Kat gevallen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat gevallen

Bericht door Kattebeest »

Nog even een berichtje voor als je een slapeloze nacht hebt.

Ja, dat hakt er flink in als er iets is met je kater. Vooral omdat het een kwetsbare senior is. Mocht zijn toestand verergeren, aarzel niet om naar een spoeddierenarts te gaan. Voor de zekerheid alvast de gegevens opzoeken van de spoeddierenarts. De kater (naam? Doerak soms?) is flink ziek, dus laat je morgen niet afschepen door je eigen dierenarts. Klinkt misschien hard maar is soms toch nodig om er bij te zeggen.

Zou me nu vooral concentreren op zijn andere ziekteverschijnselen, pootje komt wel weer. En nogmaals, geen meloxidyl meer geven!!!! Beter een beetje pijn en ongemak dan wat hij nu heeft.
Drinken is in ieder geval heel belangrijk, maar dat doet hij goed zeg je. Of hij is uitgedroogd kan je testen door zijn huid op te tillen. Mocht het niet direct terugspringen dan extra water geven met een plastic spuitje (zonder naald).
Morgen moet hij toch ook echt weer wat eten, en ook binnenhouden.

Gaat hij nog wel regelmatig naar de kattenbak (plassen en poepen)? Wat erin gaat aan vocht moet er ook uit. Hou dat ook in de gaten. Meer drinken en te weinig plassen betekent dat het vocht ergens in het lijfje vastgehouden wordt en dat wil je niet.

Laat fff weten wat de reactie van de dierenarts vannacht of morgenochtend is. Het forum is dan ook weer wakker en er zit veel kennis/ervaring en deskundigheid m.b.t. meloxidyl en de 'cammen'. Ook wat betreft de te nemen vervolgstappen mocht hij onverhoopt nierfalen hebben. Dus blijf beide topics lezen.

Veel sterkte vannacht en een dikke knuffel voor je kater!!!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
doerak2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2013 18:24

Re: Kat gevallen

Bericht door doerak2013 »

Beste allemaal, het is allemaal niet meer nodig, mijn lieve Doerak lag na 10.5 jaar gezelschap dood
in de kamer. Hij lag in een grote plas water en met zijn bek wijd open, misschien gestikt of een hartaanval. We hebben ook nog de dierenarts bezocht in verband met de gekregen medicijn, hij gaf opnieuw aan dat hij inderdaad gezegd had dat we iets meer dan 6 milliliter moesten gebruiken naar het gewicht van Doerak, 6.5 kilo. De bijsluiter is niet echt goed te lezen en te begrijpen. Echter op een site is duidelijk lezen dat 1 maal een dosering van 0,5 milliliter per kilo gebruikt mocht worden dat zou zijn rond de 1.3 milliliter en niet de 6 die door de arts werd voorgeschreven. Daarna zou een dosering van 0,1 milliliter per kilo het vervolg zijn. Maar zijn de dierenarts " of je nu 6 milliliters geeft of 1.3 dat maakt niet uit voor de kat hij houdt hier niks aan over ". Terwijl je overal info vindt van kijk uit met het toedienen in vermand met problemen nieren. Hij bood een de kat naar Utrecht te sturen voor een sectie, maar daar krijg je de kat niet mee terug zei hij.

Ik was heel goed te spreken over de dierenarts in Oegstgeest. Maar naar mijn mening heeft hij nu een steekje laten vallen. Ik heb niet voor de sectie gekozen, het is duur en dat kan ik even niet betalen. Het is leeg in huis nu, heb het benauwd van ellende en ben intens verdrietig. Verder ben ik er vanuit gegaan dat de dierenarts juiste info had gegeven, nu heb ik het gevoel dat ik verantwoordelijk ben voor de dood van Doerak.

Leen
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat gevallen

Bericht door Kattebeest »

Dag Leen, ook hier heel veel sterkte.
Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd. En nogmaals, nee, het is niet jouw verantwoordelijkheid dat Doerak er niet meer is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat gevallen

Bericht door eveline1982 »

Ik denk toch dat het verstandig is om nu al contact op te nemen met de spoed arts. Zwaarder ademhalen en geen tot weinig reactie betekend dat je kat of veel pijn heeft, of doodziek is. Een kat toont niet snel dat hij zich niet goed voelt, dus dit is reden om ala minuut aan de bel te trekken!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat gevallen

Bericht door Kattebeest »

Eveline, zie de twee berichtjes boven jouw berichtje.
Doerak is vannacht/vanochtend overleden. Zie ook topic 'Meloxidyl'.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie