Kattengedragsonderzoek

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Deborah
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2014 12:59
Locatie: Goirle

Kattengedragsonderzoek

Bericht door Deborah »

Beste Kattenliefhebbers,

Ik zal me even voorstellen... Ik ben Deborah. En ik ben net zoals jullie groot fan van katten. Ik heb er zelf drie. Twee Maine Coons en een Ragdoll. Onlangs heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn htk-kater welke diabetes had. Deze kat heeft zo'n grote pootafdruk op mijn hart achtergelaten, dat ik dit eigenlijk maar moeizaam kan verwerken. Echter de overgebleven drie doen hun uiterste best om me troost te bieden.
Ik woon samen met mijn vriend in het zuiden van Brabant en we hebben ook nog een dalmaat van bijna 14 jaar. Al een dame op leeftijd met ouderdomskwaaltjes, maar ze doet het nog heel goed.

De liefde voor katten heeft zich uitgebreid naar een breder interesse; namelijk kattengedrag. Dit is al heel lang zo en uiteindelijk ben ik toch maar een opleiding 'kattengedrag' gaan doen. Met andere woorden.. ja... het is compleet uit de hand gelopen, en ik vind het nog geweldig ook!
Momenteel ben ik bezig om mijn studie als kattengedragsdeskundige aan het afronden. Om dit tot een positief einde te kunnen brengen moet ik een ook een gedragsonderzoek doen.
Nu heb ik een leuk onderzoekje in elkaar gezet voor katten en hun eigenaren.
Dit is een kort onderzoekje waarin je in het tweede deel samen met je kat naar een filmpje kijkt. Katten die nog nooit televisie hebben gekeken zijn net zo belangrijk als katten die vaker televisie hebben gekeken. Als je je emailadres achterlaat, kun je ook nog meedoen met een loting waarin je een leuk boekje kan winnen. De gegevens die ingevuld worden, worden nooit gepubliceerd en alleen gebruikt voor het onderzoek.

Heel graag nodig ik jullie uit om de enquête in te vullen via de volgende link

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=174155

Alvast vriendelijk dank!

Groetjes,
Deborah.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Adriana »

heb enquète ingevuld met uitzondering van de vragen over het samen met kater(s) naar een uit te kiezen filmpje kijken. te veel werk, kost te veel tijd.
enquète houdt geen rekening met mogelijkheid van meerdere katzels en ik heb sterk het gevoel dat ik iemand anders zijn huiswerk aan het maken ben..
enne, welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Deborah
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2014 12:59
Locatie: Goirle

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Deborah »

Helaas Adriana, dan kunnen jouw antwoorden niet in de enquête meegenomen worden. Ik weet niet of je hebt geprobeerd een filmpje uit te zoeken, maar ik heb dit zelf gedaan en het kostte me nog geen halve minuut om iets leuks uit te kiezen voor de kat, waarvan ik dacht dat dit wel de interesse zou wekken. de resterende tijd is afhankelijk van hoe lang de kat naar het filmpje kijkt. Voor mij zijn van belang wat de kat doet en hoe lang hij naar het filmpje kijkt. Inderdaad is voor de enquete belangrijk dat dit met één kat gedaan wordt, maar je mag hem zo vaak invullen als je zelf wilt en het vergroot zelfs de kans op om voor de loting getrokken te worden! Jammer dat je het gevoel krijgt dat je iemand zijn huiswerk aan het maken bent, kun je me ook vertellen waarom je dat gevoel krijgt?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Adriana »

je vraagt nogal wat van mensen.. je hebt het over 10 minuten invullen maar ik ben al een kwartier bezig geweest. bovendien veel vragen zonder alternatief, bijv buiten- of binnen kat. en wat is balkon?
het duurt veel langer dan een halve minuut om een geschikt filmpje uit te zoeken en ik weet op voorhand niet wat geschikt is voor mijn katers. dus zal ik ze allemaal moeten testen en dan zeker iedere keer weer die hele vragenlijst invullen?
veel dubbele vragen ook en dat vond ik erg irritant. ik weet dat er bij vragenlijsten controlevragen tussen zitten maar niet op die manier..

je bent zeker weten niet de eerste met zo'n enquète voor studiedoeleinden.
en als je hebt ingevuld en je best hebt gedaan dan hoor je vrijwel nooit hoe het is afgelopen.
Deborah schreef:Helaas Adriana, dan kunnen jouw antwoorden niet in de enquête meegenomen worden.
hihi, moet wel beetje lachen om deze zin....
je had me ook kunnen bedanken voor de moeite die ik genomen heb..
en waarom kunnen mijn andere antwoorden niet meegenomen worden? het filmpje had een aparte vragenlijst...

k ga een potje zitten huilen in een hoekje, gelukkig komen mijn tijgers me al troosten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Kattebeest »

Wilde er vanavond mee aan de gang maar dan zonder film-kijken want dat doet mijn kater niet. Zelfs als ik naar een film kijk op de laptop loopt hij zonder naar het scherm te kijken over het toetsenbord.

Begrijp ik het goed dat het geen zin heeft om de enquete in te vullen zonder (samen) naar het filmpje te kijken?

En hoe komt het dat mijn kater geen interesse heeft in film en andere katten kennelijk wel? Want dan kan ik hem vanavond eens flink toespreken.....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Deborah
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2014 12:59
Locatie: Goirle

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Deborah »

Hoi Nancy, het klopt inderdaad dat het van belang is om samen naar het filmpje te kijken. Het is niet van belang of jouw kat hier helemaal niet, twee seconden of 3 minuten naar kijkt. Ik ben namelijk geïnteresseerd in wat de kat doet, of dit nu weglopen is of niet.
Het kan persoonlijke voorkeur van jouw kater zijn om dit niet leuk te vinden, maar geloof me, heel veel katten zijn het met hem eens.
Deborah
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2014 12:59
Locatie: Goirle

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Deborah »

Adriana, jouw antwoorden kunnen helaas niet worden meegenomen omdat er ook relaties gelegd worden met eerder gestelde vragen.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door artemis »

Ik heb de enquete ingevuld voor pappie die hier naast me lag. Ik heb hem het filmpje met de specht laten bekijken maar zoals ik verwacht had reageerde hij niet. Na enkele seconden keek hij de andere kant op.
Mijn ervaring is dat katten soms naar tv of filmpjes kijken als ze jong zijn. Met het ouder worden gaat dat eruit.
Piwi was vroeger een geweldige voetbalfan. Ze volgde dan altijd de witte bal op het scherm en pakte er zelfs naar maar die belangstelling is al lang over, ze is nu bijna 17.
Als ik de kans krijg zal ik Piwi ook een filmpje laten zien. Ze is nu doof geworden en misschien heeft ze dan terug wat meer interesse voor iets visueels als een filmpje.

Ik heb mijn bericht wat aangepast want ik had daarnet wat geklungeld op de ipad.
Laatst gewijzigd door artemis op 05 feb 2014 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Deborah
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2014 12:59
Locatie: Goirle

Re: Kattengedragsonderzoek

Bericht door Deborah »

Ik ben ook heel benieuwd wat de uitslag gaat worden, of het inderdaad zo is dat hier de leeftijd van belang is. Als er al uberhaupt interesse is natuurlijk! Mijn eigen katten kijken nooit tv en er is er maar eentje voor een filmpje te porren en die is inderdaad de jongste van het stel!
Plaats reactie