advies over een rode kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Cyamytha »

Ook katers kunnen samen vechten. Maar de kans dat het met 2 katers beter gaat schijnt groter te zijn. Zeker als ze beide gecastreerd zijn, dan worden ze veel rustiger.

Maar volgens mij zijn hier ook succes verhalen van poezen en katers.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

het is en blijft gewoon altijd lastig denk ik,ik heb in ieder geval een rood/witte kitten gereserveerd mogen pas in de 3e week van mei weg,het geslacht konden ze nu nog niet goed zien omdat ze nog zo jong zijn,dus dat wordt een verrassing :-) allemaal bedankt voor jullie goede adviezen!!!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb 5 poezen en 1 kater(tje) katertje is dan dus rood
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

Ah oke en gaat dat goed samen,5 poezen en 1 kater?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Adriana »

in het eerste bericht van dit topic twijfel je of je een poes of een kater gaat nemen - terwijl je dus al een negatieve ervaring met een poes hebt..
kimbeckers schreef:nee inderdaad dat bericht was inderdaad ook van mij maar het ging er zo heftig aan toen ze waren steeds met elkaar aan het vechten en toen zeiden zijn vorige baasjes dat het misschien beter was om hem terug te geven want dat was voor ze allebei niet leuk, zodoende,jullie zijn goed bij de les haha ;-)
kimbeckers schreef:heb nog een poesje geadopteerd van nu 10 maanden, maar steeds als ze naar elkaar toe komen blaast en gromt het poesje,
.. :roll: ben het spoor nog steeds bijster want nu wordt het teruggegeven poesje ineens een hem..
haha, ja, ik ben goed bij de les.. en weet langzamerhand niet meer waar je mee bezig bent..
hoop dat jij het nog wel weet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

Ja sorry hoor, ben ook maar een mens, iedereen kan zich vergissen, was een typfoutje ik bedoelde dus Haar!!!!!!! Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, dat zijn 2 beesten die alleen maar bleven vechten tot bloedens toe, dan haal ik ze uit elkaar ja, beter voor hem en beter voor Haar! Daarom dat ik ook gekozen heb voor een kitten dat gaat meestal goed, dat poesje heeft van kleins af aan voor Haar eten moeten vechten dus waarschijnlijk daar door dat het niet goed ging zeiden Haar vorige baasjes.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ja de 5 poezen (en 2 kittens) en 1 katertje gaan prima.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Ikey »

Ik heb een kater en een poes en dat gaat heel goed. Hier op het forum zijn er meer die goede ervaringen hebben met deze combi. Als je al een kater en een poes hebt en je wilt een derde kat erbij, dan kun je wel beter voor een kater kiezen omdat die makkelijker te introduceren is.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Adriana »

als ik je een advies mag geven:

kies voor een kater via het asiel (met terugbreng-garantie) van ongeveer dezelfde leeftijd.
en spreek de match goed door met de mw's van het asiel zodat ze kunnen meedenken.

dezelfde gedrags- en karakterverschillen tussen man en vrouw kom je in de katzelwereld tegen en ik begrijp dat je daar al ervaring - vrouwtjes kunnen feller zijn - mee hebt..

brbol fokt katten en het is redelijk logisch dat zij een groep heeft met veel poezen.
als er voldoende ruimte is en de karakters van kater en poes zijn mild dat kan het heel goed gaan maar de algemene ervaring met een poes in een groep op het forum is niet positief.

kittens zijn niet op te voeden alleen bang te maken, zorg dat jezelf katproof bent en zelfde voor je huis..
http://www.ikzoekbaas.nl voor aanbod en adressen van dichtstbijzijnde asiels.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: advies over een rode kitten

Bericht door G+S »

Nou laat ik het dan nog sterker vertellen :P
Ik heb een kater (garfield) en een poes (semmie) samen. Kater is rood, en poes is een schildpad (zelfde gen als een lapje)
En dit gaat ook helemaal goed samen.
Nu zal het wel schelen dat ze beide nog heel jong waren toen ik ze in huis nam.
Kater is een Brit en die hebben over het algemeen een vrij rustig karakter maar Garfield is hier juist vaak degene die de boel een beetje op zit te stoken. Hij is juist de plaaggeest en blijft net zo lang achter semmie aan lopen en klieren tot ze er op reageert en dan barst de strijd los!
Semmie is wel heel temperamentvol. Kan echt stuiteren en kijkt dan nergens naar.. glazen, vazen en spullen die haar dan in de weg staan worden gewoon om gebeukt. Dit heeft garfield dan weer niet. Die kan ook wel rondcrossen maar doet dit dan meer op/onder het bed/bank of over de grond.
Samen kunnen ze alles. Samen eten, samen stoeien, samen slapen en samen delen en er wordt hier nooit gevochten.
Ze hebben een periode gehad dat ze een haat- liefdes relatie hadden en dan semmie vaak naar garfield blies maar nu achteraf denk ik dat het met haar hormonen te maken had want sinds ze beiden geholpen zijn gaat het alleen nog maar beter.

Je kunt denk ik van te voren echt niet zeggen hoe katten op elkaar reageren. Heb er hier dus 2 met beiden rood in de genen en ook nog combi poes- kater en hier gaat het hartstikke goed.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Pascalkievit »

Adriana schreef:als ik je een advies mag geven:

kies voor een kater via het asiel (met terugbreng-garantie) van ongeveer dezelfde leeftijd.
en spreek de match goed door met de mw's van het asiel zodat ze kunnen meedenken.

dezelfde gedrags- en karakterverschillen tussen man en vrouw kom je in de katzelwereld tegen en ik begrijp dat je daar al ervaring - vrouwtjes kunnen feller zijn - mee hebt..

brbol fokt katten en het is redelijk logisch dat zij een groep heeft met veel poezen.
als er voldoende ruimte is en de karakters van kater en poes zijn mild dat kan het heel goed gaan maar de algemene ervaring met een poes in een groep op het forum is niet positief.

kittens zijn niet op te voeden alleen bang te maken, zorg dat jezelf katproof bent en zelfde voor je huis..
http://www.ikzoekbaas.nl voor aanbod en adressen van dichtstbijzijnde asiels.
Plus 1,
Ik zat zelf ook aan een kater te denken. Ongeveer dezelfde leeftijd is nog beter, Adriana. :pdtznn: ik voel een prachtig homo huwelijk aankomen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: advies over een rode kitten

Bericht door eveline1982 »

Ik heb 2 poezen en 1 kater. De kater wil soms wat ruwer spelen terwijl de meiden nogal trutjes zijn (het, niet aan me haar, ik heb net me nagels gelakt, idee ;) ). Beer kan dan ook enorm op zijn sodemieter van de meisjes krijgen maar volgens mij vind hij het stiekem wel lekker, hij blijft het nl proberen ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

Bedankt allemaal voor de goede reacties en tips en adviezen!
Plaats reactie