Dode kat gevonden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Dode kat gevonden

Bericht door Sydney »

Goedemorgen,

Vanochtend zag ik aan de slootkat een dode kat liggen. Ik heb zojuist de dierenambulance gebeld, maar die rijden niet voor dode dieren. Ik vroeg waar ik dit dan kan melden, want ik neem dat eventuele eigenaren willen weten dat hun kat overleden is. Ze zei dat ik bij de gemeente moest zijn, ik gaf aan dat die hoogstwaarschijnlijk niet op zaterdag te bereiken zijn en ik vroeg wat ik nog meer kan doen. Ik kon de dode kat nog zelf op gaan halen en naar de dierenarts brengen om de chip uit te laten lezen. Vond ik ook niet echt een fijne optie....
Weten jullie wat ik in zo´n geval nog kan doen, is er ergens een meldpunt ofzo?
Ik heb ooit een hond op een industrieterrein zien staan in slechte omstandigheden, daar reed de dierenambulance ook niet voor en vervolgens ben ik de hele middag van het kastje naar de muur gestuurd en werd me geadviseerd om zelf bij dat bedrijf te gaan aanbellen, vond ik dat ook weer niet zo'n fijne optie. Het is mij niet echt duidelijk hoe deze instanties werken....
Hopelijk hebben jullie nog tips, bedankt!
Cerna

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Cerna »

Vreemd.
Ik heb ook wel eens een dode kat gevonden en thuis een doosje opgehaald en daarna de dierenambulance gebeld. Een uurtje later werd de kat opgehaald.
Volgens mij is dit wel degelijk een taak van de dierenambulance en ik ben bang dat wanneer je maandag de gemeente belt, ze zullen zeggen dat je bij de dierenambulance moet zijn.
Dus toch nog maar eens bellen en hen op hun verantwoordelijkheid naar evt. eigenaars van dit dier, wijzen!
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Sydney »

Ja, dat dacht ik ook. Ik heb zojuist gebeld naar een andere dierenambulance van een aanliggende gemeente, die zeiden dat ze er wel voor zouden zijn gekomen (in de avonden en in het weekend, op kantoortijden had ik bij de gemeente moeten zijn), maar dat zij in dit geval niet mogen komen omdat het een andere gemeente is. Ik kon naar de meldkamer dierenpolitie bellen (144), maar dat zie ik echt niet meer zitten, want toen met die hond deden die helemaal niets en verbonden me door met de politie...en die waren daar weer pissig over.
Ik weet geen opties meer, misschien bel ik nog een keer naar die eerste dierenambalance, maar veel zal het niet uithalen.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Sydney »

Nog een keer gebeld met de eerste dierenambulance, ze rijden er echt niet voor, ik moest bij de gemeente zijn. Die heb ik maar eens gebeld om te kijken of ze een bandje hadden ingesproken voor dit soort gevallen, dat hadden ze natuurlijk niet (alleen voor riolering enzo) en ivm carnaval zijn ze pas weer woensdag te bereiken. Maandag en dinsdag wel voor aangifte bij geboorte.
Zo gaat dat hier dus iedere keer...Misschien ga ik eens een officiele klacht indienen bij de gemeente ofzo. Raar hoor.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Anne87 »

Heb je de eerste dierenambulance verteld wat de tweede zei? Namelijk dat die er wel voor rijden? Op de website staat het volgende daarover:
De dierenambulance haalt dode dieren die langs de weg liggen op en maakt daar een registratie van, ze worden genummerd en worden dan 14 dagen in de koeling bewaard, als zich dan een eigenaar meldt kunnen ze bij ons kijken of het hier wel om zijn of haar diertje gaat. De eigenaar kan dan ook gelijk afscheid nemen en ons vertellen wat er verder met het diertje moet gebeuren. Komt er geen eigenaar dan worden zij na 14 dagen naar de massa crematie afgevoerd. Deze service verleent niet iedere dierenambulance in Nederland.
Helaas doet dus niet elke dierenambulance dat, maar ik kan me voorstellen dat er vaker in het weekend dode dieren gevonden worden, en dat ze dus echt wel weten wat je moet doen, indien de gemeente niet open is. Ik weet niet of je er ruimte voor hebt (en behoefte aan), maar de kat heel goed inpakken in vuilniszakken en daarna een weekendje bij jou in de vriezer? En dan op maandag naar de DA om de chip uit te laten lezen? Ik weet dat het absoluut niet prettig is voor je, maar voor de baasjes is het wel een stukje duidelijkheid over wat er met de kat gebeurd is. (maar wederom: ik snap het als je dat niet doet hoor)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Dode kat gevonden

Bericht door eveline1982 »

Woon je toevallig in Alkmaar hahaha. Wij hebben ook zo een rare dierenambu! In de avonden en weekenden is de dierenambu, naar mijn weten, verantwoordelijk om doodgereden dieren op te halen. In de gemeente uren is de gemeente hier verantwoordelijk voor.

Ik zou ook een klacht indienen, ze laten een mensen lijk toch ook niet dagen liggen voor het word opgeruimt......? Zou ook een klacht indienen over de dierenambu. Ik vind ze vaak erg laconiek en dom reageren als er word gebeld. Van de zomer wilde ze eerst een kitten van een maand of 4 niet ophalen die onder de vlooien zat en te mager was en daarna had ik me schuur vol met een zwangere mamma poes met 2 kittens van 4 maanden oud! Wilde ze die avond ook niet voor komen, ondanks dat ze mijn dieren aanvloog om haar grut te beschermen. Ik had ze van de straat gered, dus ik moest maar een plekje maken, volgende dag zouden ze pas komen......
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dode kat gevonden

Bericht door castratenkoor »

Als je het doorgeeft aan politie of brandweer wordt het dode dier wel opgeruimd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Nikki2309 »

Wat kan een mens toch lastig doen en dan doel ik op de dierenambulance! Is het nou zo'n moeite om even dat beestje op te halen en te kijken of eventuele eigenaars geïnformeerd kunnen worden.

Sydney, jij bent heel begaan met dieren maar ook eigenaren. Ik weet niet of ik in jouw geval zover zou gaan om te kijken en bellen en vooral blijven bellen om te kijken of iemand dat arme dier wilt ophalen. Complimenten daarvoor!
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Dinky »

Weet niet of het zin zou hebben om contact op te nemen met amivedi? Aangezien daar toch ook dode dieren binnen komen? Misschien dat die iets kunnen doen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Dode kat gevonden

Bericht door kansarmedieren »

De dierenambulance krijgt waarschijnlijk niets betaald voor het ophalen van kadavers en aangezien de ambulance niet op water rijd kan ik me er iets bij voorstellen dat ze het niet doen. Dus volgende week zal ik eerst maar eens een klacht indienen bij de gemeente als die de ambulance netjes betaald voor de ritten dan is het geregeld en komt dit niet meer voor. Dat zou ook veel beter zijn want meestal als de gemeente een dier ophaalt wordt er niet gecontroleerd op een chip en bij de dierenambulance wel.
Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om het dier op te halen maak een paar foto's heb je in ieder geval iets en dan kunnen ze hem volgende week ophalen.
Renatevanderveer

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Renatevanderveer »

Hier word dat helaas ook niet gedaan, enkel in de avonden en weekenden.
We wonen hier in een gebied met veel boerderijen en er zijn boeren genoeg met kadaverbakken.
Enkel wanneer jij de eigenaar van het dode dier bent en dus kan betalen, komen ze het dier halen.

En als hier een dood dier aan de kant van de weg word gevonden, gaan ze zelfs de boerderijen bij langs om te kijken van wie het dier is..
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Dode kat gevonden

Bericht door mittenslief »

hier rijd de ambu wel voor dode dieren hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Missierissie »

Hier rijden ze ook. Ik belde laatst en degene die de kat heeft aangereden peerde hem toen.
Niet te geloven. Stond ik daar. De dierenambulance nam de kat mee, en later heb ik zelfs nog via de dierenambulance gesproken met de eigenaar van de overleden kat. Die bedankte mij uitvoerig en vond het schandalig dat de doodrijder er vandoor gegaan was.dankzij de chip was de eigenaar zo achterhaald binnen een half uur.
May The Eye Be With You
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Dode kat gevonden

Bericht door kansarmedieren »

Hier rijden ze wel in de stad maar waar ik woon op het "platte land" komen ze niet dat kost te veel geld, wat ik ook wel kan begrijpen.
WDL
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:50

Re: Dode kat gevonden

Bericht door WDL »

Wat was het voor kat? En in welke omgeving? Ben de mijne kwijt
Plaats reactie