Kat rooft eieren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Ms Maaike »

duiven zijn een absolute plaag in stedelijke gebieden en bravo en ga zo door, zou ik zeggen.. :lol:
Ha, dus vanwege de oh zo slechte en barre omstandigheden waarin AL het vee verkeert (en wat niemand hier goedkeurt) is het ok als je kat jonge vogels en eieren rooft...??? Dát is pas hypocriet. En oh wacht eens, is er dan helemaal voor niets een zwerfkattenbeleid in de grote steden? Vormen katten daar geen plaag? :-|

Even alle gekheid op een zitstokje, als het even kan voorkom ik zelf dierenleed. Dat geldt voor mij en ook de beesten die in mijn bezit zijn. Vorig jaar konden mijn katten uit de tuin en zijn ze met twee jonge musjes thuis gekomen. Heb als een gek het gat gedicht zodat ze niet de rest van het nest leeg konden roven. Maakt niet uit of het een beschermde diersoort is, ik ga niet toekijken als ik weet dat ik er heel simpel iets aan kan doen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Adriana »

we hebben het over een ( = 1 ) niet bevrucht duiven-ei en waarom het Haagse zwerfkattenbeleid erbij gehaald moet worden, evenals als mijn veronderstelde hypocrisie, is me niet duidelijk, maar het zal wel..

en nee, als je goed meegelezen hebt wordt een katzelplaag juist voorkomen door de uitgangspunten van het Haagse zwerfkattenbeleid, of beter gezegd de nota Dierenwelzijn...
hier in deze omstreken wordt trouwens ook actief iets gedaan aan de halsbandparkieten-overlast, onder meer ook iets met eieren.. en overlast aan mens èn dier trouwens..
en als ze in de tellingnetten in de duingebieden terechtkomen dan gaan ze subito naar de parkietenhemel.. maar misschien zijn ze, goed klaargemaakt, wel heel erg lekker, net zoals duif..

:icon_shifty: iedere vleeseter zou eigenlijk zijn kaken stijf op elkaar moeten houden in dit soort zaken.. toch..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Ms Maaike »

Ik begrijp niet waarom de verschrikkelijke vleesindustrie er zo nodig bijgehaald moest worden en wat jouw post dan voor toegevoegde waarde heeft in dit topic, maar het zal wel. Laten we er geen welles/nietes-verhaal van maken. Denk niet dat er nog relevante reacties komen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Cerna »

Snap niet dat je niet vat wat Adriana bedoelt.
Waarom mag jij wel volgens je "natuur" leven, al laat je de slachtpartij aan een ander over, en je kat niet?

Natuurlijk is het akelig om te zien wanneer de kat met een prooi thuiskomt, vooral wanneer je zelf geen prooien eet, maar wanneer je daar niet tegen kunt moet je konijnen of cavia's nemen.
Dus laat Mythos lekker kat zijn en zolang hij geen overlast geeft, is dat toch prima?
Gebruikersavatar
Muse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2012 23:01

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Muse »

Ik kan me ook vinden in jouw reactie Adriana. Zelf woon ik in Amsterdam en volgens mij hebben we hier geen last van zwerfkatten, zeker niet bij mij in de buurt. Toen ik googlde op de duiven in Amsterdam vond ik juist allemaal berichten van woningcorporaties om iets tegen duiven te doen, het lijkt mij dus niet veel erger dan wanneer Mythos thuis komt met een muis.
Maar op de een of andere manier maakt een dode duif altijd meer indruk dan een dode muis, dat kan ik niet ontkennen ;-) maar inderdaad, in dit geval mag de natuur wel een handje geholpen worden voor een beter evenwicht, en in mijn buurt zijn de (buiten)katten zwaar in de minderheid!
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat rooft eieren

Bericht door louisXIV_catlover »

Ik weet niet of er echt een oplossing is. Het is blijkbaar de periode dat vooral mannetjes thuis komen met hun prooi. Overigens is een belletje niet goed voor het zelfvertrouwen van een kat, ze moeten met hun 'jagerskunsten' de vrouwtjes lokken. Het is natuurlijk niet fijn als hij thuiskomt met een halfdode muis ofzo. Wij zelf hebben geen kattenluikje ofzo, dus de kat kan niet zomaar binnen, zo hebben wij ook geen dode vogels of muizen in huis en voor de rest laten wij hem wat doen, volgens mij kan je er ook niet veel aan doen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat rooft eieren

Bericht door castratenkoor »

LouisXIV_catlover hebben we het hier dan over een ongecastreerde kater? Nog nooit van gehoord dat katers prooien vangen om de dames te lokken, kan me er ook weinig bij voorstellen eerlijk gezegd.....

Vogel-mannen ja die showen voor de dames, bij katten werkt dat heel anders.

Ik denk dat er weinig verschil zit tussen een poes en een kater wat betreft het aanslepen van gevangen prooien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Adriana »

er is weinig lokken bij ongecastreerde katers hoor..
overal sproeien en als er een krolse poes langskomt, hup, erop!

en ooit een krolse poes bezig gezien?
die gaat ook niet met prooien slepen om een goeie beurt bij een kater te maken..
dat gaat van hups en weer een oeps-nestje in aantocht.. :icon_shifty: :-(

en geen gedoe met gepronk, prooien, nestje bouwen, welnee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Muse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2012 23:01

Re: Kat rooft eieren

Bericht door Muse »

Haha, hij is geen prieelvogel die eerst een nestje bouwt met een mooi tuintje ervoor om vervolgens een vrouwtje te lokken :-P
En dat belletjes slecht zijn voor hun zelfvertrouwen heb ik nog nooit gehoord? Sommigen zullen er vast niet blij mee zijn maar Mythos barst echt van de vrienden bij mijn ouders. Er zitten altijd wel katten op hem te wachten (voor het raam zelfs) en vervolgens zijn ze de hele dag op pad.

Hij is dus ook al heel vroeg gecastreerd, met 5 maanden ongeveer en verder is er weinig vleierij bij, het is vooral dollen met zowel katers als poezen en sproeien doet hij ook niet. De enige die hij blijkbaar probeert te pleasen ben ik, met al die muizen en het eitje die hij door het huis neerlegt :lol:
Plaats reactie