kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprikken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
carolas19
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:44

kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprikken

Bericht door carolas19 »

Hallo
hoop dat iemand ons kan helpen mijn lieve kat snow is 4 jaar oud we lopen ongeveer al 4 jaar maandelijks bij de dierenarts aangezien hij veel problemen heeft.
hij had een nierprobleem daarvoor stond hij op speciaal dieet naar 2 jaar dat dieet gehad te hebben gingen zen nierfuncties super. Ze hadden hem bloed proberen te prikken uit zen nekje dus hem daar kaal geschoren onderhand een half jaar geleden is mislukt maar wel kaal daar sindsdien blijft hij op die plek krabben tot bloedens toe we hebben al vanallrs geprobeert hij moest ander vles we hebben 7 soorten geprobeert we hebben hormoon zalf gehad prikje tegen jeuk enz, maar het wordt niet beter iemand miss een idee tip om dit probleem te kunnen verbeteren?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door eveline1982 »

Lijkt mij niet dat het dan door voer etc komt. Ik weet dat katten soms tumoren kunnen krijgen op de plekken waar ze zijn geprikt. Voel je iets zitten?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
carolas19
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:44

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door carolas19 »

Nou er zitten nu allemaal korstjes op van het krabben jah tumoren dachten ze eerst ook aan aangezien het een witte kat is maar die waardes zijn gezakt naar overstap voer
carolas19
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:44

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door carolas19 »

Helaas hebben ze daar ook niet kunnen prikken dat hebben ze toen uit zen pootje gedaan dus was het ook nog voor niks
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door eveline1982 »

Het is niet een al te best middel ivm de vele bijwerkingen maar je zou kunnen overleggen met de dierenarts of hij een pretnison prik mag hebben. Mijn hondje had een huid allergie en kreeg ca 1x in het half jaar een pretnison prik, de werking ging op den duur steeds minder worden maar ze heeft bijna 2 jaar jeukvrij door het leven gelopen. Aangezien het bij jouw kat maar 1 plekje is, kan het misschien het zetje in de juiste richting zijn. Maar ik ben geen dierenarts, dus zou het eerst goed doorspreken met de dierenarts en de risico's en kans op slagen goed afwegen met elkaar!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
carolas19
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:44

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door carolas19 »

Ja de dierenarts wou de kat prednison tabletten geven maar vind het wel heel heftig spul maar jij hebt er dus wel goeie ervaringen mee?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door eveline1982 »

Ja dat wel maar er zitten inderdaad nare bijwerkingen aan. Bij mijn hondje was ik radeloos, zij krabte en beet haar hele achterste rug en liezen kapot. Had elk middeltje en shampootje al geprobeerd. Zij begon erg veel te drinken met de pillen. Later heeft ze prikken gekregen dat was toendertijd (een jaar of 3 terug) een vrij nieuw middel wat ze maar 1x in de zoveel maanden hoefde te krijgen, de bijwerkingen waren ook wat minder. Dus ik zou naar de spuiten vragen en niet naar de pillen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
carolas19
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:44

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door carolas19 »

Ok goed idee jah had al gezegd die pillen krijg ik er echt niet in pipetje is ql drama nou zal daar eens naar vragen thanks voor het mee denken
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat blijft zich open krabben naar scheren voor bloedprik

Bericht door eveline1982 »

Niks te danken, hopelijk werkt het bij hem ook :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie