Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Ja, dat vind je inderdaad in de vriezer bij de dierenwinkel en is ook rauw vlees ;) Dat is dan ook de vorm waarin ik rauw geef (naast het feit dat hier altijd een bosje tarwegras staat waar met regelmaat aan geknabbeld word). Ik snijd zo'n rol meestal in porties van 50 gram en geef dat in twee keer.

Daarnaast kan je inderdaad mensenvlees geven (alleen varkensvlees wordt afgeraden) maar dan het liefst wel onbewerkt (dus bijvoorbeeld stukje kipfilet). Wat je zelf op brood doet is wel bewerkt (stofjes toegevoegd voor de smaak bijvoorbeeld).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

Ik voer sinds 3 maanden Almo, en ben dik tevreden. De katten stinken niet meer zo, ze eten er minder van, en ze vinden het lekker. Ook zitten ze mooier in de vacht.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Zag dat er een nieuw voer is bij zooplus: Visan Optima. Zit er over te denken om die eens te proberen aangezien het een hoog vleesaandeel heeft maar niet heel hoog zit in de eiwitten (met uitzondering van de sterilised met 37%). Aangezien Dinky deze zomer 8 jaar wordt wil ik namelijk wel om de eiwitten denken en aangezien ze toen ze hier kwam blaasgruis had wil ik een niet te hoog graangehalte. Volgens mij voldoet deze daar wel aan.
Gezien Dinky haar leeftijd zit ik erover te denken de mature te proberen.
Toch zou ik graag ook jullie mening eens willen horen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Klinkt interessant. Ook voor mij het proberen waard. Ik voer 3 soorten, op elke verdieping een ander merk. Ik merk dat Thijs speciaal naar beneden komt om in de keuken Orijen te eten. Dat gaat er het hardst door van alle merken valt me op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

hoi! ik had even rondgekeken, maar kon er zo niets over vinden.

ik heb nu 2 maanden Almo geprobeerd, 3 van de 5 katten reageren er goed op ( htk-katten) Maar mijn Main coones die reageren echt bar slecht op het voer. Ze zijn gigantisch aan het verharen, veel aan de diarree, en hun ontlasting ruikt ontzettend zuur. Zijn er meer mensen die hier bekend mee zijn? Ik lees nl. alleen maar goede recensies.

Ik heb als aanrader v.d dierenarts nu even de goedkope Mix van Prins gehaald, van de pets place. Deze voer ik nu ruim 3 weken, ze zijn niet meer aan de diarree, poepen en stinken een stuk minder, en de vacht knapt zienderogen op.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

het 'juiste voer' is een lastig onderwerp want bijna voor iedere katzel wel anders, dus maatwerk.

hier met drie katers ligt een dikke handdoek met daarop drie soms vier soorten brokken en ik merk dat iedere kater zijn eigen voorkeur heeft en dus ook bijna alleen die brokken eet.
ik voer Hills nature's best, Almo holistic kip, Happy Cat nierdieet (preventief) en wisselend en afhankelijk van mijn bui nog wat anders van RC.
doorgaans zijn de ervaringen met Almo hol goed op het forum maar het kan zijn dat sommige dieren daar helemaal niks mee kunnen. kijk bij Prins ivm het hoge tarwegehalte wel uit voor blaasgruis, dacht ik.. anders even via de zoekfunctie hier naar Prins-berichten zoeken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

Ik vind al dat voer verschrikkelijk. Ik woon nog thuis en mijn moeder voert al jaren Ah-brokken. Nu heb ik dit voorgesteld maar werkt niet zo goed. Ik kan van deze Prins-variant ook nauwelijks wat vinden, alleen de positieve reacties natuurlijk. Word er een beetje gek van, al best veel voer geprobeerd.

Als dit na een tijdje niet bevalt stap ik wel over naar RC of Hills. Mag ik vragen welke Hills variant je hebt?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Prins zou ik inderdaad mee uitkijken, geeft extra kans op blaasgruis.
Het kan zijn dat Almo wat vetter is en dat niet iedere kat er goed op reageert.
Iedere kat is anders, zowel qua smaak als per lichamelijke behoefte. Vaak een hele speurtocht voor je het juiste soort vindt. Vooral met meerdere katten in huis. Wat voor de een goed is, reageert misschien een ander weer niet zo lekker op.

Succes met de route van het uittesten.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 24 feb 2014 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

Dinky schreef:Gezien Dinky haar leeftijd zit ik erover te denken de mature te proberen.
Toch zou ik graag ook jullie mening eens willen horen ;)
samenstelling ziet er goed uit, uitsluitend kip en geen tarwe. eiwitgehalte netjes en brede samenstelling. weinig plantaardigs verder maar met wat vers (tarwe)gras kun je dat makkelijk bijplussen.
merkwaardig dat toch methionine is toegevoegd met zo'n hoog vleesaandeel.. maar missch zit er in gevogeltevlees geen of minder natuurlijke methionine.. in tegenstelling tot rood vlees..
ben benieuwd naar je ervaringen, jammer dat ze/Zpls geen kleine verpakkingen hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

Zie dat je bij zooplus nu voor 20 kg hills 137 euro betaald, scheelt niet heel veel met de Almo.

Ik ga sowieso voor mn 2 main coones even een proefzakje hills halen, en hun apart voeren.De rest eet eigelijk alles wel, komen van de boerderij en zijn veel gewend. Vind het jammer om gelijk zoveel te kopen en dalijk lusten ze het niet. Heb nu ook nog 12 kg Almo staan helaas.
Hoop dat het lukt om ze apart te voeren, hier staat nu nl. de hele dag de voerbak er.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

Xtrada schreef:Ik vind al dat voer verschrikkelijk. Ik woon nog thuis en mijn moeder voert al jaren Ah-brokken. Nu heb ik dit voorgesteld maar werkt niet zo goed. Ik kan van deze Prins-variant ook nauwelijks wat vinden, alleen de positieve reacties natuurlijk. Word er een beetje gek van, al best veel voer geprobeerd.

Als dit na een tijdje niet bevalt stap ik wel over naar RC of Hills. Mag ik vragen welke Hills variant je hebt?
dat kan ik me goed voorstellen! als je 'prins' intikt bij de zoekfunctie rechtsboven dan krijg je 491 berichten/topics..
neem aan dat het een geld-kwestie is en als je de kiloprijs van het AH-voer weet, dan kun je bij Zooplus kijken bij bijvoorbeeld het merk Happy Cat, Sanabelle of andere wat in die prijsklasse zit.
en dan hier even posten voor verdere info en ervaringen.

Hills nature's best is erg prijzig voer trouwens maar je zou dat erbij als snoepje kunnen geven.. dan krijgen ze toch wat van die stofjes ook binnen.
en bedenk.... één bezoekje aan de dierenarts ivm blaasgruis slurpt al je uitgespaarde centjes met wat goedkoper voer weer op ....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Dank voor jullie reacties Dinie en Adriana :) Hier staat inderdaad altijd tarwegras in huis wat Dinky wel weet te vinden dus dat komt goed ;) Zal vanmiddag even kijken wat ik erbij bestel om aan het minimale bestelbedrag te komen :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

nouja geld is geen probleem, gaat me er meer om dat ik straks met een zak blijf zitten als het ze het niet lusten haha. Alleen het beste voor mn beessies :-P
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

kan je wel wat hills nature's best opsturen om te proberen..
pb me je adres maar even..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

Ah lief van je! Maar ik heb al een klein zakje van 400 gram gehaald van Hills:) de optimal care kip

Kan ik dat mengen met Prins of niet... Of is dat een fabeltje, dat brokjes niet door elkaar mogen.
Laatst gewijzigd door Xtrada op 24 feb 2014 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie