Op 7 februari kwamen er hier twee nieuwe kittens wonen, twee Selkirk Rexen van een cattery.
Na één week begon ons katertje Billy te niezen.
Ik moet er bij zeggen dat er in de cattery niemand niesde. We zijn twee keer op kittenbezoek geweest. We zaten telkens zeker 2 uur in de kittenkamer te kijken naar de kittens met hun twee mama's. Er was niemand aan het niezen. Het is dus begonnen toen ze bij ons waren.
Billy had ook een velletje over zijn oogje. Er was geen gele of groene uitvloeiing. Als hij niesde was het heldere vloeistof.
Ik ben met hem en met het poesje naar de dierenarts gegaan. Haar ogen stonden een beetje waterig maar de dierenarts hoorde niets abnormaal. Bij hem was er een lichte rochel, dus toch een reactie op zijn tweede niesziekte enting

Voor de rest is Billy superactief. Hij spint, speelt, eet en drinkt normaal. Hij ziet er helemaal niet ziek uit. Koorts had hij ook niet als we naar de dokter geweest zijn.
Nu maak ik me zorgen omdat Roxanne, de poes, nu ook eens durft niezen. Nu, dat is niet zo heel vaak, ik zou zeggen twee of drie keer per dag. Voor de rest ook geen uitvloeiiing uit neus of ogen. Ik hoor nu toch ook dat onze maine coon ook durft niezen. Hier spreek ik ook van één of twee keer per dag. Ik ben nu natuurlijk paranoia bij elk geluid dat ze maken. Af en toe is onze maine coon zijn neus nat, ik weet nu zelf niet meer of de neus van je kat nat of droog moet zijn ?
Ze krijgen sinds vorige week allemaal L-Lysine, want ik heb gelezen dat dit een ondersteuning kan geven en hun weerstand kan verhogen.
Ik maak me dus wel zorgen. Stel me dan ook de vraag of ik bij een volgend doktersbezoek weer antibiotica zal moeten geven ? Is de kans dan niet groot dat mijn kitten tegen niets meer bestand zal zijn als hij nog eens een derde kuur moet krijgen ? Je leest ook dat een kitten zelf de ziekte moet overwinnen al het viraal is, want dat een antibiotica dan toch niet echt helpt ? Ik elk geval zal ik toch terug naar de dokter moeten gaan als hij blijft niezen. Als er iemand nog een nuttige tip heeft hoor ik het graag.