Meubels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Meubels

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Bestaan er banken en bureaustoelen, die beter beschermt zijn tegen katten?
Mijn huidige banken en bureaustoel, hebben helaas al heel wat te voortduren gehad.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Meubels

Bericht door Kattebeest »

Ach jeetje.
Van wat voor materiaal is je huidige bank en bureaustoel gemaakt?

Zou graag een huis hebben 'om door een ringetje te halen', inclusief meubels. Hier een allegaartje van antieke meubels van grootmoeder, 'erfenissen' van overleden partner en spullen van rommelmarkt. Onverwoestbaar dat wel, en allemaal van hout.
Twee fauteuils van vrienden overgenomen, die hebben een leren bekleding. Zitgedeelte afgeschermd met platte kussentjes, bovenkant rugleuning ietwat geperforeerd want kater vindt het leuk om daar op te springen de enkele keer dat ik in een luie stoel zit.

@Cerna/Annet heeft een bank van alcantara (goed gespeld?) en een huishouden van 6 katten inclusief 2 kittens. Schijnt geweldig materiaal te zijn.

Edit: Klik hier voor een recent topic met wellicht enkele goeie tips ;-) .
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 26 feb 2014 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Meubels

Bericht door Scirocco »

De banken zijn van leer.
En de bureaustoel weet ik niet.

Nog nooit gehoord van alcantara.
Zal het eens opzoeken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Meubels

Bericht door castratenkoor »

Hier haal ik leren meubels tweedehands van Marktplaats of Kringloop. Als het er niet meer uitziet haal ik gewoon voor een paar tientjes weer een andere. Zo hoef ik me nooit druk te maken over wat de katten met de meubels uitvreten. Heerlijk relaxed en goed voor de sfeer en onderlinge verstandhouding.

Goede kwaliteit leer is het beste bestand tegen katten is mijn ervaring.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Meubels

Bericht door Jantina »

Ik neem aan dat je ook genoeg krab mogelijkheden hebt?
Dus een grote krabpaal en verder misschien verschillende plekjes qua krabplanken o.i.d.?
Kan me voorstellen dat je het vervelend vind, ik ben ook zuinig op mijn spullen, helaas maakt de kat zich er niet altijd druk om. ;-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Meubels

Bericht door nellebel »

bank is bij mij van een soort fluweel/ velours stof, ideaal, blijven geen nageltjes aan hangen en zeer vast gewezen stof.
stoelen van ruw leer, zie je niets op.
hier wordt er ook niet echt aan gekrabt maar soms vliegen ze door de kamer over de bank en de stoelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Meubels

Bericht door Scirocco »

Ik zal de krabmogelijkheden wat gaan uitbreiden.
En is inderdaad een idee om de meubelen goedkoop aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Meubels

Bericht door Sifra »

Zulke stof als Wendy heb ik ook, ideaal. Sifra heeft ook wel eens een periode dat ze moeilijk van de meubels af kan blijven. Dan spuit ik er een klein beetje Feliway op en dan blijft ze er vanaf. Je moet alleen wel uitkijken waar je spuit, zodat je geen vlekken krijgt. Over een stoel met een kwetsbare stoffen bekleding heb ik een grand foulard gedaan. Dat helpt ook, alleen jammer dat ik die mooie bekleding dus nooit zie.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Meubels

Bericht door Scirocco »

Dat is inderdaad jammer dat je het niet ziet.
Ik heb op mijn beide banken, een matrasovertrek gedaan, maar de nagels komen er wel doorheen helaas.
Mijn poezen krabben niet aan de bank, maar ze springen erop, en dat zorgt voor schade.
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Meubels

Bericht door Simodi »

Ik weet niet of er kattenproof meubels zijn .... Ik heb ze helaas niet, leren bank en stoelen, en toch beschadigd door nageltjes. Ondanks heel veel krabmeubels en -palen. ;-)
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Meubels

Bericht door castratenkoor »

Wat ik een beetje jammer vind is dat je steeds nieuwe topics opent en die gaan consequent over de nadelen van de katjes. Dat varieert van het omgooien van drinken, het achterlaten van vieze pootafdrukken op het bureau, het beschadigen van de meubels enz.

Nergens lees ik de fijne en de leuke dingen.

Om het overzichtelijk te houden zou je in ieder geval steeds door kunnen gaan in je eigen topic.
Dit van die meubels had toch prima bij de pootafdrukken op het bureau gekund?
Dat is voor de overige forumleden overzichtelijker denk ik om alle problemen op een rij te krijgen.

Heb je de poesjes inmiddels laten castreren? Anders zit je straks met krolse en wildplassende poezen. En ik denk niet dat dat bevorderlijk gaat zijn voor jouw positieve gevoel.

Deze post is niet bedoeld om kritiek te leveren. Ik vind het gewoon jammer te bespeuren dat je niet lijkt te kunnen genieten van je katjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Meubels

Bericht door Scirocco »

Als ik informatie zoek over mijn poezen, dan gaat het vooral om hun gedrag, en alles wat goed gaat, hoef ik natuurlijk niet verder iets over te weten.
Er zijn zoveel leuke dingen aan mijn poezen, en hiervan geniet ik, en is niet iets waarbij ik advies nodig heb.

Daisy is gesteriliseerd, en Ginger komt waarschijnlijk eind maart aan de beurt.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Meubels

Bericht door Chiquita98 »

Zijn er van jou al niet tig topics over wat voor stoute dingen je katten wel niet doen???
En je blijft ondanks Dinie haar post gewoon weer nieuwe topics openen over hetzelfde probleem.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie