Lijkt een korstje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Deniz
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:21

Lijkt een korstje

Bericht door Deniz »

Ik heb een vraagje over de kat van mijn vriend de kat is ongeveer 2 mnd oud en heeft opeens een gek plekje onder zijn kin.. Op de foto kun je het zien.

Weten jullie wat dit kan zijn???

[URL=https://imageshack.com/i/jm7st7j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... 6/7st7.jpg[/IMG][/URL]
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Lijkt een korstje

Bericht door Katelijne »

Ik kan de foto niet zien. Kan je hem op een andere manier plaatsen?
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Deniz
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:21

Re: Lijkt een korstje

Bericht door Deniz »

Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Lijkt een korstje

Bericht door Katelijne »

Lijkt mij alsof hij eraan zitten krabben heeft. Is hij ontvlooid? Kan er door iets anders irritatie ontstaan zijn?

Misschien toch eens aan de da laten zien. Gaat misschien snel weg met een zalfje of zo.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Deniz
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:21

Re: Lijkt een korstje

Bericht door Deniz »

Afgelopen week let ik er veel op en zo ver ik merk krabt hij er niet aan.. Hij had destijds wel vlooien maar daar is die nu vanaf.

Reden waarom ik niet naar de da ga is omdat ik geen ruimte heb deze maand.. Tis nogal duur alleen al de consult en dan ben je nog niet klaar.

Waar ik wel aan dacht is de andere kat ze vechten weleens..

Aangezien ik zo'n dramaqueen ben bedenk ik van alles en nog wat geks.

Bedankt in ieder geval!!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Lijkt een korstje

Bericht door eveline1982 »

Ziet de korst er wat gelig uit? Dan is het waarschijnlijk wat ontstoken geraakt. Als dit het geval is raad je aan om een betadine oplossing te halen en schone gaasjes. De betadine op een gaasje doen, en de boel goed schoonmaken! Je hoeft niet door zijn kaak te gaan, maar mag best poetsen erop hoor. Is ook niet erg als het weer even open gaat, kan de troep er goed uit. Dep het daarna nog 2x per dag, ca 3 dagen met wat betadine op een schoon gaasje. Mocht de kitten lusteloos worden, misselijk, diaree of mocht de wond dik worden, rood en gelige korsten dan zsm contact opnemen met de dierenarts.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Lijkt een korstje

Bericht door Adriana »

als de wond schoon is dan kun je wat honingzalf (dierenspeciaalzaak of medpets zie banner onder) inmasseren, dat ontsmet en geneest heel snel.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Deniz
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:21

Re: Lijkt een korstje

Bericht door Deniz »

Dankjewel jullie! De wond is niet gelig. Zoals op de foto is het gewoon wat rood en hard. Ik zal eens op zoek gaan naar de honingzalf!
Plaats reactie