Hennep-voedingsolie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Hennep-voedingsolie

Bericht door Nikki2309 »

Ik zou graag weer gebruik maken van jullie kennis.

Mijn brits korthaar poesje, Bella, heeft waarschijnlijk een voedselallergie. De dierenarts durfde het niet te zeggen of het dat was maar het kon wel. Ze had een kale plek bij haar oortje zonder wondjes. Ze heeft prednison spuitje gekregen (hele lage hoeveelheid en eigenlijk meer om de jeukprikkel weg te halen) daarnaast felix natvoer weggelaten en carnibest gegeven. Plekje werd weer behaard dus weer felix geprobeerd. Na enkele weken weer kale plekje dus felix krijgen ze helemaal niet meer.

Ze krijgen Royal canin british shorthair brokjes en almo natura natvoer. Eerst kregen ze felix natvoer maar volgens de cattery kan die nog wel eens de allergie veroorzaken.

Nu zag ik op internet en op zooplus dat een hennep-voedingsolie goed is om te geven bij allergieën. Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik het veilig geven aan beide katten onder het mom baat het niet dan schaadt het niet?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hennep-voedingsolie

Bericht door Adriana »

er zijn geen vermeldingen/berichten over hennep olie op dit forum.
bij zooplus kwam ik één positieve beoordeling tegen om schade te repareren van het eten van aldi kattenvoer. felix scoort trouwens ook hoog bij de berichten over voedingsallergie..
en als je goegelt kom je voornamelijk ervaringen tegen van mensen die het product hebben gebruikt en die zijn enthousiast.
de berichten over de samenstelling en stofjes zijn erg positief, hoog eiwitgehalte trouwens..

je tweede vraag zou ik ook even voorleggen aan je dierenarts.
heb naar de samenstelling gekeken en een goeie kwaliteit moet zuiver zijn. k zou met een minimale dosis beginnen als je het wilt proberen en waarsch pakt het goed uit.

en droef/droef hier wreekt zich toch weer de keuze voor goedkoop kattenvoer.. alles wat je daarmee uitspaart kun je soms zo inleveren bij je dierenarts.. zo gaat het met blaasgruis vaak ook..
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Hennep-voedingsolie

Bericht door Nikki2309 »

De keuze om felix te geven heb ik niet geheel zelf genomen. Vanuit de cattery kreeg ik het advies om felix te geven. Dat krijgen haar eigen katten ook. Ik wil niet besparen op voer, maar ik heb het advies van de cattery opgevolgd. Nu krijgen ze ook zeker geen felix meer. Nu krijgen ze almo natura. Goede dingen over gelezen dus hoop dat ze hier goed op reageren.

Ik heb trouwens over hennep olie gelezen op een site van een dierenkliniek.

Ik las hier ook over zalmolie. Ik wil ze eigenlijk wat geven om vooral Bella helpen met het herstellen van de vacht. Ze heeft ook nogal veel haaruitval
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Hennep-voedingsolie

Bericht door Nikki2309 »

Ik wilde even laten weten dat ik zalmolie ga proberen. Vandaag bij pets place gehaald. Ze mogen 5 ml per dag, maar ik begin met 1 ml. Reageren ze niet erop dan ietsje meer. Zodra ik verandering zie geef ik die dosering. Misschien is minder ook genoeg.
Using Tapatalk
Plaats reactie