kat slaapt veel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
kirstenhepping
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2014 14:01

kat slaapt veel

Bericht door kirstenhepping »

Hallo,

Mijn kat slaapt bijna de hele dag. De vacht wordt van zwart naar bruin. Hij ademt erg moeilijk, zijn tong hangt erg ver uit zijn mond en een uurtje geleden ging hij met zijn ogen draaien. Kan iemand mij vertellen wat dit is of dat de kat zijn einde heeft bereikt. Hij is trouwens nog maar 3 jaar...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: kat slaapt veel

Bericht door ayla »

De enige die je dat kan vertellen is de dierenarts. Dus even bellen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kirstenhepping
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2014 14:01

Re: kat slaapt veel

Bericht door kirstenhepping »

Ik ben al een keer met de kat heen geweest ook omdat hij zo deed en hij spuugt elke dag zijn eten uit. Maar de dierenarts zegt niks te kunnen vinden..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat slaapt veel

Bericht door castratenkoor »

Ik zou er eens mee naar de dierearts gaan als het mijn kat was. "een keer" - hoelang geleden? Andere dierenarts proberen? Bloedonderzoek laten doen?, zo nee dan alsnog laten doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kirstenhepping
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2014 14:01

Re: kat slaapt veel

Bericht door kirstenhepping »

ja er is een bloedonderzoek geweest en daar kwam niks uit. Is nog geen week geleden. We hebben medicijnen gekregen tegen het spugen maar dat helpt een dag en dan werkt dat ook niet meer. Hij had blaasgruis maar dat is nu gelukkig wel over.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat slaapt veel

Bericht door Dinky »

Pfff wat onbevredigend van de DA :-(
Zou overwegen voor een second opinion naar een andere DA te gaan.
Tevens zou ik via de mail het medisch dossier opvragen zodat je weet wat hij heeft geconstateerd ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kat slaapt veel

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik had niet eens gegoogeld maar bij de eerste beste da gezeten!!
Als da 1 niks kan vinden dan een ander!
Tong uit mond hijgen ogen rollen
Nee dat klinkt niet gezond
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat slaapt veel

Bericht door Rik »

kirstenhepping schreef:Kan iemand mij vertellen wat dit is of dat de kat zijn einde heeft bereikt. Hij is trouwens nog maar 3 jaar...
Een kat van 3 jaar heeft natuurlijk nog niet zomaar zijn einde bereikt. Vervolgonderzoeken zijn hier zeker nodig. Het met de ogen draaien weet ik niet maar jaren geleden, toen mijn poes ook ongeveer 3 of 4 was, wilde ze niet meer eten. Ook veel gekots. Uiteindelijk na een halve week aan het infuus bij de dierenarts kreeg ik haar, opgegeven, mee naar huis. Daar spuugt ze een paar uur later een hele grote haarbal uit. Ze was daarna weer helemaal top. Ik weet niet wat er gedaan had kunnen worden maar de haarbal was in ieder geval niet ontdekt door de DA terwijl dat dus wel het probleem was. Een echo zou nog mogelijk zijn om te bekijken of er iets dwars zit. In geval van een haarbal kan er iets gegeven worden om het uitkotsen te bevorderen of anders een endoscopie of iets dergelijks.

Kijk ook eens op http://www.kattenziektes.com/braken.html
Braken is een symptoom en geen ziekte. Vele ziektes kunnen braken tot gevolg hebben. De meest frequente oorzaken van braken zijn een maagontsteking, 'iets verkeerds gegeten hebben' of te veel gegeten hebben.
En als de ene DA niets kan vinden (en ook niet door wil zoeken) gewoon op naar de volgende.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kirstenhepping
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2014 14:01

Re: kat slaapt veel

Bericht door kirstenhepping »

dank jullie wel voor alle reacties. Er is vanavond een spreekuur dus ik hoop dat we daar nog terecht kunnen en anders zal ik de reactie van rik opvolgen en zal ik is kijken of ik er een haarbal uit kan krijgen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat slaapt veel

Bericht door Rik »

Ik denk wel dat het belangrijk is om dit in/na overleg met de DA te doen (en niet zelf). Je weet n.l. niet of het opwekken van het uitspugen van een haarbal bij een eventueel ander medisch probleem averechts kan werken (dus liefst niet zelf dokteren). (het zou ook iets anders in de maag kunnen zijn wat niet meer omhoog kan/mag) Als die DA dat echt niet weet is een echo dus een optie of naar een andere DA voor een second opinion. Een DA zou toch meerdere opties aan moeten kunnen dragen om een vervolgonderzoek te doen. Het kan natuurlijk zijn dat er (hogere) kosten aan verbonden zijn maar dan weet je in ieder geval je opties.

Overigens lijkt mij tong uit de mond en moeilijk ademen wel een dusdanig spoedgeval dat de DA je direct zou moeten laten komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kirstenhepping
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2014 14:01

Re: kat slaapt veel

Bericht door kirstenhepping »

hij ademt op dit moment weer normaal en de tong hangt er ook niet meer buiten. Wel heeft hij net zijn eten weer uitgespuugd. Een echo heeft hij ook al gehad en ook daar kwam niks uit.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kat slaapt veel

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Toch maar wel maar een andere dierenarts
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie