheidstraining (pupps) in de zetel leggen zodat je zetel een beetje gespaard blijft, scheelt ook soppen. kleedje weg en nieuwe er op...
Neem aan dat je zulke matjes bedoeld? ;) Zou mij het proberen waard lijken als tijdelijke tussenoplossing.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Adriana »

er is zoiets als het kattengedragsadviesbureau..
http://www.kattengedragstherapie.nl/

heb je je probleem daar ook al gepost?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Mickey_Mouse »

Neem aan dat je zulke matjes bedoeld? ;) Zou mij het proberen waard lijken als tijdelijke tussenoplossing.

Jij snapt mij helemaal!
Luv my cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2014 15:23

Re: Help... Kat plast continue in de zetel...

Bericht door Luv my cats »

Misschien heb ik er overheen gelezen maar de bakken, heb je die op verschillende plekken in huis staan? Kan zijn dat Zazou niet naar de bak durft omdat je andere kat te dicht in de buurt is. Denk bijvoorbeeld aan een bak op de eerste, een bak op de tweede en een bak op de derde etage. Dan kan ze altijd ergens naar de bak zonder de andere kat tegen te komen. Daarnaast adviseer ik je de stoel een keer goed te boenen met lauw-warm water met een scheut dettol en biotex. Dit haalt de geur van urine er uit. (werkt echt, ik doe het ook). De dettol breekt de geur van urine af, ook voor de kat en de biotex haalt de geur van dettol er weer uit zodat je niet het idee hebt dat je in het ziekenhuis zit.
Plaats reactie