allergie? waar reageert mijn kater op.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door hanneke27 »

Sinds ik mijn kater heb nu 8 weken heeft hij regelmatig jeuk bij zijn mond en kin en krabt het helemaal tot bloedend toe open.
Omdat hij na castratie bleef overgeven heb ik nu van de dierenarts Hills ID. Dit verdraagt hi goed en heeft niet meer overgegeven.
IK had nog 4 kilo RC persian staan waar ik op wilde overgaan en die had ik gemengd met de applayw(hypoalergeen voer) en de perfect fit(supermarkt). Voer… ik was een dag weg en mijn vader had niet het dierenarts voer gegeven maar het voer wat in de ton zat, de applaus mix met perfect fit kip en een klein beetje RC persian. Nu reageerde hij hier op..om 6 uur had hij dit voer gehad en om half twaalf zat hij weer onder de jeuk en korsten.
Iemand een idee waarvoor hij dan allergisch is… is er een bestanddeel waat katten vaak op reageren wat hierin zit?

RC persian:
Samenstelling:
gevogelte eiwit (gedroogd), plantenproteïneinsulaat*, rijst, mais, dierlijk vet, maiszetmeel, lignocellulose, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), Aadijvievezels, mineraalstoffen, sojaolië, visolië, psyllium, fructo-oligosachariden, gisthydrolysaat (bron voor mannaan-oligosachariden), komkommerkruid-olië, afrikaantjes-meel (bron voor luteïne).
* L.I.P.: Uitgelezen, licht verteerbare proteïnen met hoge biologische waarde. additieven:

Voedingsfysiologische toevoegingen:
vitamine A (28.000 IE/kg), vitamine D3 (700 IE/kg), ijzer (41 mg/kg), jod(4,1 mg/kg), koper (6 mg/kg), mangaan (53 mg/kg), zink (160 mg/kg), seleen (0,09 mg/kg).
conserveringsstoffen - antioxidanten.


PERFECT FIT:
Samenstelling:
Gedroogd gevogelte eiwit (o.a. 21% kip), maïsmeel, dierlijke vetten, tarwe, gedehydreerde dierlijke eiwitten, hele maïs, gedroogde granen eiwitten, lever hydrolysaat, verwerkte eiwitten van rund en varken, cellulose, gedroogde bietenpulp, natriumchloride, kaliumchloride, yucca schidigera (0,03%).
Toevoegingen:
Vitamine A (15.878 IE/kg), biotine (0,12 mg/kg), vitamine D3 (902 IE/kg), Calciumjodaat watervrij (0,5 mg/kg), koper sulfaat pentahydraat (1,2 mg/kg) , mangaan (II) sulfaat-monohydraat (90,8 mg/kg), zinksulfaat monohydraat (147 mg/kg).

APLLAWS:
ngrediënten:
gedroogde kip, gedroogde zalm, gedroogde aardappel, olie van gevogelte, olie van zalm, bietenpuree, gedroogd ei, gedroogde gist, cellulose plantvezels, veenbes extract, yucca extract, citrus extract, rozemarijn olie extract
Toevoegingen:
Calcium 2,12%, fosfor 1,37%, vitamine A 12.000 IU/kg, vitamine D3 1.200 IU/kg, vitamine E (A-tocoferol) 600mg/kg, koper (kopersulfaat) 14mg/kg;
bevat extracten rijk aan tocoferol van natuurlijke bronnen.
<15% koolhydraten
Geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen.


albast bedankt voor het mee denken.
EN ik wil nu Hills gaan mengen want daarvan heb ik nog een week voer.. met de RC persian om te kijken of hij die vertraagd…want daarvan heb ik nog 4 kilo.. hoop dat het aan de goedkopere perfect fit ligt.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door Dinky »

Ik weet niet of het ook in de Hills I/D zit wat je geeft maar iets waar katten op kunnen reageren is bijvoorbeeld kip. Maar daarvoor zou je de ingrediënten van de hills i/d ernaast moeten liggen om te kijken wat daar niet in zit en wel in de anderen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door Ms Maaike »

Hij zou kunnen reageren op de tarwe in Perfect fit (meer katten verdragen het slecht), maar dat is lastig te zeggen. Succes met uitzoeken, het kan enorm lastig zijn om uit te vinden waar hij precies op reageert. En sterkte met de het krabben en de korsten (misschien Dermiel wondzalf of honingzalf proberen op de korsten? Werkt verlichtend en de wondjes helen supersnel).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door hanneke27 »

Ja ik dacht ook aan de tarwe in al het andere voer zit het niet en in de perfect fit wel.. ik ga die eruit vissen en weggooien en kijken hoe het gaat dan.. die zalf is dat voor dieren of mensen?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door Ms Maaike »

De Dermiel is officieel voor dieren (maar zelf gebruik ik het ook). Volgens mij te bestellen via medpets.nl en anders heeft je dierenarts het zeer waarschijnlijk ook. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door hanneke27 »

ja ik zie het bedankt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: allergie? waar reageert mijn kater op.

Bericht door Adriana »

als je uit wilt vinden welk voer het is dan zul je in eliminatie juist niet moeten mengen maar één voor éen heel kort proberen..
allergie is verschrikkelijk lastig en vooral met dit soort voeders met heel erg veel verschillende stofjes is het ondoenlijk uit te vinden voor welk stofje precies hij allergisch is.
je zou hem een keer beetje kip (bij voorkeur scharrel of biologisch) kunnen geven om te zien hoe hij daarop reageert.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie