Droogvoer zonder toevoegingen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door Nikki2309 »

Ik zie even door het bos de bomen niet meer. Vandaag ben ik met mijn kater Max bij de DA geweest voor de bult onder zijn tong (deze wordt morgen weggehaald en opgestuurd voor onderzoek)
Ik heb vandaag ook contact gehad met de fokker. Nu is het zeer waarschijnlijk dat Max net als Bella een voedingsallergie heeft.

Ik ben op zoek naar droogvoer zonder toegevoegde smaak-, kleur- en geurstoffen om te proberen of dit toevallig de veroorzaker is van de problemen. Ik ben op zooplus aan het rondkijken en hier op het forum ook, maar ik weet het even niet meer.
Ze krijgen almo nature natvoer, kan ik ze ook daar het droogvoer van geven?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door Adriana »

zijn het twee verschillende dingen of denk je dat de bult onder de tong een reactie is op voedselallergie?

bulten onder de tong zijn gevaarlijk en berucht want vaak tumor, vaak kwaadaardig en al heel snel met uitzaaiing.
wordt hij door een oncoloog/dierenarts geopereerd?

volgorde lijkt me eerst biopt en uitslag afwachten en dan verder..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door Nikki2309 »

Hij wordt door de dierenarts geopereerd. Max is pas 7 maanden daarom denkt de DA niet dat het kanker is maar een granuloom. Het wordt opgestuurd en dan is het inderdaad even de uitslag afwachten, maar ik wil toch alvast ander voer bestellen. Als het granuloom is dan is de kans groot dat het door een voedselallergie is.

Bella heeft ook een voedselallergie. Vastgesteld door de DA.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door Adriana »

als het is vastgesteld door de da dan weet je dus ook waar ze allergisch voor is.
en smaak-/geur-/kleurstoffen is nogal een emmer vol..

heb hier een op een zak Hill's nature's best gekeken "no added artificial preservatives, flavours or colourants. with omega3 & 6 for healthy skin en radiant coat. Withous ingredient thought most likely to cause digestive and skin upsets." zou je kunnen proberen naast Almo holistic.
de samenstelling van nature's best is erg breed met veel verschillende ingredienten, breder dan Almo, maar niet iedere katzel zal er dol op zijn, zoals bij alle voeders..
dus testtraject met eliminatie en proefzakjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door Nikki2309 »

Er is verder geen onderzoek gedaan naar waar ze precies allergisch voor is. Maar het vermoeden door DA en fokker is wel dat het dus door toegevoegde stoffen komt.

Ze krijgen nu Royal canin en ik wil ander voer eens proberen.

Ik heb nog eens op internet gesnuffeld, maar lees hele goede verhalen over almo nature hollistec bij katten met voedsel allergie. Ik ga eens een klein zakje aanschaffen en kijken of ik verschil ga merken met krabben.
Using Tapatalk
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door hanneke27 »

Ik heb een kat die ook een allergie heeft ik weet alleen niet zo goed waarvoor waarschijnlijk kip...ik geef hem nu burns kip hypoallergeen. Kan je bij zooplus bestellen.. Smaak bevalt goed en het is niet heel duur.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Droogvoer zonder toevoegingen

Bericht door Nikki2309 »

Mijn krijgen nu beide almo nature holistic kalkoen en rijst en ze smullen er lekker van. Het is alleen nog de vraag of ze überhaupt wel allergisch zijn. De dierenarts weet het zelf niet
Using Tapatalk
Plaats reactie