Bounty vangt een vreemde amfibie.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bounty vangt een vreemde amfibie.

Bericht door castratenkoor »

Nee er zijn ook eierleggers. Die eieren worden buiten het lijf uitgebroed, sommige slangen doen dat zelf, die gaan om de eieren heen liggen en produceren warmte door tegen zichzelf wrijving te produceren.

Bij levendbarende reptielen worden de eieren in het lichaam uitgebroed. De jongen komen zo ter wereld dat ze meteen zelf kunnen eten. Ze worden ook niet verzorgd door de ouders, soms zelf opgevreten door de ouders.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 16 mar 2014 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Bounty vangt een vreemde amfibie.

Bericht door Ikey »

Oh, op die manier.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Bounty vangt een vreemde amfibie.

Bericht door Kattebeest »

Een vogel baart niet levend, maar het is natuurlijk hoe je het bekijkt. Een kiem of bevruchte eicel kan je al als levend beschouwen. Hieronder een citaat uit Wikipedia:
De levendbarende hagedis is in de regel eierlevendbarend (ovovivipaar); er worden wel eieren geproduceerd maar de juvenielen ontwikkelen zich volledig in het moederdier. De eierschaal' bestaat bij de geboorte uit een doorzichtig vliesje waaruit de jongen zich makkelijk kunnen bevrijden. Ze bevinden zich soms al buiten het 'ei' als ze ter wereld komen of verlaten het vlies spoedig na de geboorte. Ook bij de hazelworm en de adder komt een dergelijke voortplantingswijze voor.
Bij kikkers en vogels (en bij nog een hoop andere ei-leggende diersoorten) verloopt de ontwikkeling anders. De eitjes zijn bevrucht maar pas na het leggen van de eieren begint de ontwikkeling van het jong in het ei. Bij de levendbarende hagedis vindt de ontwikkeling van het jong in het ei ín het moederdier plaats. De jongen kunnen hierdoor vrijwel meteen na het leggen van de eieren de grote wijde wereld in.

O, sorry. Te snel gereageerd, niet alle berichten gelezen.
Dinie was me voor :grin: .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Renatevanderveer

Re: Bounty vangt een vreemde amfibie.

Bericht door Renatevanderveer »

Dinie, ik ben niet zo snel bang. Al moest ik bij de vangst van de slangen eerst twee (soms drie)
keer kijken voordat ik wist wat er nu weer in de keuken lag..
De assistente moet altijd even in het systeem kijken waar wij ook alweer wonen, die schrikken zich meestal een hoedje..

Tot nu toe hebben alle 'vreemde' dieren het nog overleeft.
Ik heb overigens wel het kippenvel tot onder mijn tenen, als zo'n ringslang door je keuken glibbert..
Plaats reactie