Het enige rare vond ik dat bij de referentiewaarde voor Kreat (0-129) staat terwijl de bovengrens vaak 164 is. (dan zou 163 natuurlijk niet mis zijn, maar het zal wel met de calibratie van de machine te maken hebben maar het is wel weer een vraag voor het volgende bezoek. puntje erbij op het lijstje)Adriana schreef:nierwaardes vallen me reuze mee!
Ik zou denken dat ze bij verdenking op acuut nierfalen wel direct een vervolgafspraak zouden maken want volgens mij moet je er dan vroeg bij zijn (en zou ze een tijdje aan het infuus moeten).Adriana schreef:bij nierklantjes is het altijd handig idee te hebben of het chronisch - en dus progressief - is of incidentele nierschade - bv door vergiftiging - en dan heet het acuut nierfalen.
Ja, het bloed afnemen zelf was totaal geen probleem. Was in een paar seconden gedaan. De bloeddruk aan de andere kant is wel een groot probleem. Daar verzet ze zich behoorlijk tegen (wat natuurlijk ook geen positieve invloed heeft op die meting maar daar houden ze enigszins rekening mee). En een roesje of verdoving voor de bloeddrukmeting werkt geloof ik ook niet. Ik werd (bij het licht vasthouden) zelfs gebeten toen er druk op die staartband kwam (en naar mij slaat ze nooit uit). En daarna is van licht vasthouden dan ook geen sprake meer.Adriana schreef:is het bloedafnemen gelukt zonder het zogeheten roesje?
Ik had daar nog speciaal naderhand gevraagd (ik geloof wel dat dat aan de assistente was) of ze ontstekingen aan gebit in de bloedmeting konden zien en ze zei dat dat met deze meting niet te zien zou zijn. Ik zou me ook zo voorstellen dat als de DA dat zou zien dat er dan wel naar gekeken wordt. Maar nogmaals, waarschijnlijk dat ie zo geschrokken was van de hoge bloeddruk dat ie eerder dacht dat het toch een aflopende zaak zou zijn en eerst wilde bekijken of de bloeddruk naar beneden te halen is.Adriana schreef:moet nog even naar de ontstekingswaardes in je overzicht kijken om te zien of ze min of meer ernstige tandvleesontsteking kan hebben.
Ik weet eigenlijk niet of ze zich ook echt tandarts noemen. Ik denk het niet. Het is een dierenartsenpraktijk met vele verschillende DA's met eigen specialiteiten. Bij het nakijken van het bekkie werd de DA wel bijna gebeten. Of ze dus echt tandsteen of ontstoken tandvlees heeft was moeilijk te zien. Het was gelijk smak... hap... Ik heb zelf in ieder geval wel gezien dat de tanden behoorlijk vergeeld zijn en hij zei dat ze dus wel last van haar gebit zal hebben met dat smakken. Maar het beter bekijken zou misschien wel weer met een roesje kunnen. Dus de volgende keer ga ik deze dingen zeker aankaarten. Zeker ook omdat als het om een ontsteking zou gaan dit op te lossen moet zijn zonder de tanden te trekken. Tanden trekken en dingen waar ze echt stress van heeft ga ik haar niet meer aandoen maar zodra er nog opties zijn kan ik natuurlijk niet zomaar opgeven (binnen redelijke grenzen). We moeten eerst maar eens goed kijken of daar een mogelijke oorzaak zou kunnen liggen.Adriana schreef:veel tandsteen dus, je zou kunnen proberen of je zelf (met matatabi..?) met je nagels een deel eraf kunt halen. is je dierenarts ook dierentandarts?
Ze heeft vannacht en vanochtend wel weer van d'r brokjes gegeten (nadat ze die al heel lang links heeft laten liggen). Maar terwijl ik dit zit te tikken heeft ze d'r kleine portie Felix met Amlodipine eruit gegooid (en zit ze nu weer gedeeltelijk op te peuzelen) maar dat is nu voor het eerst in 2 maanden dat ze overgeeft dus ik hoop dat dat eenmalig is. Oooo, wacht... Er zit een haarbal tussen

(ze zit alweer om d'r volgende portie te mauwen... en de brokjes dan gewoon laten staan... eigenwijze kat)