heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
petralaatje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2014 20:48

heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door petralaatje »

hallo,zondag is mijn kat thuis gekomen met een heup volledig uit de kom.Uit foto's is gebleken dat het bot er gewoon naast staat.Nu kan de DA dat wel opereren maar ze wil dat de kat eerst zelf kan plassen en poepen.Nu zijn we 4 dagen en veel pijnstillers verder,maar hij heeft nog steeds niet zelfstandig gepoept.Heeft een microlax gekregen en nu wel beetje geweest,maar das niet hetzelfde als zelfstandig.Ze zegt als hij tegen morgen niet zelfstandig kan,dat ze niks meer voor hem kan doen.Wat moet ik nu?Wil mijn poes niet kwijt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
op afstand is het moeilijk om met je mee te denken en het enige dat ik kan bedenken is om een andere dierenarts te raadplegen.
neem aan dat je dierenarts je heeft uitgelegd waarom ze dat wil. kan zijn dat er zoveel inwendige schade is (nieren!) dat je kat na de operatie toch nog niet verder kan of de operatie niet overleeft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door Dinky »

Ergens vraag ik mij af in hoeverre het heup uit de kom invloed heeft op het poepen, zou dat het poepkanaal kunnen afklemmen?

Vraag de dierenarts goed wat de reden is dat hij eerst zelfstandig moet kunnen poepen. Daarnaast kan je inderdaad een andere dierenarts raadplegen voor een second opinion ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door G+S »

Ik vraag me inderdaad ook af wat het poepen met zijn heup te maken heeft? Wat de rede van de dierenarts is om ermee te wachten tot hij zelf kan poepen.

Ik denk dat hij ook niet gaat poepen omdat hij nu niet in de "poephouding" kan gaan zitten dat zal hem erg veel pijn doen lijkt me en dit is dan weer een rede om het op te houden misschien?
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door eveline1982 »

Ik denk ook dat hij is gestopt met ontlasten omdat dit te veel pijn doet. Heeft de dierenarts gezegt waarom ze pas willen opereren voor hij zelfstandig ontlast en plast? Zou een uitgebreid gesprek aangaan en alles vragen wat je wilt weten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
petralaatje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2014 20:48

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door petralaatje »

bedankt voor de berichtjes.begon beetje de moed te verliezen.Mijn diertje ligt daar ook al 5 dagen bij dierenarts in een kooi.Heb een second opinium gevraagd aan andere DA die zegt ook wat heeft het poepen met die heup te maken? dus morgen ga ik mijn poes halen ofwel opereert ze hem ofwel ga ik ergens anders heen,maar ik vind het veel te zielig om hem te euthaniseren alleen omdat hij niet poept.Ik denk dat housecat gelijk heeft alhoewel ik dat ook tegen de DA gezegd heb en zei vind dat dat niet kan
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door castratenkoor »

Is er misschien meer aan de hand dan alleen de heup uit de kom. Ik ze misschien verlamd van achteren? Komt het door een aanrijding?
Als de kat verlamd is, kan ik het me voorstellen dat de dierenarts af wil wachten of darm en sluitspier wel werken. Anders opereer je de heup en zit je daarna met een kat die niet zelf kan poepen. En geloof me dat is een tamelijk onleefbare situtaie zowel voor de kat als voor jezelf.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: heup uit de kom en problemen met uitwerpselen

Bericht door Dinky »

Hoe het is gekomen lijkt mij onbekend aangezien de kat met de heup uit de kom thuis is gekomen ;)
Heb het bij mijn vriend toen hij nog thuis woonde meegemaakt dat de poes thuis kwam hinken en een gebroken poot had. Oorzaak blijft gissen. Deze poes is toen gelijk ingeslapen omdat ze al 20+ was en een operatie een te grote aanslag zou zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie