Castreren, chippen én registreren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Castreren, chippen én registreren

Bericht door Catfish »

Ik heb vandaag weer aan iemand moeten vertellen dat haar kat dood was, aangereden.... Bah, moeilijk. Deze was gelukkig wel gechipt bij uitzondering, dus ik wist het zeker.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Castreren, chippen én registreren

Bericht door Ms Maaike »

He jakkes... Knap werk wat je doet bij Amivedi.

Ik wil hier ook nog even wat kwijt:

De database waar Mickey z'n chip staat geregistreerd is de RCA. Ik heb persoonlijk contact met ze gehad en verteld over het asiel waar hij vandaan komt; dat ze slecht bereikbaar zijn, mijn telefoonnummer niet bij zijn gegevens willen vermelden en dat dat niet handig is aangezien Mickey een schildklierkat is. Ze hebben gezegd dat ze bij wijze van uitzondering zonder tussenkomst van het asiel Mickey op mijn naam gaan schrijven, met adres en alles. Hulde voor het RCA! :eclap:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Castreren, chippen én registreren

Bericht door Catfish »

Goed zo RCA ja! Vind het idioot om de kat op naam van het asiel te laten staan.

Zoals ik zei was die kat die gevonden was gelukkig gechipt, je wilt niet weten hoe veel katten er in de vriezer blijven liggen en vervolgens na twee weken naar de destructie gaan zonder dat de eigenaar er ooit weet van heeft.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Castreren, chippen én registreren

Bericht door Cyamytha »

Bah dat lijkt me echt verschrikkelijk!

Heb Karel ook z.s.m. laten chippen. Gister of eergister even gecheckt. Weet niet meer precies waar hij geregistreerd staat (kop vol, geheugen is een zeef), maar alle gegevens klopten, dus ben weer gerust gesteld.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Castreren, chippen én registreren

Bericht door kansarmedieren »

Catfish schreef:Goed zo RCA ja! Vind het idioot om de kat op naam van het asiel te laten staan.

Zoals ik zei was die kat die gevonden was gelukkig gechipt, je wilt niet weten hoe veel katten er in de vriezer blijven liggen en vervolgens na twee weken naar de destructie gaan zonder dat de eigenaar er ooit weet van heeft.
Het chippen wil niet zeggen dat de kat ook gecontroleerd wordt in veel gemeentes haalt de dierenambulance geen kadavers op en worden ze door de gemeente opgehaald of ze blijven gewoon liggen. Veel gemeentes controleren niet of een dier een chip heeft en belanden ze direct in de destructie container.
Plaats reactie