Hallo allemaal,
Bij mijn poes zijn er bij de controle grote lymfeklieren ontdekt, zowel nek, als schouders en bij knieholte. Kortom alle lymfeklieren waren vergroot, er zitten hele bobbels op.
Er zijn al allerlei testen uitgevoerd; bloedonderzoek, punctie en nu biopt. De dierenarts weet niet wat het is. Het is geen kanker of aids. Allerlei testen wijzen eigenlijk niks uit, maar lymfeklieren blijven wel groot.
Soms is er iets ietwat verhoogd, maar is dan de volgende keer weer in orde.
Aan de kat zelf merk ik niks; ze is lief, aanhankelijk, eet goed etc. Temperatuur was eerst 39, 1 laatste keer weer in orde.
Wel heeft ze plekjes op haar kop; komt door krabben vanwege voedselallergie gaf dierenarts aan. Ze heeft nu hypoallergenic van rc. Plekjes gaan nu ook beter. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Kunnen die lymfeklieren door allergie van voedsel komen? Iemand die iets herkent van mijn verhaal?
Nogmaals ik merk niks aan mijn kat dat er iets is en ook de dierenarts vond haar er goed uitzien.
Ik hoor het graag als iemand een idee heeft. Alvast bedankt voor het meedenken.
grote lymfeklieren, geen kanker, wat wel
- Kattebeest
- Tijger
Re: grote lymfeklieren, geen kanker, wat wel
Bij bobbels in lymfeklieren denk ik indd eerst aan kanker.
Bij mezelf wel eens gehad tijdens flinke ontstekingen. Een keer in de lies en een keer in de hals. Maar dat zijn nogal pijnlijke bobbels en plaatselijk; dicht bij de ontsteking. Zou wel de verhoging kunnen verklaren.
Hoe oud/jong is ze?
Bij mezelf wel eens gehad tijdens flinke ontstekingen. Een keer in de lies en een keer in de hals. Maar dat zijn nogal pijnlijke bobbels en plaatselijk; dicht bij de ontsteking. Zou wel de verhoging kunnen verklaren.
Hoe oud/jong is ze?
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Ontstekingswaarden waren eerst iets verhoogd, was nu weer gezakt. Ze is ruim een jaar pas.
Net uitslag van de biopt; geen kanker en zag er verder goed uit...
Nu dus even niks meer testen, hebben alles al gedaan. Waarom ze van die dikke lymfeklieren heeft, weten we nog steeds niet, maar ziek is ze dus niet. Dat is in ieder geval goed nieuws.
Mochten jullie nog een idee hebben wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
Nu dus even niks meer testen, hebben alles al gedaan. Waarom ze van die dikke lymfeklieren heeft, weten we nog steeds niet, maar ziek is ze dus niet. Dat is in ieder geval goed nieuws.
Mochten jullie nog een idee hebben wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
- mittenslief
- Tijger
misschien is het gewoon een virus wat lang duurt, maar daar hoeft ze niet ziek van te zijn...als ze het verder goed doet...gewoon in de gaten houden en hopen dat het wegtrekt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Een beetje laat misschien, maar toch even een update...
Ze is vlak na mijn vorige bericht alsnog ingeënt.
Omdat ik toch graag controle wilde, ben ik van de week nogmaals naar de dierenarts gegaan. De vorige keer waren de klieren in haar nek ietsje minder, de rest nog even erg.
De dierenarts voelde meteen, maar haar klieren zijn nu normaal. We weten nog steeds niet waarom ze echt knikkers/knopen in haar klieren heeft gehad. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze ander voer kreeg (nu hyperallergeen). Ze is nog steeds heerlijk aanhankelijk en komt graag op schoot liggen. Ook 's nachts komt ze graag op bed liggen en kruipt dan helemaal tegen mij aan (totdat ik mij slapend omdraai en ze eraf wordt gekickt haha). Kortom; het gaat nog steeds goed. Ik ben blij dat haar lymfeklieren weer normaal zijn. Eind goed al goed dan maar? Ik hoop het in ieder geval wel!
Ze is vlak na mijn vorige bericht alsnog ingeënt.
Omdat ik toch graag controle wilde, ben ik van de week nogmaals naar de dierenarts gegaan. De vorige keer waren de klieren in haar nek ietsje minder, de rest nog even erg.
De dierenarts voelde meteen, maar haar klieren zijn nu normaal. We weten nog steeds niet waarom ze echt knikkers/knopen in haar klieren heeft gehad. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze ander voer kreeg (nu hyperallergeen). Ze is nog steeds heerlijk aanhankelijk en komt graag op schoot liggen. Ook 's nachts komt ze graag op bed liggen en kruipt dan helemaal tegen mij aan (totdat ik mij slapend omdraai en ze eraf wordt gekickt haha). Kortom; het gaat nog steeds goed. Ik ben blij dat haar lymfeklieren weer normaal zijn. Eind goed al goed dan maar? Ik hoop het in ieder geval wel!