passend kussen voor in de reismand

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

passend kussen voor in de reismand

Bericht door Balthazar »

Vraagje, ik heb zo'n reismandje voor mijn kat. Nou moet hij altijd best een eindje in de auto naar zijn logeeradres en dan vind ik het zo sneu dat hij op die harde bodem zit. Heb er weleens een handdoekje ingedaan, maar omdat hij er moeilijk in te krijgen is schuift dat altijd helemaal naar achteren en zit hij nog steeds hard maar dan met een bult doek in zn rug. Niet ideaal dus. Nou vroeg ik me af of er niet een soort kussentjes / zachte matjes op maat zijn hiervoor. Dus wat niet naar achter kan vouwen en wat ook niet zo dik is dat de kat geen ruimte meer heeft. Ik heb gegoogled, maar kan niks vinden. Kan me haast niet voorstellen dat dit niet bestaat! Dus wie weet waar je zo'n soort reismand-mat/kussen kan kopen?
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Kattebeest »

Heb eens met dubbelzijdig plakband een stuk overgebleven vloerbedekking op de bodem van de reismand geplakt. Werkte goed maar bij ongelukjes onderweg (stress) niet al te hygiënisch. Dus nieuw stuk vloerbedekking erin gelegd en daar bovenop een grote gevouwen handdoek, werkt voor ons (Kasper en mij) perfect. De handdoek schuift namelijk niet over de vloerbedekking.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Balthazar »

Ja, die handdoek gaat bij ons niet omdat hij hem met zijn poten naar achter trapt bij het inladen. Ik zoek echt een soort kussen van een cm of 2/3 dik met rechthoekige vorm die in mn mand past.
Laatst gewijzigd door Balthazar op 18 jan 2014 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Kattebeest »

Bedoelde een dikke handdoek bovenop een laag met dubbelzijdig plakband vastgeplakte vloerbedekking ;-)

Mocht je geen kussen kunnen vinden die in je reismand past zou je er zelf een kunnen maken.
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 18 jan 2014 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Balthazar »

Misschien alleen het vastgeplakte tapijt is een idee. We hebben in ieder geval nog nooit ongelukjes onderweg gehad. Als ik echt nergens zo'n kussen vind probeer ik het uit.
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Sifra »

Ik heb in mijn reismand onderin een laagje kranten om de bodem vlakker te maken, voor extra isolatie en voor het geval de kat onderweg plast. Daarop een vlak kussentje, opgevouwen fleecedekentje of een oude trui van mijzelf. Katten- of hondenkussentjes die in een reismand passen kun je in een dierenwinkel kopen of zelf maken. Stop een trui in een kussensloop en je bent al klaar.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

passend kussen voor in de reismand

Bericht door G+S »

Ik heb een (katten) kussen van de Action. ( Ligt bij de dierenbenodigdheden) Dat is eigenlijk iets te groot maar ik vouw de achterkant altijd een stukje dubbel! Is super handig want het kussen kan gewoon in de wasmachine! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Dinky »

Je kan ook een kussentje kopen (eentje die past, hoeft niet speciaal voor reismanden te zijn) en hier klittenband aan vast maken en de andere helft van het klittenband aan de reismand. Dan kan je het kussentje (of fleecekleedje) vast zetten met klittenband en kan je hem weer loshalen om te wassen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Balthazar »

Yess, goede ideeën! Ik ga eens gewone kussentjes en klittenband halen en dan zelf knutselen :)
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Balthazar »

Ha, het kussen heb ik gevonden! http://www.dehuisdiersuper.nl/katten/ma ... ussen-cleo Alleen nog vastzetten met klittebandjes en dan kan hij comfortabel mee op reis :)
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Simodi »

Dat is handig! Ik leg er voor transport altijd een handdoek in, maar dit is inderdaad veel handiger en steviger!
En mooi wasbaar!
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Ms Maaike »

Super! Wat een fijn ding (lijkt me). :) Ik ga ze ook bestellen. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Shimbalaya

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Shimbalaya »

Inderdaad, een geweldig kussen voor in de reismand, tot nu toe gebruikte ik ook altijd een handdoek.
Ik krijg Simba nooit haar mand in als we naar de DA moeten, voordat ik haar erin heb ligt de handdoek ergens achter in het mandje op een hoopje.
Het eerste wat de DA-assistente altijd doet is de handdoek weer netjes opvouwen. :lol:
Prima oplossing dat kussen.
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: passend kussen voor in de reismand

Bericht door Balthazar »

Ja hè! Ik krijg hem denk ik morgen binnen. Ik heb de kleinste maat genomen, ben benieuwd hoe het zit.

Ik heb dat dus ook Shimbalaya, met zo'n verfrommelde handdoek. Uiteindelijk zit hij er nooit op en zit dat ding alleen maar in de weg, hopelijk werkt dit beter.
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Plaats reactie