10maanden poes er bij

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Mickey_Mouse
Poema
Poema

10maanden poes er bij

Bericht door Mickey_Mouse »

Maandag komt als het goed is het maatje voor Mickey er bij.
Een 10 maanden oude poes, oud zwervertje maar nu helemaal aan binnen gewend, pas er prima bij.

Maar wat ga ik haar voeren?
Mickey krijgt 3maal daags zijn portie en het liefst wil ik hem daar op houden.

Moet deze dame straks nog kittenvoer? Welke zorgt dat ze goed doorgroeien?(ze is aan de erg kleine kant)
Moet ze nog echt het onbeperkte of is 3 a 4x per dag voldoende aan brok?
Hoeveelheid zal even zoeken zijn/verpakking aflezen.

De dame krijgt nu nog 2x per dag natvoer. Prima maar daar mag Mickey dan weer niet te veel van (aldus de dierenarts), dus dat wilde ik af gaan bouwen zodat ze met de tijd gelijk gaan komen aan voer. Stelen zal ik niet tegen kunnen gaan, het mag wel redelijk gelijk op gaan, soortsgelijk zeg maar.

Even een check voor de zekerheid :)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: 10maanden poes er bij

Bericht door castratenkoor »

Een kat van 10 maanden hoeft geen kittenvoer. En als je straks 2 katten hebt kun je ze b.v. eens of tweemaal daags samen een blikje van 85 gram geven als snackje en is ook goed voor vocht. B.v. Miamor of Gourmet. Dus ieder de helft op aparte schoteltjes.

Vraag wat de kat gewend is te eten en geef haar dat in het begin bij jou ook. En dan langzaam overschakelen op het voer van Mickey.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Leuk dat Mickey een vriendinnetje krijgt :edance: !
Maar eh.... hoe is 't nou met 'm? Is er al bloed afgenomen?

Wat kittenvoer betreft: al mijn katten zijn altijd groot en sterk geworden op 'gewoon' voer en mijn oudjes draaien ook altijd vrolijk door op 'gewoon' voer. Ik zou me daar niet druk om maken. Een wilde kat eet ook geen andere muis dan een senior ;-). Kwaliteitsvoer is het enige dat telt (tenzij de kat echt ziek is).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Mickey houdt ik even in zijn topic om vervuiling te voorkomen.
Mick rent springt en vliegt lekker in het rond, lijkt wat rustiger of ik kan zijn energie beter reguleren haha. Hij speelt lekker, gaat op ontdekkingstocht en klimt en klautert.
Die 2de er bij is een goede keuze.
Hij is nog niet geprikt, over een week weer naar de dierenarts ter controle, dan kaart ik het aan gelijk
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Vragen wat ze eet in het asiel en dat langzaam mengen met het voer wat je haar wilt geven. Op deze leeftijd hebben ze geen extra vetten etc meer nodig.

Heeft de dierenarts ook gezegd waarom Mickey geen natvoer mag? Ik hoor nog vaak dat dierenartsen het afraden, maar als je het als extra'tje geeft naast de brokken kan het helemaal geen kwaad. Pas als je alleen maar natvoer gaat geven, kunnen er gebitsproblemen ontstaan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Mickey_Mouse
Poema
Poema

NAtvoer voor Mickey was gelijk als een kind met gaatjes snoepjes voeren. Slecht voor de tanden...Nu krijgt hij regelmatig wat nat voer hoor, zeker nu met die uk er bij. Die vrat meer nat al droog. Ik ben ze nu langzaam op hard ook over zetten. Royal canin oral care gaat het worden.

De eerste week is ze als de dood geweest. Vanavond is ze met Mickey aan het donderjagen.
Ik ben vooral nog eng, heb vrijdag ook een angstbeet gehad van Fleur en zit nu aan de antibiotica.

Fleur is inmiddels ingeent voor de eerste keer, ontvlooid en ontwormd. Bleek oormijt te hebben en heeft hier zalf voor. 18 maart de castratie. Ze moet dan een rompertje aan of een kraag. Kan ik er ook gewoon 1 bij een babyzaak halen? lijkt mij iets goedkoper, al moet ik voor fleur echt wel de kleinste hebben. Maatje 50 is nog te groot.
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Ik heb wel eens een Hemarompertje geprobeerd bij een kat, maar ik vond het geen succes. Kattenpootjes zitten toch op een andere manier aan het lijf dan babypootjes. Misschien kun je Semmies rompertje overnemen van G+S.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie