Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Naar mijn weten wordt bij overstappen van voer juist aangeraden om brokjes door elkaar te mengen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

daar zijn de meningen heel verschillend over.
hier moet ik niks door elkaar gooien want gemep met poot..
en ze zoeken toch de favo brokjes er tussen uit hihi.

ik denk dat je het beste ze van allebei de soorten voer kunt aanbieden en dan langzaam minderen van de 'oude' soort. dan wennen ze aan de geur en kunnen op gemak van het nieuwe voer proberen. en als ze dat niet pruimen dan blijft dat liggen en daar gaat dan een knorrige tijger naast zitten....
hier zie ik dat sommige brokjes een dagje moeten liggen, missch omdat ze heel sterk ruiken..
die zak wil ik dan nog wel eens een tijdje open laten staan om te ontgeuren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sjm
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2009 21:52
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door sjm »

Ik voer Porta 21 Grain Free en de katten doen het er erg goed op. Daarnaast krijgen ze versvoer of natvoer.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Anne87 »

Dinky schreef:Zag dat er een nieuw voer is bij zooplus: Visan Optima. Zit er over te denken om die eens te proberen aangezien het een hoog vleesaandeel heeft maar niet heel hoog zit in de eiwitten (met uitzondering van de sterilised met 37%). Aangezien Dinky deze zomer 8 jaar wordt wil ik namelijk wel om de eiwitten denken en aangezien ze toen ze hier kwam blaasgruis had wil ik een niet te hoog graangehalte. Volgens mij voldoet deze daar wel aan.
Gezien Dinky haar leeftijd zit ik erover te denken de mature te proberen.
Toch zou ik graag ook jullie mening eens willen horen ;)
Interessant. Hier krijgen ze dus vers vlees, en daarnaast brokken. Die brokken zijn inmiddels een mix van TOTW en andere zakjes premiumbrokken die we hebben liggen. Dit zou ook nog wel eens wat kunnen zijn om erbij te mengen...
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Jantina »

Ho stop...lees ik nu tussen de regels door dat voer van Prins 'niet goed' zou zijn, of wat zijn de precieze bewoordingen?
De fokker van mijn toekomstige bkh vertelde dat zij o.a. Prins geven en zij waren hier helemaal lyrisch over en vertelden dat er juist weinig granen in zaten!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Nou ik lees ook iets over goedkope mix van prins terwijl ik prins juist niet goedkoop vind. Weet ook niet wat van prins jou fokster voert? Anders zou je eens op de website van prins kunnen kijken? Analyse prins vitalcare adult is:
Gevogeltemeel, maïs, dierlijke vetten,maïsgluten, rijst, heel eipoeder, cichoreipulp, cellulose, caseïne, hydrolysaat van kippenlever, plantaardige olie, hydrolysaat van gist (bron van Manno-Oligo-Sachariden), zalmolie (0.5%), lecithine, Fructo-Oligo-Sacchariden(FOS).
TOTW vind ik persoonlijk net wat te duur, daarom vind ik die Visan Optima wel interessant omdat die wel binnen mijn voerbudget past (wil ongeveer 8 euro per kilo betalen, prins is daarin dus duurder en dat weegt toch niet op tegen het voordeel dat ik die hier in de winkel kan krijgen. Dan maar bedrag aanvullen met leuke speeltjes enzo bij zooplus :P). Heb de mature variant bestelt van de Visan Optima, vriendje noemde Dinky bejaarde zonet dus die is ook vast voorbereid op de voerwissel :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Anne87 »

TOTW is toch geen 8 euro per kilo? Zo uit mijn hoofd...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Ms Maaike »

Als je zakjes van 2,6 (?) kg koopt kost het meer dan acht euro. Lijkt me niet dat je een zak van 6,8 kg koopt als je maar een kat hebt. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Inderdaad moet ik de zakjes van 2,27 kg kopen en dan betaal je 8,77 per kilo bij TOTW.
Mijn max is 3 maanden doen met een zak voer wat neerkomt op max 3 kilo zakken. Zak van 6,8 kilo dan zit je inderdaad op kiloprijs van 5,87 ;) Maar daar zou ik de helft van weg kunnen gooien omdat het dan te oud is (kon het merken met Trovet, waren zakken van 3 kilo maar het laatste werd dan toch met minder smaak gegeten)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Jantina »

Prins zou goedkoper moeten zijn dan RC wat ik voer. Ik zal de volgende keer als ik er weer ben, het informeren naar het voer.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cari »

Ik voer sinds enige tijd voornamelijk Leonardo graanvrij. Samenstelling lijkt prima, prijs is betaalbaar en de katten vinden het lekker: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... ght/384772. Ik denk dat Zooplus.nl het binnenkort ook wel zal gaan verkopen.

Verder krijgen ze ook meestal wat afwisseling erdoorheen, zoals Applaws of iets anders. Afwisseling van eiwitbron vind ik zelf belangrijk, om allergieën niet in de hand te werken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

ik heb de Prins mix, van Pets place, de man zei dat dit de budgetvariant was. En deze kost 37 euro voor 10 kg. Helaas reageert de vacht van mijn main coone er slecht op, en krijgt ze gigantische roos.

Heb de prins nu even gemixt met Hills Adult kip, en ze vissen duidelijk de Hills er tussenuit.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Kende de mix variant van prins helemaal niet ;) Maar ik heb hem gevonden op de site van pets place en de samenstelling is als volgt:
SAMENSTELLING: Granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, vitaminen en mineralen, gist.
ANALYSE: Ruw eiwit 33.5 %, Ruw vet 10.0 %, Ruwe as 7.0 %, Ruwe celstof 3.0 %.
Het zal inderdaad een budgetvariant zijn want voor de normale prins adult betaal je bij dezelfde pets place namelijk 31,95 voor 5 kilo en dan krijg je deze samenstelling:
Samenstelling: Gevogeltevlees, maïs, dierlijke vetten, maïsgluten, rijst, heel eipoeder, cichoreipulp, cellulose, caseïne, hydrolysaat van kippenlever, sojaolie, hydrolysaat van gist (bron van Manno-Oligo-Sachariden), zalmolie (0.5 %), Fructo-Oligo-Sacchariden (FOS), lecithine.
Gemiddelde analyse: Vocht 9.0 %, Ruw eiwit 32.0 %, Ruw vet 20.0 %, Ruwe as 7.0 %, Ruwe celstof 3.5 %.
De ingrediënten in de gewone prins adult zijn dus hoogwaardiger dan die in de mix. Gevogeltevlees staat namelijk als eerste genoemd bij de normale variant. Bij de mix staat als eerste ingrediënt granen en daarna vlees en dierlijke bijproducten oftewel restvlees/afvalvlees. Het eerste ingrediënt dat wordt genoemd zit het meeste verwerkt in een voeding ;)
Als ik het zo lees over je main coon dan mag je dus op zoek naar ander voer. Een handig hulpmiddel daarbij is zooplus. Daar vind je een heel groot assortiment, uitgebreide samenstelling van het voer en de prijs per kilo waardoor het prijs vergelijken makkelijk wordt gemaakt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

hihi ik ben ook al overgestapt naar Hills ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Adriana schreef:ben benieuwd naar je ervaringen, jammer dat ze/Zpls geen kleine verpakkingen hebben..
Hierbij even mijn ervaring tot nu toe over de Visan Optima Mature ;)
Dinky vind het duidelijk vele malen lekkerder dan haar vorige brokjes (die ze ook zonder problemen at). Ik gaf het in twee bakjes naast elkaar en Dinky begint pas aan de 'oude' brokjes wanneer de nieuwe tot het laatste brokje aan toe op is....
Ik zie mij nu genoodzaakt om de twee soorten brokjes maar te gaan mengen om het laatste beetje van het oude voer op te maken ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie